Wellicht de meest effectieve vorm van marketing die ooit bestaan heeft; product placement. Merken als ‘Beats By Dre’, ‘Apple’, ‘HP’ en vele anderen hebben er een hoop succes mee geboekt. Zowel films als TV-series doen aan dit gebeuren mee en series als Two and a Half Man staan welbekend om product placement. Sony lijkt deze tactiek weer toe te gaan passen, sinds tijden verschijnt er namelijk een PS Vita in een TV-serie.
Ditmaal was de hitserie van Cinemax genaamd ‘Banshee’ de gelukkige, hierin was de PS Vita goed in beeld te zien terwijl er Modnation Racers: Road Trip gespeeld werd. Op zich niet echt nieuwswaardig, maar het feit dat Sony na lange stilte van marketing rondom de PS Vita deze tactiek toepast zegt een hoop. Dezelfde tactiek werd ook gedaan met de PSP, die verscheen in talloze films en TV-series.
Laten we hopen dat Sony de PS Vita nieuw leven in zal gaan blazen en we de handheld in nog veel meer films en TV-series mogen zien. De PS Vita was te zien in aflevering zes van het eerste seizoen van Banshee.
Met het aanstaande Vita evenement en de sterke titels in de pijplijn en het’ product placement’ in tv serie, is Sony toch flink gas aan het geen qua publiciteit voor de Vita. Ik hoop dat het een beetje aanslaat en dat het lijkt wel op een soort reboot van de Vita. Hopen dat 2013/2014 toch een beetje het jaar van de Vita gaat worden. En dat het een beetje de third party ontwikkelaars met zich mee trekt. Een paar goede FPS en racers van niveau kunnen we wel gebruiken!!
God of War: Ascension kwam laatst langs in Workaholics. Slimme reclame.
Ja ik zag toevallig gisteren die aflevering. 😀
Goezo meer reclame maken
Eindelijk, Sony je moet je mooie producten meer promoten 😀 En de thirdparty groepen schiet eens op. Kijk maar naar de cijfers met Assasins Creed. Kwaliteit verkoopt en niet die afgekeurde ballen games.