Ubisoft werkt momenteel aan meerdere Assassin’s Creed projecten en eentje daarvan is ‘Assassin’s Creed Codename Hexe’, een game die ons zal droppen in de tijd van de heksenvervolgingen. Veel info over deze game is eigenlijk nog niet bekend, maar kennelijk zal het geen RPG worden. Een verslag van Insider Gaming geeft nu echter wat meer info.
Volgens Tom Henderson zou Codename Hexe allereerst een vrouwelijke protagoniste krijgen, waarschijnlijk met de naam Elsa. Het leven van Elsa wordt waarschijnlijk geen lachertje, want de game wordt omschreven als ’the darkest Assassin’s Creed game ever’. Uiteraard gaat dit dan over de toon van de game en niet over de letterlijke belichting.
Dit is uiteraard geen officieel nieuws, dus neem dat korreltje zout er alvast maar bij.
Het logo ziet er wel tof uit en op zich is de setting ook wel interessant.
Ik ben heel erg benieuwd naar deze game. Zou tof zijn als ze een Assassin’s Creed game maken in het horror genre.
En Infinite begint ook telkens beter te klinken.
Met Infinite wil Ubisoft om het jaar ‘grote’ nieuwe Assassin’s Creed-games uitbrengen, en in de tussenjaren kleinere of andere soort ervaringen binnen de franchise. De geruchten gaan dat Ubisoft nog aan vijf andere Assassin’s Creed games werkt en dat zijn Codename Obsidian (een remake van Black Flack), Raid (een free-to-play co-op-game voor vier spelers), Echoes (ook een multiplayergame), Nebula (met als setting India, de Azteken en het Middellandse Zeegebied) en een andere remake. Al deze games zouden nog dit decennium gepland staan voor release.
Het is een gouden tijd voor de Assassin’s Creed fan als dit allemaal waar is.
@coola: zeker weten! Ik verheug me al op Red en Hexe lijkt me ook echt heel gaaf. Ik heb niks meer gehoord van Jade, ik was niet uitgenodigd voor de Beta, en geen idee wanneer die released wordt.
@coola:
Toegegeven het idee van kleinere ervaringen is een goed idee in theorie. Beetje het idee van Mirage al duurde die in mijn optiek nog te lang. Al was het wel weer verfrissend om een game te spelen met slechts EEN verhaal en niet drie.
Sterker nog het kan juist een geweldig idee zijn omdat elke branch van Assassins er andere tactieken op na houdt. Zo kreeg Ezio van Yusuf het hookblade, had Ratonhnhaké:ton een hidden blade dat kon draaien en dat van Edward was juist weer een heel stuk steviger.
Maar dan moet elk individuele deel wel een eigen basis krijgen en dus niet zoals Mirage gebouwd zijn op een eerder deel en daar heb ik eerlijk gezegd een hard hoofd in. Want Valhalla was basically Oddesey met een stamina bar eraan toegevoegd en Oddesey deed basically wat Origins deed.
Mirage had zeker potentie maar werd te veel teruggehouden door het Valhalla DNA.
Met de juiste basis kan men elk deel een compleet andere vibe geven en dat maakte voor mij de klassieke games juist zo interessant.
@Anoniem-2513: “Want Valhalla was basically Oddesey met een stamina bar eraan toegevoegd en Oddesey deed basically wat Origins deed”
Ben bang dat Red weer hetzelfde gaat doen. Origins deel 4.
@Anoniem-2513:
Ben ik het niet mee eens. Ik speel de games vaak snel achter elkaar en geen enkele keer denk ik van dit voelt allemaal het zelfde omdat het gewoon weg niet het zelfde is. Als je Origins heb gespeeld heb je niet al Odyssey gespeeld en als je Odyssey heb gespeeld heb je niet al Valhalla gespeeld. Enige wat ze in common hebben is dat rpg games voor de rest zijn ze alle drie totaal anders.
