Tijdens de Summer Game Fest Showcase kwam Hideo Kojima even voorbij om wat nieuwe beelden van Death Stranding 2: On the Beach te laten zien. Dit met daarbij het bericht dat hij tijdens een speciaal panel afgelopen weekend nog meer informatie over de titel zou delen.
Dit panel heeft inmiddels plaatsgevonden en als je het gemist hebt, kun je het in z’n geheel hieronder terugkijken. Het is met ruim een uur een lange discussie, waarin verschillende onderwerpen aan bod komen en ook wordt er nieuwe gameplay getoond.
Death Stranding 2: On the Beach is vanaf 26 juni verkrijgbaar voor de PlayStation 5.
De gameplay is ook los te vinden, op youtube, zonder het gepraat erbij.
Gameplay is de eerste 5 minuutjes., wat een stukje “tutorial” is.
En een paar uur in de game nog een baas gevecht. Waar de belangrijkste scènes geskipt worden.
Ook word er nog een cutscenes getoond die wellicht wel als spoiler beschouwd kan worden.
mooie ogende game maar dats it,je kan ook zien dat de AI niet bijster slim is
@7th-son: Wat een hoop onzin weer. Laat mensen lekker zelf beslissen wat ze doen en hoe ze willen kijken!
Ik wilde zo min mogelijk zien van de game en het zelf ervaren. Dat is niet gelukt. Kon het niet laten en de nieuwsschierigheid was te groot. Gelukkig spoiler vrij wat gameplay. En zoveel zin in. Nog een paar weken en dan kunnen we eindelijk aan de slag.
@Anoniem-9720: ik geef alleen maar info zodat mensen eventuele spoilers kunnen vermijden vriend. Wat is hier onzin aan?
Zoveel beelden gedeeld, snap ik niet joh. Mensen die dat ook nog allemaal kijken en dan ook nog de game spelen… Tja, mij niet gezien. Ik heb genoeg gezien en de game gepre-orderd. Speel t lekker zelf wel.
Ik ga dit niet kijken. Ik weet al genoeg. Hideo Kojima heeft met deel 1 al een sublieme game gemaakt en samen de eerste reveal beelden van deel 2 weet ik al genoeg om te weten dat Hideo Kojima alles gaat overtreffen.
Hideo Kojima blijft toch echt één van de grootste meesterbreinen van de gaming industrie.
@coola: Ik vind hem niet zo geniaal. Want de massale kritiek op de game was dat het een saaie walking simulator is. Als hij echt zo geniaal is zoals jij hem omschrijft. Dan had zijn geniale brein wat hij volgens jou heeft ook kunnen bedenken ik verzin iets andere gameplay die wel leuk wordt gevonden..Dat hij dit niet heeft weten te verzinnen getuigen niet echt van genialiteit. Dat je niet een game weet te verzinnen met afwisselende gameplay.
@7th-son: kan misschien wel kloppen tot dat jij het over die belangrijk scene dus hebt zijn dat geen spoilers dus dan 1 van die belangrijke scènes ps niks verklappen ik ben aardige op weg maar Death Stranding 1 heb ik nog dus niet uitgespeeld inmiddels al wel Death Stranding 2 On The Beach dus al besteld.
@7th-son: kan misschien wel kloppen tot dat jij het over die belangrijk scene dus hebt zijn dat geen spoilers dus dan 1 van die belangrijke scènes ps niks verklappen ik ben aardige op weg maar Death Stranding 1 heb ik nog dus niet uitgespeeld inmiddels al wel Death Stranding 2 On The Beach dus al besteld.
@7th-son: kan misschien wel kloppen tot dat jij het over die belangrijk scene dus hebt zijn dat geen spoilers dus dan 1 van die belangrijke scènes ps niks verklappen ik ben aardige op weg maar Death Stranding 1 heb ik nog dus niet uitgespeeld inmiddels al wel Death Stranding 2 On The Beach dus al besteld.
Ga het eens zelf spelen, in plaats van andere mensen na roepen @Smaakmaker: . Death stranding 1 heeft juist veel diverse gameplay.
@Anoniem-7732: Nee juist niet het is vooral je pakketje van A naar B brengen. Ik vond het niets. Heb ik sws wel Kojima hij wil vooral verhalende games maken. Maar gameplay is bij hem een ondergeschoven kindje.
