http://playsense.nl/images/file/img_5162a940edbb4.jpg

Ontwikkelaars, of in dit geval een schrijver, die andere games afkraken; het gebeurd regelmatig. Dmitry Glukhovsky, schrijver van de Metro-boeken en Metro: Last Light, gaf onlangs aan in een interview met Gamer.nl dat hij de verhalen van andere shooters “schrikbarend primitief” vond. Met Metro: Last Light is de ontwikkeling iets anders gedaan dan bij de meeste games, zo heeft Dmitry het verhaal geschreven en is hierop de gameplay aangepast.

Ook vertelt de schrijver dat hij tijdens het schrijven van het verhaal totaal niet gedacht heeft aan gameplay, zoals dit wel bij andere shooters gebeurd. Hij is dus geen fan van een ontwikkelingsproces waarbij het verhaal zorgt voor bepaalde gameplay, zo zei hij “Ik wilde geen slecht, ongeïnspireerd verhaal, zoals geschreven door de meeste schrijvers van gameverhalen, dus deden we het op deze manier.”

Verder vertelde Dmitry ook nog dat hij nog niet bezig is met de next-gen consoles, meer met de vraag hoe hij het Metro-universum kan uitbreiden. Zo wil hij van Metro graag de volgende Star Wars maken.

“Ik ben meer bezig met hoe we Metro kunnen veranderen in de volgende Star Wars. Om het uit te laten groeien tot een enorm multimediafenomeen.”