@Anoniem-5078: Afwachten maar als ik naar Ghost Of Thushima kijk dan is het enige wapen wat je als samurai nodig hebt inderdaad je katana. (James May was in Japan op bezoek bij een meestersmid en mocht een wapen vasthouden en toen hij met zijn vrije hand richting het blade ging werd deze meteen op vriendelijke maar vastberadene wijze weggeduwd.)
Rise Of The Ronin voegt er vuurwapens aan toe omdat dit past in de tijdsperiode.
De tendens bij Ubisoft games is een plethora aan wapens (veel te koop in een online store) want daar een beetje haaks op staat en natuurlijk niet historisch accuraat is maar goed historische accuraatheid is er wat op achteruit gegaan.
Ik heb nooit over een cycloop gelezen in de geschiedenisboeken maar Oddesey had deze wel.
@Anoniem-9123: de Apple of Eden heeft zover ik weet ook nooit bestaan. Alle ac games hebben een combinatie van echte historie en fictie. Dat is niet iets wat ineens is toegevoegd in de latere delen.
@coola: de Assassin’s creed infinite details zijn al gelekt en e focus is bagger liveservice
Ubisoft is wanhopig
@coola: “Als je Origins heb gespeeld heb je niet al Odyssey gespeeld en als je Odyssey heb gespeeld heb je niet al Valhalla gespeeld”
Ik vind dus van wel. Alleen de setting is anders, verder is alles hetzelfde.
@Anoniem-9123:
Grappig. De haat op het sci-fi gedeelte van AC is imho zo stom. Overigens veel historische experts zeggen dat juist Origins, Odyssey en Valhalla heel erg historisch correct is.
De cyclops en minotaur zijn juist in het Assassin’s Creed universum logisch. En het wordt ook goed uitgelegd waarom ze bestaan in dat universum.
@Anoniem-7296:
Nee hoor gameplay is ook anders.
@Anoniem-4125:
Niet 100 % live service. Het is een hub voor alle toekomstige Assassin’s Creed games en dat is 100% goed nieuws
@coola: Noem de verschillen eens dan tussen die 3 games.
@coola:
Voor mij hebben ze dezelfde “vibe” en zijn ze zeker niet “totaal anders”.
In Brotherhood zat je in Constantinopel welke als stad een compleet andere vibe had. In deel III was het continentaal Amerika met grootse bossen en kleine nederzettingen. Black Flag ruilde het om voor de Carribean met zonnige eilanden en veel varen.
En van Unity ging je van Parijs naar Londen. Dat op zich is al een ongelooflijke transitie op zich.
Sinds Origins zijn de grote steden en daarmee de unieke vibe en het echte free-runnen uit de games verdwenen. Het was vooral bosrijk gebied en of ik dan in Engeland of Griekenland ben, het is mij om het even.
Mirage had dan wel Baghdad als setting wat een stap in de juiste richting was maar ik miste nog steeds het echte gevoel van hoog over de daken.
Ook de veranderde gameplay hielp bij die vibe, het hookblade in Revelations of het jagen in deel III droeg bij aan dat de ervaring compleet ander was en dat miste ik in de RPG games.
@RegeraFox:
Dit dus. Dat is dus ook juist de kracht van Assassin’s Creed, historisch accuraat zijn maar ook een geweldig sci-fi verhaal vertellen.
Alle sci-fi of fantasy dingen in Assassin’s Creed zijn logisch.
Maar het beste van Assassin’s Creed vind ik nog wel dat ze zal 17 jaar lang bezig zijn en nog nooit wat gerettconed hebben en ook al die jaren altijd consistent blijven met het verhaal.
@coola: de main focus is infinite is live service battle passes cosmetic
dit wordt skull and bones 2.0
@coola: de gelekte info zegt de main focus is infinite is live service battle passes project mini battle passes & cosmetic
dit wordt skull and bones 2.0
@coola: de gelekte info zegt de main focus is infinite is live service (mini) battle passes battle passes & cosmetic
dit wordt skull and bones 2.0
@Anoniem-5396:
En ik ben het daar gewoon weg niet mee eens. De gehele vibe van Odyssey anders dan die van origins en die Vahalla is weer totaal anders dan die van Odyssey.
