Het is altijd jammer wanneer een game waar veel mensen met veel verwachting naar uitkijken wordt uitgesteld. BioShock Infinite is zo’n game. De game is wederom uitgesteld en zal nu precies een maand later verschijnen, namelijk 26 maart 2013, aldus Ken Levine.

De creative director van Irrational Games vertelt IGN dat het vooral gaat om bug fixes en de laatste losse eindjes aan elkaar knopen. Levine vindt dat de fans de game verdienen die hij voor ogen heeft en om dat te bereiken hebben ze deze extra maand nodig.

“It’s primarily polish and bug fixing. You know, ‘let’s make that narrative scene that much better. Let’s do another pass on the timing of that scene. Let’s do another balance pass. It’s a game we could have shipped in February. It just wouldn’t be the game that we think the fans deserve. And that doesn’t mean it was far off from that, but they deserve what they deserve. And when we ask people to pony up a lot of money for this game, we have to feel confident that we’re giving them something that they deserve.”

Ook verwachtte hij wat kritiek op zijn beslissing, wat in zekere zin logisch is. Levine ziet het maar zo: “De kritiek zal mettertijd verdwijnen. De game zal voor altijd blijven bestaan”.

“I knew I was going to take some slings and arrows about it, but I always just said ‘look, at the end of the day, the slings and arrows will go away. The game will last forever.’

BioShock Infinite was al eens eerder uitgesteld, wat dit de tweede vertraging maakt tot nu toe. De game had eerst uit moeten komen in oktober onlangs, voordat het werd uitgesteld naar februari 2013. Wij zijn al blij dat het dit keer maar een maand wordt vertraagd in plaats van weer bijna een half jaar, zolang het ten goede komt van de game.