Gisteren werd al bekend gemaakt dat de PSN game Limbo ook zijn weg naar de PlayStation Vita zal vinden, maar een precieze releasedatum is er echter nog niet.

Vandaag meldt Dino Patti, CEO van ontwikkelstudio Playdead, in een interview met Eurogamer dat Limbo een simpele port is die daardoor helaas geen gebruik zal gaan maken van de unieke touch controls van de PlayStation Vita. Samen met LittleBigPlanet Vita ontwikkelaar Double Eleven zijn ze aan het werk om deze game geschikt te maken voor de PlayStation Vita.

“We’re not using any touch. We didn’t feel it would suit Limbo at all. It would feel like a patch if we did it. It would require a lot from us to rethink the game. We would probably make another game if we were going to do that. Vita was a no-brainer because we could keep the same experience. It has all of these great features, but we didn’t have to use them.”

Na een aantal lange gesprekken met Sony heeft Patti besloten de touch controls niet te verwerken in de game in verband met de kosten die daarbij komen kijken en het vele extra werk.

“When we ported to PC we put a lot of effort into making the keyboard work. It wasn’t straight. It took months and months of testing and trying out. We did a lot of QA around keyboard controls. It’s the same with the Vita. It needs to be perfect for that screen. There are some things that are different for when the screen is smaller we do to make it work better.”

Ook verwacht Patti niet dat degenen die Limbo al hebben aangeschaft op een ander systeem ook de PlayStation Vita versie zullen aanschaffen, omdat deze exact hetzelfde is. Deze game zal dan ook meer zijn voor de consumenten die de game nog niet bezitten.