Het Free runnen is niks van kracht verloren in de Rpg games.. Heck op Unity en Syndicate na hebben Odyssey en Vahalla de beste free run mechanics uit de franchise.
@Anoniem-7127:
Nee de main focus is een hub zijn en daarnaast voor het moderne gedeelte een cosmetische shop.
@coola: “De gehele vibe van Odyssey anders dan die van origins en die Vahalla is weer totaal anders dan die van Odyssey”
Onzin. Had ook gewoon 1 game kunnen zijn.
@coola: Noem de verschillen eens dan tussen die 3 games.
@Anoniem-9824:
Jij vind het onzin. Ik vind van niet, de vibe is alle drie de games totaal anders. met zoals dat Mirage ook 100 % anders is dan Vahalla ondanks ze de zelfde build van de anvil engine gebruiken.
@coola: Dus de vibe is anders. Verder kom je dus niet ?
@Anoniem-2679:
Noem de verschillen? Oke
De setting feitelijk totaal anders
De tools die Bayek gebruikt zijn totaal ander dan die van Alexios. De spear of Leonidas ( valt in de zelfde categorie als de hookblade en Connor zijn detachable hidden blade) en ook de tools en middelen die Eivor gebruikt zijn totaal anders dan die van Bayek en Alexios. Oh en dan ook nog eens de plunder mechanics die vernieuwend zijn (en ook nog eens historisch accuraat).
@coola: Dat het historisch correct is (op kleine dingen na) ga ik niet tegen spreken.
Het punt is dat in de klassieke delen je echt een onderdeel was van die geschiedenis. Leonardo DaVinci bestond en je gelooft zonder meer dat hij een bondgenoot was van de Assassins (in tegenstelling tot wat Dan Brown je wil doen geloven) en de game sluit naadsloos aan op wat bekend is.
Zo maakt Ezio een opmerking dat Leonardo zich niet moet laten afleiden tot de mooie dames waarop die opmerkt dat DAT geen probleem is. (Vermoed werd dat Leonardo homosexueel was.)
Kijkend naar Valhalla dan volg je in de voetsporten van Ragnar Lothbrok die zeer waarschijnijk nooit bestaan heeft.
Ja in het algemeen zal het beter kloppen wat betreft de kleinere details maar het specifieke verhaal kan iets meer vrijheden nemen omdat veel dingen gewoon niet bekend zijn.
(Zoals de serie Spartacus doet omdat veel niet bekend is of er zijn juist tegenstrijdige bronnen. En die serie is zeker niet bedoeld als historisch correct en wijkt op enkele punten ook af. Maar voor mijn gevoel was wel het zo gebeurd.)
In Rogue waren ze specifiek gebonden aan bepaalde data omdat de Zevenjarige oorlog in detail is vastgelegd. Die beperking hadden ze niet in de 3 RPG games. Dat in combinatie met de totale absentie van de Animus database zorgde er bij mij voor dat het historische aspect minder aanvoelde.
Ik leerde er tenslotte geen nieuwe feiten meer door en had ook niet echt de interesse om die te leren als ik eerlijk moet zijn.
@coola: Infinite will launch on the same day as red and will contain features you expect from live services
@RegeraFox:
Die beta was tof. Ook een goed voorbeeld van de AC RPG game die totaal anders is dan Origins, Odyssey en Valhalla. Ik hoop dat die game snel een echte release gaat krijgen.
@Anoniem-8881:
Ja en ? Het is nog steeds een hub.
“Insider Gaming claimt vroege beelden van Infinity onder ogen te hebben gekregen, en moest beloven dat het deze beelden niet zou publiceren. “In feite wordt Assassin’s Creed Infinity de hub van de franchise, van waaruit games zoals Red, Hexe en Invictus worden uitgebracht.” Elders meldt de website: “In de beelden is te zien hoe een speler binnen een paar seconden vanuit Infinity in Assassin’s Creed Red komt.”
