http://www.psx-sense.nl/images/file/img_56cefb4528b80.jpg

Tijdens de AR/VR Vision Summit heeft Sony een presentatie gehouden over PlayStation VR en de eer was aan Richard Marks om zijn verhaal te mogen doen. In deze presentatie gaf men meer informatie over de basis in het ontwikkelproces voor PlayStation VR. Nu is deze presentatie alweer een paar weken oud, maar de details hierover zijn nu pas gepubliceerd, aangezien de presentatie niet eerder online mocht staan.

In deze presentatie vinden we een interessante uitspraak terug, namelijk het feit dat de PS4 effectief 60% krachtiger is dan een gelijkwaardige PC. Dit kan men volgens Sony behalen door gespecialiseerde tools aan te bieden voor de PS4, die optimalisatie een stuk effectiever maakt. Op de PC heeft men bijvoorbeeld rekening te houden met verschillende soorten RAM, Videokaarten, CPU’s, harde schijven etc. De PS4 daarentegen is één apparaat met allemaal dezelfde hardware en dus kunnen hier specialistische tools voor gebouwd worden om meer uit de machine te kunnen halen.

Een ontwikkelaar heeft op Reddit ook al aangegeven dat PlayStation VR erg dichtbij de HTC Vive en Oculus Rift ligt in combinatie met een GTX970 videokaart. Sony heeft daarnaast ook nog de troef in handen dat PlayStation VR vriendelijker is voor de consument, aangezien er geen uitgebreide PC nodig is om met VR te kunnen beginnen.

PSVR is extremely close to being on par with Vive and the Rift w/ a gtx970 based on the tests I’ve done. The team from Epic (Nick & Tom) have also stated the same in at least one of their VR Twitch streams. If your app runs at 90Hz on a PC with a gtx970 then you should be very close to 60 on the ps4. And with the 120Hz reprojection applied it’s glassy smooth.

De presentatie

De bewuste slide

http://www.psx-sense.nl/images/file/img_56cefaed8f22a.jpg