Hierboven een video met daarin diverse manieren waarop Lara Croft dood kan gaan in Rise of the Tomb Raider. Weet dat dit spoilers kan bevatten, de game komt immers pas eind 2016 naar de PlayStation 4.

De diverse manieren waarop Lara haar dood kan vinden zijn vrij gruwelijk en dat is iets wat we ook al in Tomb Raider, de voorganger, zagen. Game Informer vroeg naar aanleiding hiervan aan de ontwikkelaar van de games waarom Lara zo gruwelijk doodgaat als je een fout maakt.

Hierop gaf Crystal Dynamics aan dat Lara regelmatig in hachelijke situaties verkeert waarbij de kans op leven en dood aan een dun draadje hangt. Als je dan de dood vindt, dan is het jouw fout en daarmee loopt het op vreselijke wijze met Lara af.

Uiteindelijk is het bedoeld om eens te meer aan te duiden dat Lara niet met zomaar alledaagse gevaren te maken heeft.

“For us, any of the violent outcomes for failure for the player are just meant to frame the stakes that Lara has in this situation. There are gameplay repercussions to dying that you restart at the checkpoint, but there are also narrative repercussions, which is that this is a hostile world and if Lara falls victim to its traps in a tomb – this is the gruesome end to her story.”