Een YouTuber met de nickname silentcore heeft de afgelopen weken Ubisofts meest recente podcasts over Watch_Dogs bekeken en de details die de ontwikkelaar in deze video’s prijsgeeft netjes op een rijtje gezet. Wie zijn wij om jullie dit soort overzichtelijke informatie te onthouden?
- De gebeurtenissen in Watch Dogs vinden plaats in Chicago omdat deze stad met duizenden camera’s in de gaten gehouden wordt, meer nog dan de meeste andere Amerikaanse steden.
- De ontwikkelaar wil de speler zoveel mogelijk vrijheid voorschotelen. Je kiest met andere woorden zelf wat je hackt, hoe je dat aanpakt en zelfs of je eigenlijk wel een vigilante wilt zijn.
- Wanneer je iemand zijn telefoon hackt om een gesprek af te luisteren, wordt de beluisterde conversatie achteraf gewist, zodat je zeker geen twee keer hetzelfde voorgeschoteld krijgt.
- Met meer dan 3000 ‘character kits’ zal je zo goed als zeker geen twee keer tegen dezelfde inwoner oplopen. Bovendien heeft de ontwikkelaar voor elk personage tussen de 400 en 500 lijnen dialoog voorzien. Wees er dus maar zeker van dat je in een levendige wereld terecht zal komen.
- De karaktereigenschappen van NPC’s worden willekeurig gegenereerd. Soms baseert de game zich hiervoor op de streek waarin de personages zogezegd leven.
- Agenten neerschieten doe je beter niet, aangezien je dan het volledige politiekorps op je dak krijgt. Wegrennen is volgens Ubisoft in zo’n geval de beste optie.
- NPC’s zullen dynamisch en realistisch reageren op wat er in de gamewereld gebeurt. Als jij je wapen trekt in een restaurant, zullen ze wegduiken onder hun tafel. Bij een crash zullen ze dan weer als een volleerd ramptoerist hun GSM bovenhalen om foto’s te nemen.
- Slechts twee animaties in Watch Dogs zijn gerecycleerd. De bron is Assassin’s Creed IV en de animaties in kwestie zijn rondvliegende lichamen en zwemmen. Alle andere animaties zijn voor Watch_Dogs van de grond opgebouwd.
- Er zit geen springknop in de game. Volgens animation director Colin Graham is dit niet meer dan logisch. Aiden zal namelijk automatisch tot springen en klimmen overgaan wanneer dat nodig is.
- Het weer in Watch Dogs is gevarieerd, met regelmatige stormen en hevige windvlagen. De NPC’s in de gamewereld zullen ook gepast reageren op weerfenomenen.
Zo, alles netjes opgesomd. Wij kunnen alvast niet wachten om met deze veelbelovende game aan de slag te gaan. En jullie?
Ik kan ook niet wachten!!
Ik denk dat dit dan voor mij het leukste spel voor de PS4 is. 🙂
Sinds wanneer is Chicago een staat? (punt 1) Chicago is de grootste stad in de staat Illinois…(EDIT: nvr mind, zie dat het gefixed is ondertussen)
Maar goed, dat puntje daar gelaten… als ik het zo lees klinkt het haast te mooi om waar te zijn. En meestal als iets te mooi klinkt om waar te zijn dan… precies, is dat het waarschijnlijk ook. Ik hoop van niet, maar ben toch wel erg sceptisch nu ik dit zo lees… zeker ook na de beelden die ik tot nu toe gezien heb welke toch niet helemaal aan m’n verwachting voldoen. Wellicht dat mijn verwachting niet geheel juist is, maar door de hype welke de game heeft is het lastig om minder te willen en deze verwachting bij te stellen.
Ik hoop gewoon dat de game waarmaakt wat er beloofd wordt en niet een grote domper blijkt te zijn uiteindelijk.
Kan haast niet wachten om WD te spelen. Gaaf dat ze al deze dingen erin hebben gedaan.
Nu komt de domste vraag van de dag; Wat zijn NPC’s? Het lijken me personages, maar waar staat NPC voor?
@dnmw2705:
Non Playable Characters, dus personages die je niet zelf kunt besturen… zeg maar de figuranten in de gamewereld.
Vandaag heeft ubisoft ook nog een presentatie in parijs dus waarschijnlijk nog meer nieuwe info en hopelijk nog gameplaybeelden 🙂
Chicago en geen chigago
Geen springknop? Hmmm daar heb ik zo mijn twijfels over…
Maar het lijkt me een super tof spel! We zullen het zien als ie uit is
@RRBFryslan: Dit. Ik hoop dat ze dat nog patchen.
@DarkElement: Metal gear heeft ook geen spring knop, je mist er niets aan, evenals Sleeping dogs. Speelde beide geweldig!
er zijn gelukkig meerdere games die dat niet hebben maar toch erg netjes oplossen
Can’t wait, dit zal het spel van de jaar worden!
Eerst zien dan geloven!
Dichter en dichter
nr 6lijkt mij dat het leuker is om daar zelf achter te komen. bij nr 10 ben benieuwd of je daar zowel lopend als in voertuig last van krijgt, zoals IRL