Dit artikel met onze mededeling dat we wilden wachten met de review van Just Cause 3, tot een patch de performance problemen oplost, deed een hoop stof opwaaien. Jullie deelden massaal jullie mening over onze beslissing, dat we naar aanleiding daarvan besloten hebben de review alsnog te publiceren, zonder de nog te verschijnen en beloofde performance patch voor de game. We willen jullie hier allereerst voor bedanken, de input van lezers is iets waar wij heel veel waarde aan hechten.
Met name bij de huidige generatie consoles lopen we vaak tegen het euvel aan dat games bij de release niet helemaal goed werken. Het meest beruchte en ook extreme voorbeeld is natuurlijk Driveclub, een game waarbij online functionaliteiten fundamenteel waren, maar maandenlang niet correct werkten. Soms is het iets kleiner, zoals bij de recente Need for Speed waar op de releasedag de servers het niet deden en soms weer wat erger, zoals bij Assassin’s Creed: Unity.
Jullie hebben in ieder geval allemaal één ding duidelijk gemaakt, wanneer wij een review publiceren verwachten jullie dat deze geschreven is op basis van hoe de game is uitgekomen bij release. Hier mag natuurlijk een day-one patch bij meegenomen worden, maar wanneer deze na de release nog niet beschikbaar is, moeten we deze eventuele patch buiten beschouwing laten. Dit nemen we voortaan dan ook mee in onze policy en we zullen reviews niet meer uit gaan stellen tot een patch die technologische verbeteringen met zich meebrengt. Wellicht spijtig en soms zonde, maar wel zo eerlijk.
De mededeling en beslissing voor Just Cause 3 kwam voornamelijk voort uit het feit dat we het zonde vinden om een in theorie goede game een laag cijfer te geven, puur omdat er technische problemen zijn die men momenteel aan het oplossen is. Zoals jullie al aangaven, is dit wellicht iets te coulant en moeten we ontwikkelaars hier gewoon op aanspreken; een wat dat betreft valide punt gemaakt door onze community.
Ons frustreert het ook enorm dat het telkens opnieuw gebeurt dat games worden uitgebracht met talloze problemen, die vervolgens een paar maanden na de release gepatcht worden, mits we mazzel hebben. Dit gebeurde bijvoorbeeld met The Witcher 3, die later een patch kreeg welke de performance erg verbeterde. De ontwikkelaar snijdt zichzelf bovendien in de vingers, want eerlijk is eerlijk, buiten de problemen om is Just Cause 3 echt heel goed en had het dikke voldoendes kunnen scoren. Het is dan ook om te schamen dat de technische problemen het zo moeten verpesten, erg zonde.
Hoe streng vinden jullie dat je moet zijn rondom deze kwestie? Moet je het ontwikkelaars echt kwalijk nemen en de volgende keer een game bijvoorbeeld niet meer pre-orderen? Moet het mogelijk zijn om bijvoorbeeld een game terug te kunnen brengen wanneer deze niet naar behoren werkt? Stel je koopt game X in de PlayStation Store en de game heeft veel last van framedrops waardoor het spelen ervan in sommige gevallen onmogelijk wordt. Wat dan? Moet je dan de mogelijkheid hebben om je geld terug te kunnen krijgen, of is dit gewoon een risico dat je moet accepteren?
Eén ding is in ieder geval duidelijk, ontwikkelaars moeten stoppen met het te vroeg uitbrengen van games, puur omdat het een gunstige periode is om de verkoop te starten (zoals nu, vlak voor de kerst). Het is immers ook frustrerend wanneer je heel veel uren in een game gestopt hebt om deze uit te spelen en framedrops hebt geaccepteerd, om later een patch te zien verschijnen. Dan had je natuurlijk een fijnere ervaring willen hebben met die patch, maar op dat moment is het al mosterd na de maaltijd.
Normaliter is een Jouw mening eigenlijk enkel toebedeeld aan de zondag, maar gezien de actualiteit is dit een mooi moment om weer een discussie te starten. We zijn daarom erg benieuwd naar jullie ervaringen met games die bij de release niet naar behoren werk(t)en, laat het ons weten in de reacties hieronder.
Bij release hoort een game klaar te zijn. Beoordeel hier dan ook naar. Willen de ontwikkelaars geen slechte reviews doordat ze hebben gefaald? –> dan moesten ze hun game maar uitstellen, eigen schuld als ze dan slechte reviews ontvangen!
