Guerrilla Games is één van de belangrijkere studio’s voor Sony PlayStation en zij maken voornamelijk games voor de PlayStation 4 en PlayStation 5, al assisteren ze ook Nixxes bijvoorbeeld bij het ontwikkelen van de pc-ports van de Horizon-games. De verrassing was dus groot dat juist deze ontwikkelaar (samen met Studio Gobo) achter LEGO Horizon Adventures zit.
Nog groter was de verrassing dat de game gelijktijdig op de PlayStation 5, pc en Nintendo Switch uitkomt daar waar men de Xbox overslaat. Ergens is dat jammer als de game toch multiplatform gaat, maar desalniettemin blijft de keuze voor de Nintendo Switch ietwat onverwacht.
In gesprek met VGC heeft de narrative director van de game, James Windeler, uitgelegd waarom de game ook naar het platform van Nintendo komt. Volgens Windeler is het een natuurlijke keuze voor de ambitie die de ontwikkelaar heeft en ook is er op de Switch een groot publiek te vinden:
“It was just a really unique opportunity for us. It was a natural fit for the ambitions that we had. I keep mentioning it, but we want this to be for everyone, and the Switch is really a platform that allows us to broaden the audience.
That ethos goes all the way through the game, from the control schemes which are quite simple, [for example] it works on a single Joy-Con, and then also the simplification of the story, the lightening of the themes, the humour – it’s all part of the same ambition.”
Kort antwoord: geld.
En nee dat is niet erg, maar ik hoef het artikel er niet helemaal voor te lezen 🙂
“Door het op Switch uit te geven, kunnen we veel geld verdienen en we denken niet dat dit ons merk zal schaden.”
Dat is wat ‘It was a natural fit’ betekent hier. En zeer waarschijnlijk was het ook een eis van Lego zelf, aangezien de doelgroep voor deze game goed vertegenwoordigt is op de Switch. Maar Sony doet nu alsof het hun eigen idee was.
En Xbox zou dat ook doen dus waarom niet naar Xbox en wel Nintendo
Lego games verkopen super veel. Vaak wel aan een wat lagere gemiddelde prijs maar maakt niet uit. De laatste lego Star Wars in openings weekend zon 3.2 miljoen exemplaren. Zowat de helft op switch.
In 2019 stond het cijfer op 50 miljoen. Dusja. Eigenlijk is niet uitbrengen voor de switches al gauw honderd miljoen omzet links laten liggen (of meer zelfs)
Money
@Anoniem-9743:
Wie is er niet gek op?
PlayStation heeft geen exclusives meer.
@Anoniem-9971:
Wat een toestand!
@Anoniem-9971:
Nou en? Wordt een game opeens minder leuk of zo als hij ook op andere platformen te spelen is?
Lego heeft hier vast ook n handje in gehad en gezegd doe maar wel en nog wat factoren
MONEEEY!!!
Dank je mr krabs nu mag je weg!!!!
@RobanosSmatros:
Een bedrijf dat geld wil verdienen OMG wat errug.
Guerrilla Games en samen met Studio Gobo worden ook binnen kort helemaal multiplatform ontwikkelaar let maar op alleen hopelijk dat de games ook gelijk tijdig uit komen en niet dat 1 platform extra’s krijgt of het worden elk platform een ietsje anders versie met voorbeeld personage of auto’s of wat dan ook zal niet leuk zijn
@X_boi: Klinkt helemaal als geen eis van Lego. Keuze is aan Sony op welke platformen ze wel en niet. xbox is hun directe concurrent dus een logische keus en naar mijn idee ook een veel betere keus om het voor Switch ipv Xbox uit te brengen. Voor Guerrilla/GoBo was het vanaf het begin al duidelijk dat het mutlipatform moest gaan omdat het een Lego licence heeft. De keuze is aan Sony naar welke namelijk…