Street Fighter V ligt vanaf vandaag in de winkels voor de PS4 en PC, dit zijn ook de enige platformen waarop de game uit zal komen. Nu ziet de game er op de PS4 natuurlijk fantastisch uit, maar hoe doet de console versie het eigenlijk in vergelijking met de PC-versie? Digital Foundry zocht dit voor ons uit en wat meteen opvalt is het gebrek aan motion-blur bij de PS4-versie, iets wat we wel zien op de PC.
Volgens Digital Foundry lijken de twee builds ook een afwijkende post-processing te hanteren, je ziet dus wat verschillen in de anti-aliasing en depth-of-field. Het grootste verschil blijft echter zitten in de motion-blur, ook meldt men dat je een flinke PC nodig hebt om geen framedrops te ervaren.
Check de vergelijking hierboven.
Zoek de verschillen..
Vind toch wel behoorlijk verschil eigenlijk… normaal is de PC beter in dit soort situaties, maar het lijkt erop dat – zelfs met een monster PC – de PS4 beter presteert als het gaat om (motion)blur, details op achtergrond, etc.
Wat mij ook zorgen baat, is wanneer je dus geen monster PC hebt en cross-platform tegen elkaar gaat vechten, en de PC krijgt moeite met moves e.d., dat de input niet meer synchroon kan gaan lopen…
@Trellgoth:
Volgens mij heb je het niet goed begrepen.
De ps4 is op elk gebied minder dat de max settings op pc. De ps4 heeft geen motionblur in deze game. Hij geeft aan dat door dat het op 60fps draait lcd(en led) schermen motionblur kunnen tonen(ghosting).
Wat mij opvalt is hoe klein het verschil is tussen een apparaat van 300 euro(ps4) en een computer.. waarbij je een apparaat (gfx card) van 300 moet kopen om de game mooi te spelen.
Denk dat de frameskips zijn weggehaald om cheaten en oneerlijke/random events te voorkomen.
Dit is geen cod waar mensen genoegen nemen met af en toe beetje raar doodgaan.
Best wel zielig eigenlijk, dat men zo graag console versies met pc versies willen vergelijken.
Ik denk dat pc nerds daar een stijve van krijgen.