Complimenten psx! Eindelijk gaan jullie meer luisteren naar de lezers, top! Hopelijk worden er ook minder reacties verwijderd zonder goede reden, een nette mening moet iedereen kunnen plaatsen
Schandalig voor woorden. Dat er kleine bugs in zitten die tijdens het testen over het hoofd worden gezien vind ik prima. Maar dit is gewoon te schandalig. Deze game is sowieso van tevoren getest en toch is ervoor gekozen om het uit te brengen. Stel je eens voor dat dit op ander marktgebieden ook zou gebeuren. Ik weet dat perfectie niet mogelijk is maar ernaar streven moet wel een doel zijn van elke ontwikkelaar.
Complimenten btw voor het toch uitbrengen van de review. Laat ze nu maar op de blaren zitten en de volgende keer 2 x nadenken voordat ze een game uitbrengen. In potentie is dit een goede game. Maar goed, dat zijn er zoveel.
Goed om te zien dat de breed gedeelde feedback van gisteren door jullie is opgepakt! Ik denk dat jullie de juiste beslissing hebben genomen door de review gewoon online te plaatsen. Uitgevers moeten worden afgerekend op de game die zij releasen, en als zij vanuit financieel oogpunt een product vol fouten releasen, moet het oordeel gewoon bikkelhard zijn. De game community is daar niet streng genoeg in naar mijn mening, en accepteert teveel.
De vraag is natuurlijk ook hoever je wil gaan met het uitstellen van reviews totdat patches worden uitgebracht die een game verbeteren. Vrijwel alle games worden tegenwoordig nog verbeterd tot minimaal enkele maanden na release. Als je eerlijk vergelijkingsmateriaal wil hebben zou je als website moeten zeggen álle games pas te reviewen tot de game aan de wensen voldoet. Ontwikkelaars ook blij, die kunnen geen onvoldoende meer scoren. Maar niemand die de review gaat lezen van een game die al maanden te koop is en waarvan al tientallen reviews verschenen zijn.
Wat kun je als website wel doen, gewoon de review publiceren en in een later stadium in een apart artikel terugkomen op de punten die sinds de review zijn verbeterd. En dan eventueel een link naar dat artikel toevoegen aan de review. Iemand die later de review leest, kan dan zien dat de game erop vooruitgegaan is sinds de review. Mensen die de game hebben laten liggen door jullie review, kunnen een koop dan heroverwegen. Dat is ook wel enigszins coulant naar de uitgever, maar wel na de uitgever eerst afgestraft te hebben voor de troep die hij op de markt heeft gebracht.
Wees eerlijk. Als je een nieuwe auto koopt en je remmen werken niet naar behoren en de dealer zei ohw jah hier nieuw software upgrade nu is alles ok… zeg je ook niet agh kan gebeuren.
Spel idem al die klote deadlines en massa voer wat ieder jaar uit moet komen. Het gebeurt nu steeds vaker. Eerst het spel uitbrengen en dan fixen. Dat staat gelijk als eigenlijk een Beta voor de volle pond verkopen!
Day one patch is de moeder van alle bedrog. Want het zegt niets meer dan ons spel was gewoon nog niet klaar en wij wisten al dat er nog dingen gefixed en getweaked moest worden.
Ik ben van mening dat een volgend game van zo ontwikkelaar niet gepreorderd moet worden. Ook geen Season pass<<< (dit is ook een van de verschrikkingen van de nieuw generatie gamen) Kopen. Wij zijn in control. Wanneer een uitgever of ontwikkelaar geboycot wordt, zal je zien hoe snel die veranderen en andere volgen dan gelijk.
Dus ja een game moet gewoon beoordeelt worden op de dag van release en eigenlijk zonder 1 patch geïnstalleerd te hebben. En dan beoordelen! Moet je kijken hoeveel games nog een 7 krijgen.
Maar ik blame het de gamers ook. Want die kopen het gewoon. Ik zelf ook. Voorbeeld Battlefront. Spel is voor mij gevoel qua content uitgekleed om later als dlc te verkopen. Les voor mij, dat ik nu ieder Dice game afwacht op reviews.
In het kort. Ieder product van games tot dildos wat verkocht word moet gewoon klaar zijn! Een game mag dan nog wel eens een tweakje hebben.. maar geen patches van gvd soms 3 gig….
