Vele van ons zijn waarschijnlijk opgegroeid met de games van game legende Shigeru Miyamoto. Hij is namelijk de geestelijke vader van Mario, Starfox, Zelda en ga zo nog maar even door. Niet de minste namen dus. Miyamoto heeft ook mee geholpen aan het design van de Nintendo Wii. Aangezien de motion controls van de Wii een groot succes zijn bij een gevarieerd publiek, kon het natuurlijk niet lang uitblijven tot dat Microsoft en Sony met hun variant zouden komen.
Miyamoto heeft in een interview met het official Nintendo magazine zijn mening laten horen over de motion control projecten van Microsoft en Sony. Zo zegt hij dat hij het een compliment vindt dat andere in de voetstappen van Nintendo’s richting volgen. Echter denkt hij ook dat het slecht zal zijn voor de markt, omdat dit de uniekheid van het product weg neemt. Als iedereen hetzelfde zou doen in de game industrie zou er geen variatie meer in de producten zijn. Een dubbele en eerlijke mening van Miyamoto. Wat vinden jullie van het kopiëren van Nintendo’s motion control?
Well, I should say that it could be taken as a compliment if others are following suit, by saying Nintendo was right in choosing a certain direction. But if you ask me if that is going to be good for the entire business, I really don’t know. If everyone else is going to do exactly the same thing, unfortunately in this entertainment business that means less uniqueness, and uniqueness is what Nintendo has tried to realise.
Het word toch een fail om deze twee redenen:
1. het ding zie eruit als een stok met een gloeilamp er op (en dan nog een lelijke ook).
2. het had vanaf het begin geimplementeerd moeten worden. Nu is het een optie om te kopen waardoor developers het niet inbouwen.
Hetzelfde gebeurt nu (minder erg) bij de Wii Motion+
Zo, dat is voor het eerst dat een designer niet zeikt.
Hieruit blijkt dus dat Miyamoto slimmer is dan de gemiddelde designer.
Hij doet tenminste niet aan moddergooien
LOL.. er is maar 1 bedrijf voor wie het slecht is ja, en dat is Nintendo.. Ik begrijp eigenlijk niet waarom sommige developers op de PS3 niet gewoon gebruik maken van de Wiimote, aangezien je deze gewoon kunt ‘aansluiten’ op de ps3 omdat het niets meer is dan een simpele bluetooth device (en hij werkt al perfect onder linux op de PS3)..
Maargoed de gemiddelde Wii game is niets anders dan een normale game welke gewoon met een normale controller te spelen is, maar waarin ze de wiimote (motionsensor) geforceerd hebben..
Wel cool dat anderen ook zoiets maken, maar idd wel jammer dat het allemaal het zelfde moet zijn. Playstation was dan de primeur met de camera, maar dat gaat microsoft nu ook nadoen, als doen die het wel wat uitgebreider…
Ga op onderzoek uit en maak iets wat echt vernieuwend is, vind ik.
Dat techniek had Sony lang al, Nintendo leent oftewel moet een licentie ervoor betalen.
Sony was ermee begonnen met eyetoy, waar je ook kon bewegen via de camera en dat techniek heeft Nintendo hier en daar over genomen met verbeterende hardware zoals de Wii mote en Microsoft kocht onlangs een technologie bedrijf die bezig hield met bodytracking wat niet zeker is of het wel een succes wordt.
Dus, Sony is de enigste bedrijf die niks hoeft te dokken aan licentie voor deze beide technieken alleen Microsoft en Nintendo.
Microsoft en Nintendo zijn in de voetsporen van Sony verder gegaan door de eyetoy destijds 😉 dat kunnen ze ook echt niet ontkennen hoor.
Ik vind het een goede zaak, met de tijd mee gaan