Er werd aangenomen dat de resolutie van Watch_Dogs 1080p bij 60FPS zou zijn nadat Sony dit op haar website bij de game had staan. Dit werd vervolgens stilletjes weer weggehaald wat suggereerde dat de informatie niet klopte. Verwarrend allemaal dus, maar aan deze verwarring is nu gelukkig een einde gekomen.

Ubisoft heeft duidelijkheid geschept door aan te geven dat de PlayStation 4 versie een resolutie van 900p kent en daarbij draait op 30FPS. De Xbox One versie moet het met een mindere resolutie doen, deze heeft namelijk een resolutie van 792p. Wel is de framerate ook op dat platform 30FPS.

Creative director Jonathan Morin heeft daarbij gelijk ook een uitleg gegeven, zie hieronder.

“Resolution is a number, just like framerate is a number. All those numbers are valid aspects of making games. But you make choices about the experience you want to deliver. In our case, dynamism is everything. Exploration and expression are everything. You want to have a steady framerate, but you want to have dynamism at the core of the experience. The same goes with resolution. People tend to look at corridor shooters, for example, where there’s a corridor and all the effects are on and it’s unbelievable, and they forget that if you apply those same global effects to an open city with people around and potential car crashes and guys in multiplayer showing up without warning, the same effect is applied to a lot of dynamic elements that are happening in every frame. So it becomes magnified in cost.”