Battlefield staat bekend om de grootsheid en dan met name de multiplayer. In mindere mate heb je ook nog wel wat vrijheid in het aanpakken van je vijanden, maar over het algemeen is het relatief lineair. Battlefield: Hardline zal wat dat betreft ook enigszins lineair zijn, maar niet té, waardoor je wel voldoende vrijheid krijgt om de actie te beleven.

Tegenover Gamingbolt gaf creative director van Battlefield: Hardline, Ian Milham, aan dat ze de singleplayer gaan presenteren als een set episodes. Daarnaast krijgt de speler geen open-wereld voorgeschoteld, maar erg lineair zal het niet zijn. Dit omdat de ontwikkelaar de speler voldoende tactische keuzemogelijkheden wil bieden.

Dit is puur gericht op gameplay, dus je zult geen keuzes krijgen die invloed hebben op het verhaal. Of zoals Milham mooi zegt, het is geen keuzegedreven rollercoaster. Op basis van zijn woorden ontstaat de indruk dat we met een tamelijk lineaire game te maken krijgen, maar dat je wel voldoende vrijheid hebt om je eigen avontuur te beleven.

“We’re presenting the single-player as a bunch of episodes. We’re not making a big open-world game, but it’s not as linear as people might be expecting,”

“We want to offer lots of tactical choice within spaces and stuff like that. It’s still is a level game with and story, it’s not a broad open thing. But it’s not just a no choice roller coaster.”