Digitale distributie is al enkele jaren fors in opkomst en dat zal de komende jaren nog wel doorgaan. Dit vinden retailers erg storend, aangezien ze hierdoor inkomsten mislopen. Uitgevers zijn goedkoper af met digitale distributie, maar op dit moment hechten ze nog zeer veel waarde aan hun fysieke partners als het gaat om de verkoop van games. Toch moeten we realistisch blijven en rekening houden met het feit dat gameshops de komende jaren zullen gaan verdwijnen, omdat alles gedigitaliseerd wordt.
Frank Gibeau van Electronic Arts geeft dan ook aan dat EA vroeg of laat een bedrijf zal zijn dat 100% digitaal actief zal zijn. Ja, ze hebben een goede band met retailers, maar uiteindelijk is de band met de consument belangrijker en als de gamers willen dat ze hun games via digitale kanalen kunnen aanschaffen, dan zal EA ze daarin volgen.
“Retail is a great channel for us. We have great relationships with our partners there. At the same time, the ultimate relationship is the connection that we have with the gamer.”
“If the gamer wants to get the game through a digital download and that’s the best way for them to get it, that’s what we’re going to do. It has a lot of enhancements for our business. It allows us to keep more that we make. It allows us to do some really interesting things from a service level standpoint; we can be a lot more personalized with what we’re doing.”
Wel is het zo dat als consumenten hun games gewoon in de winkel willen kopen, dat EA ze ook daarin dan zal volgen. In dat opzicht volgt EA dus gewoon exact wat de consument van ze verlangt. Desondanks ziet Gibeau EA vroeg of laat in een volledig digitaal bedrijf veranderen, want dat is simpelweg onvermijdbaar met de ontwikkelingen van de afgelopen jaren.
“If customers want to buy a game at retail, they can do that too,”
“For us, the fastest growing segment of our business is clearly digital and clearly digital services and ultimately Electronic Arts, at some point in the future we’re going to be a 100% digital company, period. It’s going to be there some day. It’s inevitable.”
Ze willen gewoon nog meer geld verdienen aangezien de digitale content altijd duurder is online dan in de winkel of via een webshop .
Ik ben meer fan van fysiek.
Met digitaal duurt het uren om een spel te downloaden op de release datum van een spel, doordat iedereen te gelijk download, dat is teminste nu zo met DLC’s
Met fysieke games rij je gewoon ff naar de winkel. En heb je hoesje waar ik fan vann ben
@Dendo: Daar hebben ze de optie pre-loaden voor uitgevonden. Is op Steam al jaren beschikbaar en sinds kort ook op het PSN. Dan kun je bij je ‘pre-order’ de game gelijk downloaden en bij de release haal je gewoon een unlockkey (gratis) binnen en kun je gelijk aan de slag 🙂
en wat doet men als de klant dat niet wil ?
en hier door bij de concurrentie meer games gaat koppen ?
Monopolieposities is a bitch!
Gamers willen nog steeds games in de winkel kopen. Dus zolang het zo is hoop ik dat ze daar aan voldoen!
Zolang de games in winkels nog goedkoper zijn dan de online exemplaren die je kunt downloaden. Dan blijft verkoop in winkels gewoon. Er is geen hond die veel te veel voor zijn game gaat betalen. En als dat straks wel zo is dan zal de markt finaal inzakken en verliezen ze flink.
ik wil gewoon een fysiek produckt met digitaal duurt het me te lang voor de game binnen is. Dit heb ik gemerkt met alan wake voor de pc. dit wil ik dus niet meer want als je console kapot gaat moet je alles weer opnieuw binnen halen mijn niet gezien.
volgens mij willen ze er gewoon meer gaan verdienen aan de games.
je kunt nu ook al een aantal games via winkel of digitaal kopen maar de prijs zit geen verschil dus zou je zeggen digitaal zou goedkoper moeten zijn want er zit geen groothandel en winkel tussen.
kortom als je alleen nog digitaal kunt verkrijgen houd ik het voor gezien. ps het is ze ook een doorn in het oog de tweede hands markt.