Kort na de release van de early access versie van Indiana Jones and the Great Circle bracht MachineGames een eerste update voor de game uit, die wat issues aanpakte. Nu ruim een week verder is daar de volgende update, die eveneens met fixes voor diverse issues komt.
De update brengt echter ook verbeteringen voor de Global Illumination op de Xbox, waardoor omgevingen er minder fel uitzien dan de bedoeling is. Om daar een beeld bij te geven, heeft de ontwikkelaar wat screenshots gedeeld die je onder de patch notes kunt bekijken.
General
- Fixed an issue where users Game Slot may be reported as being damaged, or may appear to be completely missing, when no actual problem had occurred.
Gameplay
- Fixed an issue where player may be unable to equip Indy’s whip.
- Fixed an issue where a player may end up with Indy’s camera permanently equipped.
- Fixed an issue where player may drop and lose their camera if they use the quick-equip (“key item”) prompt to equip their camera while they are inspecting another nearby pick-up item.
Graphics
- Fix to prevent “Double vision” getting stuck on screen when Indy has almost drowned. To players who have already encountered this issue, repeating the near-drown should clear the issue.
- Some further improvements to reduce “stutter” from duplicated frames during cutscenes.
Missions and quests
Please note this section contains some small spoilers
- Fixed an issue where Gina may not approach the secret entrance to the Vatican Treasure Chamber, blocking the mission from progressing.
- Fixed an issue where Gina may go to pick the lock to the exit from the Vatican Treasure Chamber as soon as you enter the room, meaning you may miss some very important story developments.
- Fixed a big hole in the floor collision around the edge of the wall around the Ziggurat in Sukhothai that the player could fall through.
PC Specific fixes
- Fixed an issue where Nvidia DLSS may cause performance problems when enabled.
- Fixed an issue where Nvidia Frame Generation wasn’t activated properly if HDR is in use.
- Fixed an issue where Nvidia Low Latency Mode could cause performance problems when used with Frame Generation.
- Fixed an issue where global illumination may be completely disabled when playing with below minimum VRAM graphics cards.
- Fixed an issue where Lighting may be over bright in interior spaces if Path Tracing (Full Ray Tracing) is set to Medium or High Quality.
- Known Issue: Nvidia Frame Generation may be temporarily disabled if HDR is activated for the first time. To work around this issue, disable and then re-enable DLSS. This only needs to be done once.
Xbox Specific fixes
- Improvements to Global Illumination on Xbox, to fix issues where shadowed areas had appeared brighter than expected.
Mooie update 🙂
Mooi man, krijgen we op onze PS5 de opgepoetste versie. Dat is wel een voordeel
PS5 remaster incoming !!!
Krijg morgen de Legion go binnen, deze maar eens uittesten op gamepass
Grappig, ik vind de ‘voor’ plaatjes leuker dan de ‘na’. Veels te donker.
@Anoniem-6075: Die heb ik nu al op de Series X en is bovendien gewoon te downloaden met gamespass
@Anoniem-6075: Die heb ik nu al op de Series X en is bovendien gewoon te downloaden met gamepass
@Anoniem-8857: Van de beelden die ik op YouTube gisteren heb gezien is inderdaad niet alles mooier, vaak vond ik de oude beelden beter en meer sfeer geven. Ook bij die andere update hiervoor was het oude in sommige gevallen beter.
@Anoniem-6691: ???
@Anoniem-6691: wauw! Blij kind.
@Anoniem-5415:
Enhanced update is genoeg. <3
wacht tot hij op de 5 komt @Anoniem-6075: precies
Deze upgrade is huge grafisch gezien. Deden ze dit maar bij alle games.