Euf ga maar even rainbow sixen om ff fe ontspannen.. zoalang ik maar niet naar de winkel scrolled waar je xp boosts kan kopen <<< ook zo kansloos hahha pfff ik wordt oud
just cause 3 is wel een extreem geval. de speelduur inclusief laadtijd is zowat verdubbeld, en de framedrops zijn behoorlijk irritant. maar in mijn geval heb ik genoeg andere games en wacht dus met verder spelen tot de patch er is. kan gebeuren dit, als ze het maar oplossen en zo snel mogelijk.
Het is idd belachelijk voor woorden dat steeds meer games problemen hebben , framerate pop ups glitches etc ik bedoel : hoelang wordt er niet aan een game gewerkt …jaren en hoeveel geld gaat er allemaal niet in om….heel veel mensen reserveren z’n game en dan is het half gebakken …en een day one patch heb ik totaal geen moeite mee…kan ik nog wat in vinden .en latere patches ook prima .elke verbetering….maar dat unity bv dat kan toch niet …kom op..BUNGIE gaf een keer antwoord aan een journalist en ik citeer : eh ..halo klaar?? Als WIJ zeggen dat ie klaar is!! Zo kan het ook …maak een game gewoon rustig af….en release het dan en dan verkopen ze er nog veel meer als je het mij vraagt….mond op mond reclame …..als Ubisoft met A-C unity schijt hadden gehad aan kerst en het hadden gemeld : A-C unity is nog niet klaar het duurt nog een maand .dan hadden ze er veel meer exemplaren van verkocht….de klachten gingen als een lopend vuurtje veel mensen haakten toen af en als er veel mensen zeggen in bv een review dat een game top is dan wil je em graag hebben en dan koop je em …jammer , nu maar hopen dat er in het algemeen wat aan gedaan wordt .ik heb just cause 3 liggen op mijn tafel liggen en ik heb niet eens zin om em te spelen….zonde toch je kijkt gewoon minder uit naar z’n game……..PSX-sense ga zo door
Redrum83. Mooi verwoord
@Redrum83: Daarom wilt iedereen ook de reviews day one kunnen lezen. Zeker met deze generatie. Games zijn of niet af en uitgekleed (Battlefront) of ze werken gewoon niet op launch (Battlefield 4, Unity, Just Cause 3 etc etc). Door middel van reviews kan ik zien of iets het aanschaffen waard is. Je mag Just Cause 3 gewoon hard afrekenen op het feit dat het spel kapot is en gepatched moet worden. Als ik dat lees, maar ik lees ook dat het eigenlijk wel gewoon een leuk spel is, kan ik de beslissing maken hem niet te kopen en af te wachten.
@87.213.110.xxx: deze gast maakt een heel goed punt. als er in verhouding vergelijkbare problemen bij bijv. een nieuw automodel zit, word die auto teruggeroepen. nou hoeven ze dat natuurlijk niet te doen bij iets wat niet levensbedreigend is dus waarom zouden ze ?
Ik vind het klote , in het begin van games was dit niet mogelijk.
Jammer dat ik mijn hobby vanaf begin 1990 zie zo een evolutie maken dat ik denk na ps4 ermee te stoppen.
Zo erg is het gekomen na 26 jaar
dit zegt genoeg .
@Vechtersbaas: ik vind het woord kapot een perfect woord hiervoor. als ik een fiets koop waar de lucht uit de banden loopt na een uur of tien fietsen, dan zeggen ze ook niet “heb geduld, er komt een monteur nieuwe banden instaleren” ? nee dan wil ik punt een mijn geld terug, en punt twee koop ik nooit meer een fiets van die gasten. nou is dat bij games moeilijker (dat nooit meer kopen) daarom is het zo oneerlijk. als je zegt dat je om een fuck up geen games meer van iemand koopt, dan geef je heel veel potentieel coole games op. zij hebben de macht en wij niet.
@Vechtersbaas: eens! Wat ik al zei zonder enige patch of wat dan ook. Zoals zij hem verkopen in de winkel is zo hij beoordeeld moet worden.
@Peter01: Stemmen met je money. Ik heb in het geval van Battlefront (die dus gewoon niet af is, is 50% van een deugdelijk spel) besloten hem niet te halen, pas over een jaar als de complete edition er is met alle DLC erbij en in totaal voor 60 euro. In het geval van Just Cause 3 ga ik gewoon wachten tot het speelbaar is voordat ik het koop. Op die manier word je niet genaaid. Natuurlijk is wachten gewoon heel kut, maar er zijn gelukkig nog altijd wel een paar spellen die wel gewoon werken. Dus ik heb altijd wel iets te spelen totdat ik iets koop wat ik het geld waard vind.
