Call of Duty franchise bereikt de 250 miljoen verkochte exemplaren

http://www.psx-sense.nl/images/file/img_5698fcc86a19c.jpg

De Call of Duty franchise heeft een prachtige mijlpaal bereikt waar je ‘U’ tegen zegt. De laatste Call of Duty-game, genaamd Black Ops 3, heeft er namelijk voor gezorgd dat de gehele franchise inmiddels 250 miljoen keer is verkocht, wereldwijd. Het is ook de best verkopende franchise in de Verenigde Staten en Black Ops 3 was de bestverkopende game in 2015, wereldwijd.

Een prestatie om trots op te zijn natuurlijk, Call of Duty is dan ook de meest belangrijke franchise van Activision. We zijn erg benieuwd hoe de franchise zich de komende jaren gaat ontwikkelen, fans hopen bijvoorbeeld na alle futuristische en moderne delen dat we ooit nog mogen terugkeren naar de Tweede Wereldoorlog.

“Call of Duty: Black Ops 3 was the top selling title of 2015 globally by a wide-margin in both units and dollars sold-thru. This also marks the seventh year in a row that Call of Duty has been the #1 selling franchise in North America, according to NPD. In fact, Call of Duty has surpassed 250 million units sold life-to-date worldwide. This achievement is thanks to the amazing experiences created by all of our development teams, and would not be possible without the incredible passion from the Call of Duty community. We congratulate Treyarch on creating an incredibly engaging and an enormously fun game with Black Ops 3 and look forward to what’s to come in 2016.”

  1. User  avatar
    367 XP

    Proficiat! Maar het komt ook gewoon omdat ze de serie uitmelken..

    0
  2. 144.76.14.xxx's avatar

    @GamerGold01: het klagen om uitmelken is ook best uitgemolken

    0
  3. User  avatar
    515 XP

    Begrijp er niks van 😉

    0
  4. 94.209.6..xxx's avatar

    Mensen blijven klagen over deze serie. Te weinig vernieuwend enzo. Wat is er dan elk jaar zo nieuw aan FIFA? Wat is er dan elk jaar zo nieuw aan Battlefield? Wat doet GTA 4 nou heel erg anders dan GTA 5? Oke het ziet er allemaal mooier uit… Ik vind die verschillen bij al die games ook niet zo groot. Maar moet dat per se? Wat werkt, werkt. Wat tof is, is tof… Daadwerkelijke vernieuwing in games komen vanuit de Indi Hoek en straks met Virtual Reality.
    Dat de setting/nieuwe gameplay mechanics je niet aanspreken dat kan. Ik heb ook liever voetjes op de vloer in een shooter dan springen en wallrunnen. Van mij mogen ze ook weer een keer terug naar de 2e wereldoorlog qua setting.
    Maar ik ben bang dat ze de stap niet durven zetten omdat er veel minder mogelijk is qua Perks, Scorestreaks en mogelijkheden.

    Ondanks dat de setting sommige mensen niet aan spreekt is Black Ops 3 een heel toffe en vermakelijke shooter, die niets nieuws doet. Maar het is de verre verte geen slechte game. Perfecte games bestaan niet maar ik vind wel dat Treyarch goed naar zijn community luisterd qua updates voor het spel.
    Bashen is niet nodig, je vindt het tof. Of niet. Maar het is geen slecht spel.

    Dat moest ik even kwijt

    0
  5. 144.76.14.xxx's avatar

    @94.209.6..xxx: Niets aan toe te voegen verder..

    0
  6. User  avatar
    631 XP

    @GamerGold01: uitgemolken zou wel met zich meebrengen dat de verkopen teruglopen. Nou mooi niet, mijn laatste cod was mw3 en door bo3 ga ik toch ook weer ghost 2 kopen mits hij niet zoals ghost (1) is lol…

    0
  7. User  avatar
    367 XP

    @144.76.14.xxx: Jouw gezicht is uitgemolken.. @Diederik: Ja ik hoop eigenlijk dan Infinity Ward een MW4 maakt.

    0
  8. 144.76.14.xxx's avatar

    @94.209.6..xxx: Wat doet gta 4 anders dan gta 5 ?
    Ten eerste de stad
    Veel meer voertuigen
    je hebt een complete onderwater wereld verschillende personages om mee te spelen je hebt dieren je kan investeren veel meer mini games je kan veel meer kleren kopen en je hele character veranderen in je eigen stijl.
    Je kan je auto optimaal oppimpen.
    Online is helemaal uitgebreid.
    Als je bijv tegen muren aan springt dan val je op de grond.
    Mensen bellen de politie als je iets doet.
    Je kan je wapen helemaal veranderen demper ect.
    Het ziet er ook veel beter uit.
    Je hebt sneeuw in gta 5
    Je hebt een huisdier.
    Je hebt duikpakken.
    Het rijden is veel beter aan gepakt.
    Schieten voelt veel echter aan.
    Ik kan nog veel meer dingen op noemen er zit echt een vreselijk groot verschil tussen gta 4 en gta 5

    0
  9. User  avatar
    2316 XP

    @GamerGold01: Gaat Infinity Ward de aankomende Call Of Duty maken?

    0
  10. User  avatar
    367 XP

    @Sony: Ja, het jaar daarna Sledgehammer games.

    0
  11. 77.163.110..xxx's avatar

    Fanboys alert!!!

    0
  12. User  avatar
    2316 XP

    @GamerGold01: Thanks voor je replay. Ik ben benieuwd 😉 ben trouwens geen fan van de futuristische settings.

    0
  13. User  avatar
    367 XP

    @Sony: Ik ook niet. Ik vindt dat het heel CoD heeft “verneukt”. Ik hoop dat battlefield niet deze kant op gaat.

    0
  14. User  avatar
    2316 XP

    @GamerGold01: Ben het met je eens 🙂

    0
  15. User  avatar
    631 XP

    @GamerGold01: ja hoop ik zeker! Ghost is dramatisch! Of wat dacht je van een remake van mw en mw2 :)!!!!

    0
  16. 84.31.66.xxx's avatar

    @144.76.14.xxx: Lastig als IPadressen op elkaar lijken en beide op dezelfde precies andersom reageren 😀

    0
  17. 94.226.67..xxx's avatar

    mooie cijfers! begin nu maar weer met echt goede shooters te maken back to basics!! geen futuristiche zooi meer!! Dank u

    0
  18. User  avatar
    9074 XP

    @94.209.6..xxx: Ik snap er ook niks van iedereen zeurt maar blijft de games gewoon halen…..

    0
  19. User  avatar
    367 XP

    @Diederik: Jup dat zou geweldig zijn!

    0
  20. User  avatar
    962 XP

    Begin commentaar.
    Mooie mijlpaal voor Activision!
    Mensen moeten ophouden met zeuren. Ten opzichte van Call Of Duty Black Ops en Black Ops II is Black Ops III veel meer innoverend.
    Ook zie ik graag een nieuwe WO2 Call Of Duty
    Einde commentaar.

    0