Ontwikkelaar Bloober Team heeft een nieuwe update voor Silent Hill 2 Remake uitgebracht. Het gaat hier om patch 1.05 die een issue aanpakt die is ontstaan na het uitrollen van update 1.04 op de PlayStation 5 en pc onlangs.
Het belangrijkste is dat de progressie blokkade in het Labyrinth wordt aangepakt, wat er voor kon zorgen dat spelers niet verder konden. Dat is natuurlijk vervelend en als jij hier last van hebt, dan zou dat na het updaten verholpen moeten zijn.
Uitgebreid is de update niet, maar hieronder zoals altijd de patch notes.
We are happy to announce a new update for SILENT HILL 2 that addresses a critical issue in the Labyrinth level, after last Patch 1.04 for both Steam® and PlayStation®5 players, and introduces Steam Cloud save functionality for PC players on Steam®. Please check that the version number on the bottom right of the game top screen is v.1.1.244,738.
Fixes:
- Labyrinth Progression Blocker: Fixed an issue where players who saved their game in the Labyrinth, after Toluca Prison, on the previous version encountered a progression blocker if the save data was loaded after updating to Patch 1.04. We have implemented a fix by adding a safeguard that forces proper activation of the necessary triggers, ensuring smooth progression moving forward.
Features:
- Steam Cloud Saves: We have enabled Steam® Cloud support for PC players on Steam®. Please note that the game will automatically sync with the latest cloud save data. If the cloud save is more recent than the local save, it will overwrite the local data without a warning pop-up. We recommend players back up their local saves if you wish to keep multiple versions.
Is dit nu echt slopen? Of toch kopen?;)
En dan te bedenken dat er ooit een tijd is geweest dat men wel spellen uitbracht die 100% af waren.
Kopen
@Kassandra: nee, hoor. Die zaten ook vol met bugs alleen konden die niet eruit gehaald worden.
Games van tegenwoordig zijn zo enorm complex en groot dat het bijna onmogelijk is om elke bug eruit te halen voor release.
De games van vroeger zat ook vol met bugs alleen werden deze gebruikt om te cheaten. Ander verhaal
@Kassandra: games waren nooit 100% klaar en in perfecte staat. Er was gewoon de optie niet om bugs en glitches op te lossen met downloadbare patches.
Waar blijft de review eigenlijk??
Geweldige game…..
@Anoniem-5007: en toch worden er genoeg van die complexe games zonder game breaking bugs uitgebracht, en bij sommige worden grote bugs niet eens aangepakt.
Ik zie (proof me wrong als ik het verkeerd zie) dat vaak bij first party of exclusieve games vaak de game beter word uitgebracht dan games die multiplatform zijn, en soms ook andere prioriteiten hebben naar mijn gevoel
@Anoniem-5007:
Onzin. Houd op met excuses te verzinnen.
Ik game al sinds de commodore64, huidig tijdperk vertegenwoordigd verreweg de meest buggy, onafgemaakte gamesperiode OOIT.
@7th-son:
Yep.
Ports worden helaas niet meer goed ‘gepolished’.
Het is gerushed en denk dat het ook met knowhow van nieuwe gamedevs/programmeurs te maken heeft, die zijn niet meer zoals ‘vroeger’.
@Anoniem-1896: Er zit dan ook een wereld van verschil tussen bv. Ping Pong (Commodore 64) of God of War. Spellen zijn onnoemlijk complexer geworden. Dus het is logisch dat er daardoor ook meer bugs zijn.
@Anoniem-7392: Dit dus. Is heel logisch.
@Anoniem-7392:
Alle technieken zijn complexer. Een laptop/telefoon/auto/tv etc. etc. zijn ook ook onnoemelijk complexer dan 20 jaar geleden. En toch worden die over het algemeen wel gewoon volledig werkend en zonder breaking issues op de markt gebracht.
Daarbij kun je je ook nog afvragen of het verhoudingsgewijs daadwerkelijk wel zoveel complexer is. Wellicht dat een PS2 game naar verhouding en met de toen beschikbare technieken om deze te ontwikkelen wel net zo complex was als een PS5 game nu.
@Kassandra: Tomb Raider: anniversary ps2 zat exstreem VOL met bugs. Ook Soul Reaver 2 of 3 had er veel. En zo zijn er duizenden oude games met fouten die niet hersteld kunnen worden. Games zijn nu veel meer complex, en dus meer kans op fouten.
Goty
@Kassandra: De PS2 (of PS1) was ook heel complex. Kan me nog een video herinneren van het team van Crash Bandicoot die alles uit de machine haalde. https://www.youtube.com/watch?v=izxXGuVL21o&ab_channel=ArsTechnica
De vergelijking ging tussen de Commodore 64 en nu. En ja, toen waren er ook al bugs: https://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=10654
Maar een game van tientallen GB’s grootte en een grote 3D wereld of een game als Ping Pong. Ik hoop dat je wel ziet dat de complexiteit niet minder is geworden…
Had ik ook last van spel opnieuw geïnstalleerd eest dacht dat dat hielp maar niks was ook mijn save kwijt nu opeens mijn save terug en bug opgelost bedankt voor de update!