Waar de meeste grote bedrijven één CEO hebben die de top van de piramide vormt, is dat bij Sony Interactive Entertainment eerder dit jaar veranderd. Jim Ryan vertrok als CEO bij het bedrijf en voor hem werden er twee CEO’s aangesteld: Hermen Hulst en Hideaki Nishino.

Hulst is verantwoordelijk voor PlayStation Studios en first-party software daar waar Nishino verantwoordelijk is voor de hardware kant van PlayStation. Het is een ietwat ongebruikelijke structuur en de vraag was of dat goed zou gaan werken.

In een interview met Variety treden beide mannen nu naar buiten over hoe de structuur intern precies werkt. Daaruit blijkt dat beide heren 80% van hun tijd bezig zijn met hun eigen afdeling, en omdat ze beiden ervaring in het veld hebben zitten ze bovenop hun eigen verantwoordelijkheden.

“This is not co-CEOs; it’s two CEOs for the company. Hermen runs his thing, I run my thing, and then we get together to talk about how to grow the business. Growing the business for success has a conflict as well: how we impact each other or how we want to sacrifice or not. It’s a balance. It’s an opportunity and a risk.”

Tegelijkertijd werken de twee al een lange tijd samen en dat is belangrijk voor het vertrouwen. De resterende tijd die beide heren hebben besteden ze aan overleg en samenwerken, zodat Sony Interactive Entertainment als onderdeel van Sony verder kan groeien.

“It’s really nice to have two devs at the helm. We both have engineering degrees; we’re both pretty hands-on. There needs to be huge trust, and we’ve worked together for a very long time.”

Nu we pakweg een half jaar verder zijn ziet het er naar uit dat het vooralsnog goed werkt. Sony heeft intern veel games in ontwikkeling en ook de PlayStation 5 Pro staat op het programma.