Sinds de onthulling van Call of Duty Black Ops: Declassified op de GamesCom enige tijd terug is het weer aardig stil rondom deze shooter, maar deze stilte werd vandaag doorbroken door een uitgebreide post op het PlayStation Blog, waarin het nodige aan nieuwe details bekend werd gemaakt.

De belangrijkste vooruitgang ten opzichte van de versie die ze op de GamesCom toonden is dat het kleurenpalet verder is uitgebreid. De game is hierdoor een stuk kleurrijker en grafisch is de game ook van een update voorzien. Dat betekent dat er meer grafische details zijn, een betere belichting en een volledig nieuw animatie systeem.

In deze game zul je ook je wapens kunnen modificeren en hierbij zullen veel bekende aspecten terugkeren, denk dan aan: suppressors, extended mags, underaction grenade launchers en diverse optische mogelijkheden. Nieuw zijn de ‘improved grip’, waarmee je accurater schiet vanuit de heup en daarnaast is ook de ‘adjustable stock’ nieuw en hiermee kun je op volledige snelheid door blijven bewegen terwijl je met je wapen inzoomt.

Deze additionele items zul je gaandeweg in de multiplayer unlocken door te levelen en aan een primair wapen kun je twee attachments toevoegen. Bij een secundair wapen zal dat er één zijn. Verder zal de game in totaal 12 perks bevatten en dat is een mix van bekende en nieuwe perks. Terugkerende perks zijn: Hardline, Marksman, Slight of Hand en Lightweight. Nieuw zijn Surplus (extra ammo en granaten bij start), Hardwired (immuun tegen het Counter Spy vliegtuig) en Toughness (neemt fletsheid in beweging af nadat je geraakt wordt).

De singleplayer bevat missies die gebaseerd zijn op intense opdrachten die enige replaywaarde hebben. Op deze manier kun je elke keer je statistieken proberen te verbeteren door deze missies opnieuw te spelen. Het doel van de ontwikkelaar is om de speler te laten streven naar de perfecte run in iedere missie. Daarnaast zal de game nog een overlevingsmodus bevatten en hierin zul je golven van vijanden moeten zien te overleven.