http://playsense.nl/images/file/img_55cb2b12bc4ca.jpg

Downloadbare content wordt een belangrijk onderdeel van de nieuwe Need for Speed, zo meldt executive producer Marcus Nilsson. Hij zegt ook dat hij niet wil dat Need for Speed in 2015 aan gaat voelen als die typische welbekende ‘3 november’-titel die elk jaar uitkomt. Iets wat EA eerder wel deed met de franchise wat niet altijd even goed uitpakte. Met deze Need for Speed wil Nilsson indruk maken en een game brengen die mensen langer blijven spelen.

Nilsson zegt grootse plannen te hebben met de game en dat het verhaal in de game vooral indrukwekkend gaat worden. Ook zijn ze van plan om content regelmatig te verversen en up-to-date te houden, dit zal vooral gebeuren in de vorm van downloadbare content. Downloadbare content gaat verder dan enkel car packs, mogelijk doelt hij hiermee op nieuwe races, uitdagingen en misschien zelfs nieuwe stadsdelen.

“I want Need for Speed to modernise,”[…]”I want Need for Speed to not feel like a November 3 title every year. I want it to be a game that people embrace, they keep it for longer and play it for longer, and that’s something that Need for Speed needs to achieve because it’s not happening right now.”

“Obviously we don’t go into [how we do that] today but we have pretty significant plans of what we think will work and I think the story that you see in this game can effectively help to keep you in there, as well as many other ways that we can refresh and renew content for you throughout.”

Asked whether Ghost is considering expanding the game beyond car packs, Nilsson replied: “Yes.”

Verder is er ook een nieuw sociaal onderdeel in Need for Speed. Door namelijk snapshots te maken en deze te uploaden naar het Need for Speed netwerk kunnen mensen deze liken. Wanneer je likes krijgt ontvang je hier ‘in-game currency’ voor. Het wordt dus een strijd om zo de mooiste screenshots te maken die je uiteindelijk ‘rijk’ kunnen maken in de game.

“We also have a new snapshot system as well,”[…]“Which is taking pictures of a lot of different moments – [they go] out to the Need for Speed network where people can ‘like’ them, and those likes are being pushed back into the game as currency.”

“So you get progression from sharing your photos.”

3 november ligt Need for Speed in de winkels voor PS4, Xbox One en PC.