@Smaakmaker: van alle games die ik ooit heb gespeeld in de 33 jaar dat ik game, staat death stranding ver boven aan als je het gaat om diepgaande gameplay met meerdere lagen.
Het is verre van enkel pakketjes rond brengen.
@coola: helemaal met je eens. Het is elkaar helpen door te verbinden. Op het einde is er niks meer over van het walking gebeuren. Je hebt zoveel mogelijkheden. Al moet ik wel zeggen dat de magie pas bij mij bij de directers cut begon.
@Smaakmaker: jij hebt alleen het begin gespeeld zeker.
Ja, in essentie is het pakketjes bezorgen, maar er komt zoveel meer bij kijken.
Sowieso al meer dan een gemiddelde cod, want daar moet je alleen maar vijanden neerschieten, of een fifa, daar moet je alleen maar een bal in het doel trappen.
Zo lijkt elk spelletje wel simpel en saai he?
@coola: Die mening mag je hebben ik toevallig een groot stuk metal gear solid 4 gespeeld dat waren ook meer cutscenes dan gameplay..@7th-son: Ik heb een uurtje of 2 gespeeld. En toen vond ik te saai om door te gaan.. Een game moet wel voor mij overtuigen in de 1e uren vind ik.
@Smaakmaker: Je hebt dus 2 uur gespeeld en hebt het toen al opgegeven. Je mening over dit spel is daarmee niet echt relevant.
@Draconus: Klopt maar ik heb toen YouTube verder gekeken en het was vaak alleen maar gewandel wat ik zag. Dus ja toen ben ik ook niet meer verder gegaan.
Zit ik hier op een gamesite of in de kindertuin?
@Smaakmaker: 2 uur? Dan zit je nog in de tutorial joh.
Een game als death stranding krijg je echt nog geen gevoel bij na 2 uurtjes spelen
@Smaakmaker: dat is nou juist uniek om een game die beschouwd word als een walking sim zo te maken dat veel mensen waaronder ik het zien als 1 van de beste games ooit gemaakt. Als je hem niet heb gespeeld weet je echt niet waarover je praat.
@7th-son: Klopt maar als ik dan op youtube verder kijk. En ik zie dat de core gameplay niet veranderd haak ik af. En juist in het begin moet je mensen die twijfelen triggeren voor deze game. En dat is Kojima niet gelukt ondanks zijn meesterbrein volgens Coola.
@Anoniem-8314: Nee ik heb hem niet verder gespeeld omdat ik zag de core gameplay niet veranderd. En eigenlijk hadden ze aan het begin al iets moeten doen voor de twijfelaars om mij te overtuigen. En dat is dit meesterbrein zoals Coola het omschrijft niet gelukt.
@Smaakmaker: Dat Kojima’s werk niet iedereen aanspreekt betekent NIET dat zijn werk niet als geniaal bestempeld kan worden. Het geluid van de massa is geen graadmeter. Zeker omdat zijn spellen een specifiek doelgroep aanspreekt. Wat is geniaal aan Death Stranding? Naast het talent van het acteerwerk, cinematografie, verhaal en innovatieve gameplay (sense of community en worldbuilding) heb je een spel dat weken voor de pandemie uitkwam, erg veel in gemeen had met de pandemie en zorgde met de genoemde gameplay facetten voor een therapeutische ervaring. Het spel heeft wat minpunten en het is niet voor iedereen, maar het is op zichzelf een speciale game met geniale kanten voor de juiste speler. En daar kan je alleen voor buigen.
@Smaakmaker: Als je alleen maar gewandel hebt gezien is het foute boel. Het kan zijn dat de youtuber alle manieren van transport (Bike, truck, floating carrier, fast travel en ziplines) links liet liggen.. of je probeert het spel een label van ‘walking sim’ mee te geven en ons te gaslighten. Ik heb geen moeite om het een sim te noemen en dan kom ik uit bij delivery sim omdat van A naar B gaan het enige constante is in het spel terwijl je later in het spel zelfs minder loopt dan standaard spellen dmv ziplines. Heb geen moeite met jouw aversie voor het spel; ik respecteer dat iedereen een mening mag hebben. Echter hoef ik de redenering niet te respecteren als het onzinnig is.
@BeMindful: Oh je mag zijn werk geniaal vinden En misschien is het voor de juiste persoon ook wel echt goed. Maar de woorden meesterbrein die Coola gebruikt vind ik overdreven.
