Duke Nukem is één van de games die heel erg lang op zich laat wachten, maar hij komt dan uiteindelijk deze zomer in de winkels te liggen. Dat had waarschijnlijk veel en veel eerder gekund, want Triptych Games die ook aan de game meewerkt laat weten dat de game in 2009 al voor 75 tot 80% af was.

Dit laat de president, David Riegel, van de ontwikkelaar weten via de officiële website van Duke Nukem Forever. De game stond in het begin in ontwikkeling bij 3D Realms, maar deze ontwikkelaar sloot zijn deuren in 2009 en toen was de game dus al zover. Dit valt eigenlijk ook best mee volgens hem, want meer dan de helft van de personages en het einde zat er nog niet in.

“When 3D Realms shut its doors in May, I would say the game was maybe about 75-80 (percent) compared to what it is today. But it was interesting because it was a kind of an uneven 80 (percent). Most of the characters didn’t exist. NPC behavior didn’t really exist, like no head tracking or eye tracking, no lip syncing, none of that. No music, no ending: there was a planned ending but it wasn’t really there.”