@Vechtersbaas: ik heb battlefront en just cause niet gekocht. just cause komt er wel. maar battlefront ? misschien niet. want ik ben gewoon fan van battlefront 2 op de ps2. als die ps2 game qua content beter is dan een reboot die een generatie overgeslagen heeft, krijg ik een bittere en zure smaak in mijn bek. bovendien is de game niet alleen lang niet zoveel content als de oude battlefront, maar ook erg weinig content voor een moderne game.
As we speak : patch uit for fallout 4 pc , voor consoles coming soon
@62.140.132.xxx: ik dank u!
En je hebt gelijk met AC unity. Dan was het beste optie om gewoon eerlijk te zijn en een maand delay erin knallen. Eerst gemopper, maar dan win je toch de vertrouwen van je kopers en maak jen uiteindelijk meer winst.
Fallout 4 Patch komt deze week nog voor ps4 en xboxone
Vroeger waren er geen patches, een game was een game. Cardrich er in of tape in spoelen en het werkte. Geen updates niets. Echter was er nog geen internet, waren er geen cheaters,clitchers, boosters enz. Ik ben het er mee eens dat iets goed moet werken vanaf de release. Echter vind ik het wel oké dat er later wat kan worden aangepast. Ten goede van de kwaliteit. Zo krijg je wel waar voor je geld.(uiteindelijk)
Awesome dat er zo naar community geluisterd wordt!
Ik ben van mening dat als een game in de winkel ligt dat ie beoordeeld moet worden.
Vergeet ook niet ze de release naar voren hebben gepushed om black friday mee te kunnen pakken, met een product dat foutjes bevat, ik vind t een kwalijke zaak.
Stel je koopt een auto. Ze zeggen dat ie klaar staat voor je en je kan hem ophalen, er zit alleen geen stuur in, maar die komt binnenkort als t goed is!
Nogmaals nice dat onze meningen gehoord worden, toch maar eens een account aanmaken.
@Morpheus_nl: Ik had wel eens een game met bug dan kon je gewoon niks meer naar die tijden wil ook niet meer. Games zoals FF die zijn eigenlijk altijd 100%. Voor de rest zijn er bijna altijd wat bugs zolang ze niet te erg zijn kan ik wel overheen kijken. Games zijn nu ook heel wat gecompliceerder dus dan zal er meestal wel wat insluipen.
@Redrum83:
Sluit me hier geheel bij aan! Zo is het en niet anders…
@Flaming_Kaiser: gecompliceerder moet geen excuus zijn. Want dan betekent het dus niet meer dan dat je als ontwikkelaar niet op dat niveau kan ontwikkelen. Dus moet je dat ook niet doen. Of meer tijd ervoor nemen omdat het dus gecompliceerder is geworden…
Just cause 3, the witcher 3 en assassin’s creed unity zijn een 3 tal goeie voorbeelden van hoe je een game NIET uitbrengt. Ik wacht liever wat langer met de release als dat er een datum word gegeven die een halve game geeft of steeds uitstel. Wacht dan met een release datum vast stellen, dat scheelt een hoop teleurstelling voor de gamers. Je betaald tenslotte 60 euro voor een spel.
Ze maken er steeds vaker gebruik van, van die day one patches. Ze hadden dat eigenlijk moeten verbieden, en alleen patches uitbrengen als het noodzakelijk is voor toevoegingen of aanpassingen naar vraag van de community.
Er zijn maar een aantal bedrijven die vaak zeer goeie games afleverd zonder een day one patch, of dat het gewoon niet werkt. En dan doel ik op developers als Kojima productions, naughty dog, from software, en er zullen er vast wel meer zijn waar ik even niet op kom. Petje af voor hun, de anderen kunnen een hoop van jullie leren!
