In een interview met CVG heeft Sony developer relations executive Adam Boyes aangegeven dat hij graag zou willen dat de Sony platformen zo gemakkelijk en open als mogelijk zijn voor ontwikkelaars. Dat in de lijn van Steam en mobiele platformen, want dat zou nog meer ontwikkelaars moeten motiveren om voor die platformen te gaan ontwikkelen.

“I would like [PlayStation] to be the easiest, most accessible place for anyone that’s making great games to come out, and have their games come to the broadest amount of people”.

Dat is natuurlijk alleen mogelijk met toegankelijke platformen en een goed voorbeeld daarvan is natuurlijk de PlayStation 4. Zowat dagelijks worden er nieuwe games aangekondigd voor dit platform door indie studio’s die met ondersteuning van Sony hun games ontwikkelen of porten naar de PlayStation 4. Iets wat bijzonder vlot gaat overigens, zo blijkt.

“TowerFall alone took about eight weeks for them to port over. Octodad took eight or 10 weeks for them to bring over. So it’s just making it easier for developers.”

Het uiteindelijke resultaat hiervan zou natuurlijk een rijk en divers aanbod van content zijn, dat bovenop de grote titels als een Call of Duty, Destiny, Battlefield en meer.

“For PlayStation it means a rich, diverse breadth of content. From the very top, big Call of Duty and Destiny and Battlefield and Maddens of the world, all the way to Starwhal: Just the Tip or Nidhogg.”