De E3 was voor Sony niet iets wat op het laatste moment even snel in elkaar werd gezet, maar volgens Jack Tretton, CEO van Sony Computer Entertainment America, ging hier maanden werk aan vooraf. De CEO vertelt dat ze al sinds 2008 bezig zijn met de PS4-launch en dat de afgelopen E3 het uiteindelijke resultaat was van iets waar men zolang naar toe heeft gewerkt.
Volgens Jack Tretton was de reactie van hun fanbase en de consument in het algemeen het bewijs van het feit dat ze de juiste strategie hebben gekozen. Sony heeft goede beslissingen gemaakt met de PS4 en dat toont zich in het aantal pre-orders ten opzichte van de concurrentie.
CNN vroeg Jack Tretton ook nog of er winst gemaakt werd op elke verkocht PS4, hier wilde hij helaas niet op antwoorden.
How did the launch strategy for the Playstation 4 come together?
We’ve really been planning [the Playstation 4 launch] since 2008. We spent a lot of time talking to consumers. We also spent a lot of time talking with the development community, asking what they wanted. The E3 press conference in the spring and the rollout was a culmination of that vision. The reaction is a testament that we got the strategy right. It’s a long, ongoing process. The work going into E3; the presentation was months in the making.
There’s some conjecture out there that you’re putting stuff up and pulling stuff down five minutes before the doors open. It just doesn’t work that way. You’ve got to execute against a strategy. If you start second-guessing and looking over your shoulder, you open yourself up to mistakes. If you did your homework the consumer is going to respond.
Jack tretton mag ook terecht trots zijn, want ze hebben alles goed gecommuniceerd naar de community wat Microsoft alles behalve goed gedaan heeft
Als de winkels er maar een paar euro op verdienden, verwacht ik niet dat Sony hier flinke winsten op behaald. Dit was bij de ps3 ook al. De echte winst komt gewoon van de games. Je ziet het tegenwoordig ook vaker. Probeer maar een een printer zonder inkt(cartridges) te verkopen.
Als Sony dit vast blijft houden en de fanbase (die met de E3 presentatie flink gegroeid is) tevreden houdt dan is Sony niet alleen de winnaar van de launch, maar is Sony aan het einde van de nieuwe generatie ook de overall winnaar. Met wat Sony de laatste tijd allemaal goed heeft gedaan, en de support van de PS3 die voorlopig nog wel even door gaat moet ik zeggen dat ik ze het succes van harte gun.
arme don mattrick hahahahahahahahahahahahahahahaha
ps3 maakte sony toen die net uit was 100 $ verlies op elke console sinds 2 jaar maken ze pas winst
Jackiiiee!!!
Jack zal zijn pokerface wel opgezet hebben .
Playstation is geen leifdadiginstelling he .
Als Playstation fan weet je toch dat Playstation persc op E3 zo een 25 minuten later was dan voorzien .
Alle topmensen van Sony waren daar en de prijs zal dan ook wel toen verandert geweest zijn .
Niet lullig doen Jack , Kaz , de ceo was daar ook dus is er achter de schermen wel nog ff vergaderd geweest zijn .
Al maken ze wel winst zou ik het persoonlijk niet zeggen. Dan verwacht iedereen al meteen een prijsverlaging en dat is niet de bedoeling.