Ontwikkelaar en uitgever Konami heeft tijdens de Tokyo Game Show van vorige week een nieuwe trailer van de Metal Gear Solid 3 remake, genaamd Metal Gear Solid Delta: Snake Eater laten zien. Naast deze trailer worden er via interviews ook steeds meer details naar buiten gebracht over de game. De hype rondom de remake van Metal Gear Solid 3 roept ook vragen op over de toekomst van de reeks.
Game producent Noriaki Okamura van ontwikkelaar en uitgever Konami heeft in een interview met het Japanse Famitsu gezegd dat een remake van zowel Metal Gear Solid 1 als 2 een stuk lastiger zou zijn. Als er een remake gemaakt zou moeten worden van de klassieke games, zou dit veel werk met zich meebrengen. Een heleboel elementen van deze games zijn gedateerd en zouden dus van de grond af aan opnieuw ontwikkeld moeten worden, waaronder het level design.
Het idee van meerdere remakes is volgens Okamura zeker geen gek idee, maar dit zal voorlopig nog niet gebeuren. Okamura gaf aan dat Konami graag eerst de feedback van spelers ontvangt op de remake van Metal Gear Solid 3, om een beeld te krijgen van wat de spelers graag zien van de studio. Het plan van Konami is om de Metal Gear-reeks zo lang mogelijk in leven te houden, aldus Okamura.
Des te knapper wat Square Enix met FF7 Remake en FF7 Rebirth heeft gedaan!
Tsja logisch dat een remaken tijd, werk en geld kost. Eenvoudig cashen is niet altijd mogelijk.
@Anoniem-1349: ja echt lijp!
@mrb:
Volgens vele onwetenden wel hier. 😉
Een remake van MGS The Twin Snakes (MGS1) moet toch te doen zijn.
“ Als er een remake gemaakt zou moeten worden van de klassieke games, zou dit veel werk met zich meebrengen.”
Haha ze zouden eens moeten werken voor het geld. Poe poe
Een complete remake van de grond opnieuw opbouwen met respect voor het oude deel zoals ff7 zou top zijn en ja daar gaat werk inzitten.
@Anoniem-3792: Door de nieuwe mechanics in The Twin Snakes was die game uiteindelijk ook veel te makkelijk, exact het probleem wat Konami hier benoemt. Bovendien was de toon van die game compleet verkeerd
Extreem lastig, daarom deed Silicon Knights het 20 jaar geleden al..
@Anoniem-1640:
De toon als in?
@mrb: maar op zich stel ze zouden een echte remake maken dan is het wel de prijs van 60/70 of 80 waard.
@RobanosSmatros:
Duh.
Miscchien werken ze de remakes op verhaal chronologische volgorde af, in dat geval hebben ze nog tijd genoeg om te bedenken hoe ze 1 en 2 gaan remaken.
@Anoniem-1602: Als in compleet over de top momenten die nergens op slaan, Snake die een backflip doet op een raket en talloze slow-motion momenten als voorbeeld. Stemmenwerk en muziek is beduidend slechter, Shadow Moses voelt saai en zielloos
Geef dit remake project aan Sony en zet Naughty Dog en Kojima studio er op.
Metal Gear solid 1 was één van de eerste games die ik heb gespeeld. Wat een game was dat zeg. Zal wel heel vet zijn als daar een remake zou komen
@Anoniem-6677: want voor metal gear solid 1 en 2 komt ook nog metal gear 1 en 2, die zijn nog veel meer werk om te remaken hahaha
@RobanosSmatros: Ja maar daarvoor moeten ze werken en is het niet een kwestie van op een knop drukken, dat is wat ik bedoel.
@7th-son: De s/nes games. Ja dat is nog meer werk 🙂
@Anoniem-1640: Hoe kom je daar nu bij. Volgens mij waren sommige stukken in de game meer logisch gemaakt. @Anoniem-1661:
@mrb: nee ik snap je hoor!
Als ik kijk naar ff7 remake bijvoorbeeld vind ik niet gek dat ze volle pond voor vragen.
ALs ze dit ook zo doe en eventueel met hedendaagse gameplay is prima.
Ene kant mogen ze van mij kant ook de gameplay van vroeger er in houden hoort deels ook bij de nostalgie toch?
@Anoniem-4784: niet voor iedereen gappie daarom leg ik nog even uit!
@RobanosSmatros: Idd, met hedendaagse graphics, geluid etc ben ik al blij en ga het dan zeker nog een spelen.
@Anoniem-1185: Het gevecht met Revolver Ocelot kan je winnen zonder ook maar één stap te zetten door de toevoeging van first-person schieten, hoe is dat logisch?