Als ze direct de patch uit brengen bij de release van de game heb ik er niks op tegen is een snel rechtgezet foutje. Maar als je al meer of een week moet wachten op een deftige afgewerkte game, vind ik dat ze moeten leiden van de slechte review
ik ben blij dat jullie luisteren naar de mensen is toch belachlijk dat je een consol heb die goed is en alles kan maar de spellen gewoon slecht zijn kijk tuurlijk ga ik niet alles afzeiken maar kom op 60 euro voor een spel die gewoon niet tot behoren werkt vind dat echt niet kunnen word gewoon in de maling genomen door die lui gaat alleen maar om de poen maar kwaliteit ho maar ik kom uit je jaren 80 maar die mis ik wel dan ging je uren gamen en had er zin in nu zit ik al van zal ik ps4 os aan zetten en dan denk ik nee laat maar heb er geen zin in ben blij dat jullie niet op die patch wachten leren ze eindlijk eens om een spel af te maken ga zo door
@Redrum83: Je hebt gelijk maar iedereen loopt ook te janken als het te lang duurt. Als het te duur, kort, het hoofdfiguur is een vrouw, geen coop, geen multiplayer er is altijd. De simpele reden is de games worden te duur om te maken het is niet meer rendabel. Als GTA een keer niet goed kan kan RS zichzelf gelijk opdoeken. Een game moet goed zijn maar simpel maar ik denk dat het op deze schaal niet meer werkt. Waarom denk je dat een Sony zoveel indies omarmt het is een redelijk veilige investering en niet gelijk fataal als het fout gaat. Final Fantasy 7 remake is nog zo een voorbeeld het duurt te lang en is te duur om op de schaal zo een game te maken dus delen ze de game op om het toch rendabel en te overzien.
Ik vind het onacceptabel dat ze de game goedkeuren voor verkoop terwijl het spel niet klaar is.
Ik ben er wel z’n beetje klaar mee ook. Ik vind in ieder geval dat het afgelopen moet zijn.
Waar is die review dan? 🙂
Natuurlijk moet je de game reviewen zoals de game is.
Maar ik vind wel dat wanneer de game erna verbeterd word dmv een patch de review hierop aangepast moet worden door een update.
Driveclub is eigenlijk het perfecte voorbeeld.
De game was bij release gewoon zwaar terleurstellend. Servers die niet werkte etc etc.
Ik had die game toen niemand aangeraden.
Nu de game zich heeft ontwikkeld vind ik het wel een hele leuke game geworden.
Daarbij stel ik mijn mening over de game dus bij.
Dit zou dus ook bij reviews zo moeten zijn.
Heeft een game een patch gehad. Voeg deze dan toe aan de review van de game dmv een update waarbij onderbouwd wordt wat de patch heeft toegevoegd/verbeterd en wat het cijfer nu is t.o.v. het vorige cijfer.
Hierdoor krijgen lezers een beter overzicht van wat de game later aan ontwikkeling heeft gehad.
Ben wel van mening dat games bij release gewoon helemaal goed moeten zijn. Maar begrijp ook door complexiteit hiervan dit niet altijd even goed werkt.
Daardoor ben ik altijd wel erg blij dat dit dmv patches kan worden opgelost.
Het gebeurT, het loopT. Niet met een D, mannen!
Neem aan dat er achter het maken van die games met hoge budgetten en hoge produktiekosten ook een proffessioneel testteam in loondienst is genomen om dit soort situaties te voorkomen? Dit zou toch de nachtmerrie van elke uitgever moeten zijn?
Misschien handig dat ze in ieder geval een ander testteam zoeken.
@Sony: niets aan toe te voegen!
de enige vraag die ik graag beantwoord wil hebben is: Waarom kunnen wij als gamers de fouten zien en een tester van de game (en dus medewerker van de ontwikkelaar) deze fouten niet ziet?
Wordt hij zo onder druk gezet om de release date te halen?
De ontwikkelaar moet een eind datum zetten voor de ontwikkeling van een game. daarbij doe je 1 maand aan uitgebreid testen. testen op framedrops, glitches, AI, ect…
tuurlijk mag er een patch komen. NIKS IS PERFECT! Of zoals ik op mn werk zeg: Perfect bestaat niet aangezien GOED er voor komt.
Games als deze zijn wel goed voor de pageviews van psx sense. De twee artikelen over uitstel review just cause 3 hebben nu al meer pageviews opgeleverd dan normaal bij een review het geval is en dan nog ff snel een jouw mening eroverheen. Driveclub was ook al zo’n lekkere voor de pageviews.
De game hoort te werken, de uitgever weet donders goed dat de game biet functioneert, maarja ze willen nu eenmaal graag geld zien.
Ik accepteer dat niet, geen games meer van;
Evolutionair studio, geen ac-games meer voor mij.
Ik heb nog wat andere no-go’s voor oa de problemen van boven, of ongeïnspireerde klonen van t jaar ervoor, fifa of nfs, COD , allemaal series die ik nu nog weiger te kopen.