Dat is de main focus van Infinite, alle games op een plek.
@coola: mirage speelt precies als valhala het is letterijk dlc Basim heeft de zelfde houterige animaties als eivor
@coola: Het free runnen op zich werkt prima en zeker beter als in de klassieke games.
Al zet ik er vraagtekens bij waarom een viking (of all people) opeens kan free-runnen als de beste.
Het probleem is dat zonder hoge gebouwen of bomen zoals deel 3 er voor mij weinig te free-runnen is. DAT was leuk aan de serie, lekker over de daken heen en als dan een bewaker commentaar had, hem trakteren op een hidden blade.
@Anoniem-7127:
Origins, Odyssey en Vahalla hebben mij qua geschiedenis meer geleerd dan de oude AC games, wat de animus pop ups vooral deden was mijn immersie en flow breken. Door de history tour te introduceren hebben ze dat probleem weg gehaald.
Overigens voelde ik mij als Alexios echt als onderdeel van de Peloponnesische oorlog
@Anoniem-892:
Ik heb de games letterlijk achter elkaar gespeeld, spelen beide totaal anders. Moest dan ook qua gameplay echt wennen aan Mirage
@coola: Copium
@Anoniem-2654:
Nee totaal niet.
@coola: Tja dat kan ook.
De history tour tel ik niet mee want die staat los van de hoofdgame (je zou zelfs kunnen stellen dat die accuraat is en de game zit in een alternatieve tijdlijn) en was vaak niet eens beschikbaar toen de game uitkwam.
Tegen de tijd dat de History Tour van Valhalla uitkwam had ik de game al lang niet meer. Ja leuk dat het er ooit komt maar niet als ze een XP booster meer prioriteit geven.
En hoe breekt het de immersie als alles wat je krijgt een korte pop-up is? Ik vond het juist heel veel toevoegen. Je zit als character letterlijk in een simulatie en komt bij iets waar je meer kennis over wilt. Dan zou ik op dat moment ook Wikipedia erbij pakken om zelf meer info te zoeken. In dat opzicht vond ik de Database perfect.
@Anoniem-787:
Als ik lekker aan het free runnen ben en met het verhaal bezig ben is het imho heel erg immersie brekend als je op eens een pop up krijgt van bijvoorbeeld de Hagia Sophia. Dat haalt mij echt uit de Flow.
Bij mijn meest recente Playthrough van de games die ik op youtube heb gezet hoor je mij ook een paar keer klagen over die pop ups.
@coola: Tja dat kan.
Wederom ik vind het juist iets toevoegen maar goed daar verschillen we dan in mening.
@Anoniem-892: Mirage is inderdaad veel te Clunky. Dit was mijn eerste assassin creed game in jaren. Omdat je in deze game echt eindelijk weer als een echte assassin speelt. Jammer dat die niet het niveau haalt van de oudere games.
“neem het met een korreltje zout” of “pak het zoutvaatje er maar bij”….. (kon het niet laten) Maar lijkt mij een hele toffe setting!
@coola: ja mirage is meer stealth gericht en je gaat wat sneller dood met basim maar je speelt nog steeds met clunky freeroamimg en vechtsysteem van valhala
@Anoniem-1365:
Allereerst is het Free runnen van Valhalla op dat van Unity, Syndicate, Odyssey na het beste uit de reeks.
Ten tweede Basim speelt totaal anders dan Eivor
@Anoniem-6854: Toegegeven het was bedoeld als DLC voor Valhalla tot men besloot er een volwaardige game van te maken. Dat je eindelijk weer een Assassin bent dat trok me ook aan de game al had ik de game pas een paar maanden later en met flinke korting gekocht.
Maar het illustreert wel hoe je soms van de grond af aan opnieuw moet beginnen want Ikzelf vond het vechten in Mirage totaal niet werken en het duurde even tot ik dat een beetje had en de A.I. was echt heel slecht.
