Zojuist heeft IO Interactive een open brief aan de Hitman fans gepubliceerd op de officiële Hitman website waarin zonder blikken of blozen een nieuwe Hitman game wordt aangekondigd voor zowel PC als next-gen gaming consoles.
In de brief worden al behoorlijk wat zaken duidelijk gemaakt omtrent de gameplay. Zo zal de zeer gewaardeerde contracts modus uit Hitman: Absolution weer terugkeren zodat gamers hun eigen contracten kunnen opstellen voor de community. Ook de ‘magische zakken’ van Agent 47 zullen verdwijnen, het is waarschijnlijk niet langer mogelijk een sniper rifle in de binnenzak van je colbert te dragen.
Het meest opvallende nieuws is waarschijnlijk dat de levels uit de game gebruik gaan maken van een zeer grote sandbox opzet waarin we checkpoint-vrij doorheen kunnen bewegen. Tevens zal de game draaien op de meest optimale versie van de Glacier 2 engine. IO Interactive laat tot slot weten dat naarmate 2014 vordert we meer nieuws over de game zullen ontvangen.
De volledige open brief aan de fans van Hitman tref je ook hieronder aan.
Dear Hitman fans,
We wanted to share this open letter with all of you out there eagerly awaiting more news about what’s happening next in the franchise.
At Io-Interactive right now, we are building the next AAA Hitman game for PC and next-gen consoles. It has our total focus and we wanted to take a moment to tell you a few things about it.
In the next game you will experience a globetrotting Agent 47 at the prime of his career – the apex predator stalking his prey across the world, with the support of his long-term handler Diana Burnwood and the whole of the ICA.
The game concentrates on the core Hitman fantasy of using a wide range of tools to take out a diverse group of targets across expansive, exotic locations around the world. We are building this game on the backbone of the Glacier 2 engine, using the best parts and what we have learnt through Hitman: Absolution and drawing inspiration from past titles like Contracts and Blood Money to fulfil the core Hitman fantasy. That means we’re packing in an extreme level of detail on the largest levels we have ever built for a Hitman game. We’ve adopted an open, non-linear level design approach to the game, ensuring the game will play out across huge, checkpoint-free, sandbox levels. Our aim is to create living, breathing and believable levels which will allow gamers to play around with the AI to create those unique moments every fan of the Hitman franchise loves.
Contracts Mode is back – you will be able to create and build challenges by experimenting with the large levels and possibilities within them. And of course, you can share them with the world and challenge your friends or foes to complete your hits. Your rules, your Contracts.
You will also be glad to hear that we have removed 47’s magic pockets. We believe that’s all we need to say about that subject.
As we get further into 2014, we will reveal more and get into much closer contact with all of you. There are so many things we have planned and we are extremely excited for the future of Hitman.
Thank you all for your dedication. We will share much, much more in the coming months.
The Io-Interactive Team
@IOInteractive
2014 release?
ik denk 2015 begin
2015 a 2016 schat ik
Nice, hopelijk komt deze game nog in 2014 uit
kijk er al naar uit. Vrees alleen dat dit idd 2015/1016 wordt….
Ik HOOP dat het 2015/2016 wordt, ik heb in 2014 genoeg games op mijn lijstje staan, maar kan ik echt niet veroorloven.
Als die net zo wordt als het laatste deel kunnen ze de game in hun zak steken. Blood Money en de eerdere delen waren fantastisch maar het laatste deel was veel te simpel en veel te doorzichtig, jammer.
INSTANT BUY: ik hoop gewoon niet dat ze er een hype van maken. 2 jaar is echt wel zeer kort op mekaar voor zo een MASTERPIECE. Absolution was echt geniaal en FUCK’in sick in elkaar gezet.
@R*forever:
Helemaal niet “sick” in elkaar gezet. Was gewoon een slap aftreksel van de voorgaande delen die je waarschijnlijk niet eens heb gespeeld.
Mn lijstje voor ps4 = Watch dogs , Dying light , The Crew , Ufc ,
Echte Top Games 🙂
@Naam…:
Ik heb ze allemaal gespeeld op PS2….
@Naam…:
Yeb ma r*forever heeft heel rare smaak en verstand qua gaming me dunkt
Zijn ps4 komt enkel nog stof op…
Ik amuseer mij rot met alle ps4 games op dit moment en de plus games en de super ge upgraded ps3 games
Na absolution slik ik elke hitman game als zoete koek!
@Naam…: Ik vond absolution anders aardig vet gemaakt!
Top
@yannickvanloon:
Mee eens.
Heb hem alleen niet uitgespeeld…
misschien tegen die tijd een ps4 aanschaffen.
@TheProphecy:
uitspelen was op easy soms ook niet te makkelijk!
Vooral op het laatst op het kerkhof heb ik verdomde mazzel gehad met het ombrngen van mn target!
briljante game die ik misschien og een keer ga spelen! puur om de andere mogelijkheden te ontdekken!
Kunnen we zeker weer met die Houten Klaas mensen vermoorden.
Hoop dat ze dit keer wel de game een flinke reboot mee geven (zoals ze met Tomb Raider hebben gedaan)
@ps3dennis: houte klaas?! you say what? Agent 47 was een zeer degelijke personage in de game! nooit zoiets gehad van…. ghompie dit voelt ouder weds aan!
@PBJ85:
Speel je op easy dan en niet normal?
Moet je nagaan dan.
@PBJ85: In zijn laatste game voelde/speelde/ziet hij er net zo ouderwets uit als de eerdere delen… het mag wel iets minder stijf.
@TheProphecy: Ik ook niet… xD, speel amper games uit haha
@TheProphecy:
Ik hou best van een uitdaging maar ik wil niet dat ik gefrustreed aan het gamen zijn. Easy en daarna op normal uitspelen lijkt me toch niet gek toch?!
Purist al eens geprobeert? Das geen crosshair, geen hud, geen instinct, geen tips, geen idee hoeveel ammo je nog hebt ect…
@PBJ85:
Speel altijd normal en dat lukt me ook altijd om het uit te spelen.
Sommige games speel ik wel op hard, maar zodra het niet lukt dan switch ik weer.
Zoals jezelf al beschrijft. Het moet leuk blijven!