Een van de dingen die ik dan wel doe is dlc kopen als ik de game goed vind, mits niet voelt als of het daadwerkelijk weggesneden is, denk aan destiny,
@Milkyray: waarschijnlijk over het hoofd gezien, de review is maar klein :p
Goedzo! Ik vind het idd belachelijk in wat voor staat veel (aaa) titels uit worden gebracht…
Spel niet goed geld terug ! Je koopt toch ook geen halve auto?
@Milkyray: vanmiddag 😉
Ik denk altijd aan de toekomst voor gamecollectors. Zijn die patches over 30 jaar ook nog te downloaden als ik als opa bv nog een keer skyrim op ps3 wil opstarten? (Zonder patch liep hij helemaal niet kan ik me herinneren)
@84.28.199..xxx:
Dat is een heel goed punt, om die reden heb ik op mn ps vita alle games een keer geinstalleerd incl updates, voordat ik aan het spelen van bepaalde games toekom zijn we weer wat jaartjes verder.
Verder als collector heb ik bij computers/consoles als de Commodore Amiga, Snes en sega megadrive dat probleem niet. Daar werken de spellen zoals ze bedoeld zijn.
Er was eens een gast die zichzelf mr beard noemde en die klaagde hier al over op psfocus… Dit is al meer dan 2 jaar geleden kan je nagaan dat die gast gewoon gelijk had. En dat diezelfde gast voor gek werd verklaard door vele gebruikers
Nou ik lach me rot. Gaming is dood en ik had ook gewoon gelijk. Want idioten blijven bèta’s kopen en blijven kritiekloos.
Vind je het gek dat games uitkomen die niet af zijn? Meeste mensen kopen het toch wel
Bedank voor het kapot maken van gaming.
@62.72.193.xxx:
Je kunt ook overdrijven!
De macht van de grootgeld graaiers is groot
Inversteerders en aandeelhouders willen geld zien
En dit is een ontwikkeling die al jaren bezig is en elke tak om zeep helpt
Woeker polissen ,auto,s met foute software ,schoolbesturen die in het vastgoed gaan
En nu ook de game industrie die alleen nog maar jaarlijkse meuk en patches uitbrengt
Vroeger kocht ik gemiddeld 2 games per maand ,nu met moeite 2 per jaar
Ik wil me eigen niet meer irriteren met al die patches
Een tip voor alle software huis managers :kwaliteit en geen kwantiteit!!!!!!!!!!
@62.72.193.xxx: Hij leeft dus tóch nog 😛
@62.238.89..xxx:
Overdrijven? Lol ok. Wat overdrijf ik dan? Want er zijn meer remasters in 2014/2015 dan dat er op de PS2 en ps3 samen zijn geweest. Handjevol nieuwe games, en 5 handen vol remasters. Dat is deze gen.
@A Gamer:
Ja ik leef nog. Maar net als gaming sterven mensen als ik langzaam maar zeker uit. En worden we vervangen door mensen die al te graag remasters ondersteunen . Dit doet me onwijs veel pijn.
@62.72.193.xxx: Het ligt er een beetje aan wat voor remasters vind ik. Dat iemand Saints Row of Sleeping Dogs remaster koopt begrijp ik niet, ongeacht of je ’t gespeeld hebt of niet.
Bijvoorbeeld The Last of Us of Beyond Two Souls kan ik daarentegen wel begrijpen als je die nog niet op de PS3 hebt gespeeld. Ik had TLOU zelf niet gespeeld, en was blij de game toch op de PS4 te kunnen spelen. Beyond Two Souls wil ik ook nog wel graag spelen.
Nathan Drake Collection kan ik me ook voorstellen, voor mensen die geen ps3 hadden en zich willen voorbereiden op deel 4. Ik persoonlijk zou als fan ook graag een geremasterde Mass Effect trilogy willen zien.. Helaas wil EA daar niet aan.
Het schijnt een trend te zijn in de game wereld,maar waarom!? Is de vraag. Waarom een niet complete game uitbrengen???
Dan geven jullie toch gewoon 2 cijfers. Een voor het pre finished product en een voor t als t ooit nog goed komt product.
Dan geven jullie toch gewoon 2 cijfers. Een voor het pre finished product en een voor t als t ooit nog goed komt product.@84.241.209..xxx: Volkswagen
@77.162.227..xxx: Yo
@62.72.193.xxx:
Battlefield 4, Destiny, Wolfenstein the new order en old blood, The order 1886, Mad max,Driveclub, Bloodborn, enz.
De enige game die ik als remaster op de PS4 heb gekocht is the last of us.
De rest is allemaal nieuw in mijn collectie,nu dus ook Fallout4 en Starwars battlefront.