We weten al geruime tijd dat er een nieuwe BioShock onderweg is, maar veel over de game zelf weten we niet. Sterker nog, we weten eigenlijk helemaal niets en sinds de officiële aankondiging in 2019 hebben we ook niets meer van de titel vernomen. Nu een kleine twee jaar later blijkt de game nog altijd in ontwikkeling te zijn en het zal ook nog wel even duren. Dit op basis van 2K Games die destijds aangaf dat de ontwikkeling enkele jaren zou duren.
De ontwikkelaar, Cloud Chamber, is nog altijd bezig met de game en nieuwe vacatures geven nu enigszins een hint naar hoe de nieuwe BioShock mogelijk ingericht kan worden. De ontwikkelaar heeft meerdere vacatures openstaan en bij de functie van senior schrijver staat het volgende: “die impactvolle, karakter-gedreven verhalen kan maken in een open wereld setting”.
In andere vacatures staat ook dat ze mensen zoeken voor het maken van systematische wereld momenten, het creëren van AI gedrag om een levende wereld te realiseren en een stedelijk menigte systeem. Dit klinkt heel erg alsof de nieuwe BioShock een open wereld zal bevatten, hoewel dat nog niet officieel bevestigd is.
Ik krijg een Deja vu van 1-2 jaar terug. Jullie schreven net hetzelfde artikel. Bioshock is ook een semi open wereld
No way dat ze volledig open wereld gaan. Want dan is er geen narrative…
Poah das mien merk
Ik heb de laatste tijd met open world games dat ze veel gevuld worden met dezelfde activiteiten/gameplay. Ik speel nu bijv. Ghost of Tsushi maar na 10 keer een vos achterna lopen heb je dat wel gezien! en zou zijn er meer voorbeelden van games… ik verlang eigenlijk naar goede liniaire games haha
@KDB:
Ja dat is het probleem bij zeer veel open werelds. Rockstar daarentegen is heer en meester in open wereld games. Veel van hun nieuwe technologie/game mechanieken worden later standaard gekopieerd door andere devs.
Sony is cinematic en story driven. Open wereld is nooit hun sterkste punt in games. De focus zal liggen op Gameplay met zware graphics.
Ubisoft heeft zeer veel nutteloze zij content en een lege wereld omdat het bedrijf een winst bedrijf is en jaarlijks blockbusters wilt releasen. Bijna niks is handcrafted. En staat ook gekend om zijn eindeloze collectibles/towers.
Ik was altijd fan van open wereld games. Heb zowat elke sandbox gespeeld. Just cause reeks was een van mijn favorieten. Maar het is helaas niet meer kwaliteit als just cause 2. Eerder een cash grab marketing product. Ondanks de cash grab blijft de Gameplay subliem.
Zo heb je overal wel iets. Rockstar daarentegen werkt 7+ jaar aan een open wereld. Hebben expertise op dit genre. Ze denken aan de details, aan de ai, handcraft design, etc. Kortom de dingen die grote bedrijven als Ubisoft rushen omdat het allemaal snel snel moet uitgebracht worden.
Sony heeft sterke open werelds. Maar eens je het uitspeelt heb je het allemaal zowat gezien. Ubisoft probeert ook altijd op spektakel te rekenen. Zo omzeilen ze de details.
@Anoniem-1962: Helemaal correct! Ik vermaak me echt meer dan prima met de meeste games maar Rockstar is indd altijd van zulke hoge kwaliteit.
vind ghost of sushi wel echt tof en ga hem zeker uitspelen maar nu 10 uur in de game merk ik veel herhaling…