De remake van Silent Hill 2 staat gepland voor dit jaar, maar het is nog altijd wachten op de officiële releasedatum. Volgens de meest recente berichten zou het niet lang duren voordat we daar meer over te horen krijgen en de ontwikkelaar heeft nu nog wat meer van hun zelfverzekerdheid laten blijken.
Uit het meest recente bedrijfsmatige rapport voor aandeelhouders blijkt dat Bloober Team erg veel vertrouwen heeft in het uiteindelijke resultaat. De game maken en straks uitbrengen is volgens Bloober Team de belangrijkste test die de studio ooit heeft ondergaan.
Waar de ontwikkelaar in het verleden vooral met eigen projecten bezig was, is Silent Hill natuurlijk een gerenommeerde franchise. Zij hebben van Konami het vertrouwen gekregen om de remake te maken, waardoor de druk op de ontwikkelaar is toegenomen.
“In 2023, almost half of our production forces were focused on the currently loudest project in the industry—Silent Hill 2, which we are creating together with our partner, Konami. It is one of the most recognisable brands in the gaming world and definitely a key one when it comes to the horror genre. We make every effort to provide the best possible emotions – both to those who played the original over 20 years ago and to those for whom this will be their first approach to the famous series.”
Das mooi dan.
Zelf wacht ik even af………….bloober team is een vrij zwakke ontwikkelaar.
Ze kunnen natuurlijk moeilijk zeggen dat ze er geen vertrouwen in hebben hé.
Ik heb geen enkel vertrouwen in een Westerse devolper die een Japanse horror game wilt of gaat re-maken. Nooit gehad ook. Zelfde geld voor Japanse horror films die door de jaren heen zijn ge-remaked in het Westen. Enige die ik wel prima vond was “The Ring” uit 2003. Ook al zijn de Westerse devolpers groote fan van Japanse horror, op een of ander manier kunnen ze die Japanse “feel” maar niet correct krijgen. Zit je een soort “Amerikaans” versie van Silent Hill te spelen, heb daar geen zin in. Neergang begon al bij Silent Hill Homecoming. Voelde meteen al dat er iets fout zat met de game qua gevoel, later bleek dat het een Amerikaanse team was dat het spel gemaakt had. Konami is heer ook schuldig bij. Ze geven letterlijk geen moer (meer) om hun IP’s nadat ze de Pachinko business zijn ingegaan.
@Anoniem-6551: @Anoniem-6551: Wat zeg jij man. Oké, niet de beste ontwikkelaar, maar zwak zou ik ze nu niet bepaald noemen. The Medium oa. was toch meer dan oké, toch?
Iedereen houdt van zn eigen kind. Ik vergeet alleen niet hoe hard ze konami voor de bus gooiden na de ophef over de vele actie in hun laatste trailer. Ik wacht het eerst wel even af met deze game.
Moet je voorstellen dat je een game namaakt die al 20 jaar oud is. En dat het dan nieuws is als ze zeggen dat ze vertrouwen hebben dat het goed word.. de game bestaat al mensen.
@Anoniem-7624: Was meer dan prima inderdaad. Mensen houden er gewoon van om te klagen
“Bloober Team heeft erg veel vertrouwen in de remake van Silent Hill 2”
Ik niet, zoals de meeste die het origineel hebben gespeeld.
@Anoniem-1864: Jij vond The Medium meer dan prima. Ik dus niet, behoorlijke bagger game.
Meningen verschillen nou eenmaal 😉
Layers of fear van blooper team was een goeie met een heerlijke sfeer en zag er mooi uit, ik denk dat ze de sfeer van silent hill wel kunnen neerzetten, ik heb er vetrouwen in!
De originele Silent Hill 2 was ook een waardeloze game. De sfeer was goed, maar het verhaal was zwak, de monsters zagen er klungelig uit + de slechtste voice acting ooit. Deze game moest begraven blijven.