Sony heeft tijdens en na de ontwikkeling van de PS4 meerdere keren aangegeven dat de PS Vita en de PS4 de ultieme combinatie is. Niet iedereen zag hier echter direct voordeel in, je zou immers naast het aanschaffen van de PS4 ook nog eens een handheld moeten kopen en dat komt je portemonnee uiteindelijk niet ten goede. De PS Vita verkocht daarentegen al niet heel lekker, maar doordat de PS Vita samen kan werken met de PS4 wordt het systeem een stuk interessanter.

Ondanks de hoge combinatieprijs heeft het toch effect gehad, want het aantal verkochte PS Vita’s is in de lanceerweek van de PS4 met maar liefst 68% gestegen. De week daarop was de stijging alsnog fors, want toen stond het percentage op 65%. Om hoeveel PS Vita’s het precies gaat is helaas (nog) niet vrijgegeven, maar dat de handheld wel een boost kon gebruiken mag inmiddels duidelijk zijn. Laten we hopen dat deze positieve lijn zich blijft voortzetten.

Sony’s Senior Product Manager Ben Law wist het volgende te vertellen:

“PS Vita sales wise we are continuing to see strong week-on-week growth since our latest campaign kicked in. The new TV advert went live this week and we’ve already seen amazing feedback from PS4 owners on the Remote Play feature, and the success of Tearaway highlights what [a] great proposition PS Vita is, either as a standalone device or as the perfect companion to PS4.”