@Anoniem-1365:
Ook dat is enigzins ridicuul. Je bent een goed getrainde Assassin die het opneemt tegen stadswachten die hoogstens basic training hebt gehad.
Ik vergelijk het met het leger van Spartacus. Allemaal getraind als gladiator of door gladiatoren opgeleid en hoe goed getraind de Romeinse legers ook waren (en die waren echt heel goed) die waren niet daarop getraind. Vaak wisten de gladiatoren ze te verassen voordat ze in formatie stonden dus dat hielp ook niet.
Als Asssasin hoor je gewoon een heel stuk beter te zijn als de gemiddelde guard.
@Anoniem-6476:
Het is logisch dat Basim moeite heeft met guards. Want in het algemeen zijn guards juist beter getraind dan assassin die vooral als taak ongezien iemand dood maken heeft en weer weg glippen. 1 op 1 of 1 vs meerdere vijanden is niet het sterkste punt van een assassin.
@coola: Dat mag dan wel zijn taak zijn, je gaat er altijd vanuit dat zoiets fout kan gaan. Het lijkt mij dat een Assassin er juist wel op getraind is terwijl stadswachten juist uitgaan van numerieke overmacht.
Daarnaast zal zoiets zelden voorkomen dus ze zullen er ook niet op bedacht zijn. Oh wacht, in deze game herkennen ze je van een tekening die gemaakt is door een 5 jarige en waarvan de kleuren van je gewaad niet eens kloppen.
@Anoniem-738:
Ah dus net zoals bij deel 2 en 3 want de tekening lijkt op geen enkele manier op Ezio of Connor. Al helemaal niet qua kleuren.
@coola: Nou die wanted poster van Ratonhnhaké:ton die lijkt goed en zou ook daadwerkelijk als wanted poster kunnen fungeren. en als native american valt hij sowieso meer op.
Maar Basim valt al een heel stuk minder op, zeker als je naar die kindertekening kijkt.
@coola: Op zich zou ik wel eens een open en eerlijk onderzoek willen zien naar klassiek vs RPG Assassin’s Creed en of Assassin’s Creed juist meer of (veel) minder moet doen met Those That Came Before.
Mijn schatting is dat beide resultaten ongeveer in het midden zullen eindigen maar goed dat is natuurlijk een schatting.
@coola: en je negeert waar forums zeggen dat unity parkour peak is en valhala een grote downgrade is?
Zo kan ik mijn verhaal ook draaien
@Anoniem-7393: Tja zo ken ik alleen maar mensen die zeggen dat Valhalla ongelooflijk slecht is.
Het is maar net wie je het vraagt en uiteraard wat diens perspectief is.
@Anoniem-7393:
Nee hoor die negeer ik totaal niet.
Maar zo kan ik ook zeggen dat jij de fans negeert die dee Assassin’s Creed franchise nog wel steeds fantastisch vinden
@coola: Nee hoor die negeer ik juist niet.
Het is objectief ook moeilijk om te negeren hoe goed Valhalla verkocht.
@Anoniem-3016:
En ik negeer de mensen die niet te spreken zijn over Assassin’s Creed niet.
@Anoniem-564: Ja gek hé? dat smaken kunnen verschillen……
Ik benieuwd wat ze er van maken. Alleen wel teveel Ac de komende jaren weer. Ik vind dat ze iets teveel AC en Far Cry brengen de laatste jaren. Al is dit logisch want dit verkoopt het meest. Wel hoop ik dat ze nu eens de tijd hebben genomen om het helemaal af te maken. We gaan het komende maanden zien.
Dus geen keuze? Tmoet een vrouw zijn.
Ja doei
@Smaakmaker: nou, ik zit alweer een tijd te wachten op een nieuwe Far Cry… laatste deel en Mirage uitgespeeld, dus welbweer toe aan een nieuwe AC of FC. Ik behelp me nu met PoP en CoD….