Tijdens de PlayStation Experience keynote zagen we een cut-scène uit Uncharted 4: A Thief’s End. In deze cut-scène kwam op een gegeven moment een keuzemoment voorbij en dat wekte de indruk dat de game deze optie binnen verhaalvertelling mogelijk zou gaan uitdiepen.

Hierover is nu duidelijkheid verschenen, want de game blijkt nog steeds een lineair verhaal te hebben. Men wil bij Naughty Dog de spelers van hun games meer keuze geven en de manier waarop dat in Uncharted 4: A Thief’s End gedaan wordt is het juiste om te doen, aldus community manager Arne Meyer.

“One of the things we’ve always said about what our philosophy is, is… How do we give you more player choices, more player agency?”

“So, we were experimenting with this and it felt like the right thing to do at sort of key moments… To give you a little bit more feel that you’re having a choice of what’s happening.”

Het blijft desondanks relatief beperkt, want Naughty Dog zal je met de game een lineair verhaal vertellen. Er zijn dus op bepaalde momenten keuzes die je kan maken, maar dit zal geen invloed op het verhaal hebben, aangezien deze hetzelfde zal blijven. Zo valt op te maken uit de woorden van Meyer.

“We’re not going to go to the degree of an open world game, we’re still going back to telling a linear narrative and you’re still going to get the major beats.”