@Smaakmaker: Kojima hoeft jou niet te overtuigen want je bent zijn doelgroep niet. Het is een spel gericht voor de meer ‘cultured gamer’. Pseudo-science zit goed ingebakken, wat nodig is om de lore vorm en overtuiging te geven. Een aantal zaken die voorbijkomen zijn paleontologie, sociologie, de big bang theorie, eschatologie, culturele antropologie en niet de minste: existentialisme. Als dat niet boeit zal je minder geneigd zijn om immersion te ervaren. Tel daarbij op dat je de gameplay niks vindt en komen we tot de conclusie dat het spel niet voor jou is, maar wel voor anderen die deze aspecten kunnen waarderen en hierin iets geniaals zien.
@Smaakmaker: het is niet overdreven om iemand een meesterbrein te noemen.
@coola: Hideo is echt een god.
@Smaakmaker: Meesterbrein is misschien een hyperbool, maar vergeleken met andere gamedevelopers vind ik het niet vergezocht. De meeste developers melken een franchise uit, spelen het veilig of kunnen niet met iets origineels komen. Neem iets als Elden Ring. Heel erg populair, maar wat is het? Dark Souls in een nieuw jasje. Expedition 33, naast Baldurs Gate 3, is een van de weinige spellen van de afgelopen jaren waar je oprecht van kan zeggen dat het bijzonder is. Betekent dit dat iedereen het leuk vindt? Nee. Daarom is het lastig voor mensen om objectief naar een game te kijken. Persoonlijk vind ik Expedition 33 qua gameplay niks voor mij, maar kan alleen maar bevestigen dat het een bijzonder spel is als je kijkt naar de production value en executie.
@Smaakmaker: Je kan een game niet afkraken op basis van 2 uurtjes spelen. Dat snap je zelf toch ook wel?!
@Anoniem-7699: Als ik eerlijk ben heb ik toch begrip voor zijn houding. De pacing in de eerste uren is belabberd, gewoon heel slecht eigenlijk. Begrijpelijk dat sommigen afhaken, immers er is geen goede balans tussen cutscenes en gameplay. Gelukkig is daar geen sprake van in deel 2 als we de previewers geloven die elk 30 uren hebben gespeeld. Het komt pas tot z’n recht na chapter 3.
@Anoniem-7699: Klopt ik.kraak het niet af ik geef aan dat ik het niet heel tof vond en het jammer vind dat ze precies diezelfde gameplay hebben helaas.
@BeMindful: Ik vind Miyamoto eerder baanbrekender voor de game industrie.
@keiranereis: op playsense is het meer een kindertuin.
Kojima geniaal of een god noemen is wel wat overdreven. Death stranding heb ik geprobeerd maar ben ook afgehaakt na het saaie wandelen. Hij heeft al betere games gemaakt. Maar ieder zijn smaak.
@Anoniem-7699: ja dag, als ik na 2uur nog steeds moet rondwandelen ga ik wel zelf in het bos wandelen. Ik heb geen zin om meer dan 2uur van a naar b te wandelen.
@Smaakmaker:
Het eerste gebied is er weinig progressie te vinden in de game vind ik persoonlijk, en als je daar te lang blijft rondlopen, kan dat vrij lang duren.
Maar de game is gewoon echt niets minder dan geniaal en diverser dan je denkt.
ik snap wel waarom je zo weinig spellen leuk vind met die mindset.
En dat noemt zich een gamer
@Smaakmaker: Dat kan zo zijn in jouw beleving. Wat ik van mezelf weet is dat Kojima mijn leven en persoon heeft veranderd met zijn games. Hoeveel Miyamoto ook heeft betekend, ik vermoed dat hij dit niet zou bolwerken met zijn games.
@Anoniem-273: De previews en reviews hamerden op het feit dat het spel veel loopwerk is. Misschien een idee om toch maar eens te begrijpen wat je koopt/download. Maar goed, het is inderdaad niet voor iedereen en dat maakt Kojima bijzonder. Veel gamestudios hebben hoge heren die teveel de game directie overnemen en dat gaat ten koste van originaliteit. Zolang er maar geld binnengeharkt kan worden. Kojima stelt zijn eigen visie altijd voorop en spreekt niet iedereen aan. Dat hoeft ook niet.
@BeMindful: il heb het zelfs niet gekocht. Was gratis bij epic games. Niet mijn spel, maar toch veel plezier ermee.