Site icon PlaySense

Diverse Gran Turismo 7 races betalen nu een stuk minder uit


Gran Turismo 7 heeft gisteren een update gekregen en die heeft het een en ander aangepast wat betreft de uitbetaling van credits na een reeks van races. In sommige gevallen betreft het een forse ophoging, want voor een aantal races die vrij lang duren kreeg je aanvankelijk slechts 5.000 credits. Wat weinig naar verhouding.

In andere races kon je dan weer dik 70.000 credits bij elkaar sprokkelen, wat een veel betere beloning is. De update heeft dit echter aangepast, waarbij lage uitbetalingen omhoog zijn geschroefd en hoge betalingen juist naar beneden zijn bijgesteld. Dit blijkt uit een overzicht dat op ResetEra gedeeld werd.

De game heeft echter te maken met kritiek omtrent de push naar microtransacties, want sommige auto’s zijn zo duur dat je daar ontzettend lang voor moet grinden. Het naar beneden bijstellen van uitbetalingen helpt dan natuurlijk niet, wat de kritieken eens te meer doet aanwakkeren. In feite is het nu een nog langduriger proces om dure auto’s vrij te spelen.

Het overzicht is als volgt:

Gezien het niet mogelijk is verkregen/gewonnen auto’s te verkopen, ben je aangewezen op een lange grind. Dit tenzij je naar microtransacties grijpt. Hoewel Gran Turismo 7 natuurlijk een uitstekende racegame is, blijven de microtransacties een schaduw over de game werpen en dit soort aanpassingen helpen dan niet echt.