Sony PlayStation is de afgelopen jaren zich steeds breder gaan oriënteren. Zo zijn ze continu bezig om nieuwe groepen gamers aan te spreken door met mobiele games aan de slag te gaan en natuurlijk hebben ze tegenwoordig ook een goed bereik op de pc dankzij de succesvolle ports van diverse voorheen exclusieve PlayStation games.

Met een bredere focus heeft Sony zichzelf als doel gesteld om een groter marktaandeel te veroveren. Toch hoeven gamers niet bang te zijn dat ze hun roots uit het oog verliezen, want consoles blijven altijd de kern van hun activiteiten in de gamesindustrie vormen.

Dit zegt Hideaki Nishino, het hoofd van Sony Interactive Entertainments Platform Business Group in de Japanse krant Nikkei (via VGC).

“I think that with mobile devices, there are many games that show advertisements, and PCs are difficult to set up, but with PlayStation, once you turn it on, you can experience the content you bought straight away. The store where you purchase software also offers an intuitive experience because the products are laid out in an easy-to-understand manner.

We are trying to increase our share of the overall game market by developing content for PCs as well. There is no doubt that consoles will be at the core of our business, but by offering titles for platforms other than consoles, we will reach a wider range of customers.”