Watch_Dogs draait om het hacken van allerlei objecten om zo je doel te bereiken en naast dat dit in de singleplayer van fundamenteel belang is kent de game ook een multiplayer waarin dit een ferme rol speelt. De multiplayer is zo opgezet dat het naadloos aansluit op de singleplayer ervaring, dus het kan zomaar zijn dat als je bezig bent met een missie dat je bemoeienis krijgt van een andere speler.
Een realistische situatie als je bedenkt dat je niet de enige in Chicago bent die over uitermate handige hacking-skills beschikt. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je niet gestoord wilt worden (hoewel daar restricties in zijn) en dat je de singleplayer liever in je eentje beleeft. Dat kan, want Ubisoft heeft bevestigd dat de multiplayer integratie in de singleplayer uit te schakelen is waardoor je hier zelf de keuze voor hebt.
“All the online activities are just part of the menu. They’re a choice. But if someone is not into that…, they can totally turn it off.”
“There’s also something important called the shield. If someone comes into your game, they can’t come in right after so you can’t be spammed in that way — unless you become aggressive and you start going into other people’s games. Then you really become available. But it’s just a player choice in the end.”
Naast dat de multiplayer/singleplayer naadloos in elkaar is geïntegreerd is er ook nog een free-roam modus waarin je tot 8 man los kunt gaan. Dit bevestigde Ubisoft op Twitter.
@UnrealThreats Yes
— Jonathan Morin (@Design_Cave) March 7, 2014
Nu nog een coop met vrienden gedeelte en ik ben helemaal blij:D
Tja, mocht het niet mogelijk geweest zijn dan zou ik m’n internet kabel er wel uitgetrokken hebben…. wil niet dat mensen m’n single player ervaring storen met hun geklooi. Maar blij om te lezen dat het dus uit te zetten is.
Leek me ook vanzelfsprekend, maar ik denk dat ik ’t gewoon aan laat, maakt de game een stuk spannender als je spontaan iemand hebt die je probeert te hacken en dan achterna gaat om ‘m om te leggen.
Hoop alleen niet dat het tijdens belangrijke missies kan gebeuren. Coop zal ook wel ontzettend fijn zijn maar denk niet dat die er gaat komen voor het singleplayer verhaal.
Coop zal ook wel ontzettend fijn zijn voor het singleplayer verhaal.
4 spelers splitscreen zou ook leuk zijn
de singelpayer ziet er zo vet uit, k vraag me af of dat ook zo zal zijn met de mp
Als dit nieuws is, kun je beter elke feedback mededelen….
Er zijn veel collectables
Bloed zit er zeker wel in, in de trailer was dit om een of andere reden niet zichtbaar… Ze zijn het aan debuggen
Ze claimen dat de ps4 versie nog altijd als de 2013 versie is, met verbeterde ai, gameplay mechanieken… Iedereen is nu te hacken…
De gamespot footage is een Joke , een of andere corrupt lid zegt dat dit ps4 gameplay is, maar in fact is dit geen enkele versie
Er zullen nog veel footages en trailers getoond worden de komende weken: inclusief game site previews/Lets plays
Enz
….
Ik volg nu al het volledig fiasco omtrent de downgrade op de Ubisoft forums …. Achter alles op een rijtje gezet te hebben is het eigenlijk nog een meevaller …
E3 2012= HIGH END PC GAMEPLAY
E3 2013= geen ps4 gameplay, maar pc gameplay met de specs als ps4
STORY TRAILER: blijft eigenlijk hetzelfde, er is alleen massief veel effect weg: shaduw, texture, licht enz….
Maar op zich blijft het de beloofde game: HACKING IS OUR WEAPON! En als we de game designer mogen geloven: het ziet er nog steeds fantastisch uit op ps4…
Ik neem alle vertrouwen in hun, maar niet Ubisoft zelf. Want zij hebben ons misleid. Maar al bij al zou het aangenaam zijn voor een nieuwe demo te zien…
@WJayW:
zonde man! iedergeval met darksouls 1 en zal bij 2 ook zo zijn,verrijk dat alleen maar je SP ervaring! mja allemaal persoonlijk heh 😉
@R*forever:
was je maar zo kritisch op rockstar games…
Ik maak gewoon 2 save games aan.
1 met alleen singelplayer 😀
En 1, dat je gehacked kan worden 🙂
Ik laat het in het begin aan denk ik, zo van oh shit wat is dit dat lijkt me wel een geniale ervaring. Later als ik echt dingen wil doen gooi ik het mss wel uit.
@94.208.106..xxx:
Er is een verschil tussen misleiding en geen info vrijgeven…
R* hun strategie is altijd zo geweest. Ubisoft is niet slecht, want als je oplet vind ik Ubisoft dicht bij R* liggen. Ik vind het alleen zonde dat de E3 2012 vs nu een stuk anders is…
Al bij al blijft het een must have voor mij ….