De PlayStation VR2 headset is onlangs gelanceerd en hoewel er al een flink aantal games onthuld zijn, is de ene game nou eenmaal wat groter dan de andere. Zo kondigde First Contact Entertainment een vervolg aan op Firewall Zero Hour, genaamd Firewall Ultra. De shooter moet later dit jaar lanceren voor PS VR2 en de ontwikkelaar heeft via de website van Unreal Engine een aantal details vrijgegeven.
Het zal geen verrassing zijn, maar First Contact Entertainment zal voor Firewall Ultra optimaal gebruikmaken van Unreal Engine 5. Firewall Ultra zal tevens de eerste game zijn die deze engine inzet. Zo zal real-time belichting een belangrijk onderdeel van de game zijn, wat je terug zult zien in effecten zoals zaklampen en explosies, zonder dat er op performance ingeleverd wordt. Daarbij zullen natuurlijk ook de features van de headset zelf gebruikt worden, zoals eye tracking en de haptische feedback van de controllers.
“There are two key ways we leverage real-time lighting and both benefit the player enormously. The first is to reward player actions with robust effects. This can be the flashlights, muzzle flashes, explosions, etc, that make the combat feel so much more intense and immersive.”
Deze staat hoog op mijn lijstje. Het vorige deel was erg gaaf
@marc83: had die aim controller gekocht en dit spel in een bundel. Kwam er niet doorheen. Wat een motion sickness.
Kom maar op.
Online knallen in VR2 met URE wat een droom.
@Anoniem-1521: Zo, dat had ik gelijk eerste 5 min, daarna niet meer gespeeld. Zonde. Aim controller is niet op de PSVR2 te gebruiken he?
@Gio-the-Gamer: zover ik weet niet. Ik heb vorig week de psvr en aim controller al verkocht.
@Gio-the-Gamer: Motion sickness is iets wat je moet trainen he, wanneer je elke keer weer wat langer speelt en stopt wanneer je misselijk wordt ben je er binnen no-time aan gewend.
@Anoniem-3659: Moet zeggen dat het plezier snel verdwijnt als ik voor ik ga gamen weet dat ik misselijk wordt
@Anoniem-3659: Dat wil ik met PSVR2 gaan proberen inderdaad. Werd soms goed misselijk van PSVR1 maar dacht maybe ook door slecht beeld in bril. Maar met PSVR2 ga ik proberen me beter voor te bereiden door langzaam op te bouwen
@Anoniem-2797: Tja, komt gewoon omdat je het niet gewend bent. Zo gaat dat wel meer meer nieuwe ervaringen, even doorheen komen en je kunt los!
@Anon Geeft niks. VR is gewoon niet voor iedereen weggelegd. Jij bespaard wel 600 eur.
@Anoniem-25: Idd, precies dat neurologisch
@Gio-the-Gamer: Wat ook kan helpen is gember. Ginger ale gemberpillen dat soort dingen.
bron:
https://mythresults.com/episode43
@Anoniem-1521: ik had die aim controller gekocht met farpoint. In het begin ook last gehad van motion sickness maar dit moet je goed aanpakken en dan kom je er wel doorheen. Nu speel ik alles in vr zonder problemen.
Ik verwacht ook dat ze deze generatie met een nieuwe aim controller komen want het voegt echt wel wat toe aan de beleving. Dit samen met dit spel en het worden mooie uurtjes.
Enige reden waarom de vorige versie On succes was was vanwege de aim gun accesoire. Aangezien de PSVR2 deze (nog) niet heeft vraag ik mij j af hoe lekker dit zal spelen zo. Geen enkele shooter in VR Onder gun stock of dedicated controller werkt lekker
@marc83:
Sony is daar al mee bezig hebben ze laten weten.