Eigenlijk komt mijn zure, ongezouten mening nu als geroepen. We hebben eerder nog een topic gehad waarin jij jouw mening kon geven over de komst van de BioShock Collection op de PlayStation 4. Nu is het tijd om mijn mening daarop los te laten. Want man man man, wat word ik ziek van alle remasters, collections en andere oude meuk!
Nu sta ik misschien in mijn directe omgeving bekend als een zure, oude man die overal wel iets over te klagen heeft, maar als het gaat om nieuwe uitgaven van oudere games, ben ik soms extra zuur. Ik bedoel: het is allemaal leuk en aardig hoor; remake hier, HD remaster daar en HD collections met alle bijkomende DLC ginder. Maar ik hoef die meuk niet op de huidige generatie consoles. Ik ben van mening dat menig gamer tijd genoeg heeft gehad om de game op de vorige generatie te spelen. Is dat niet het geval, dan vis je toch gewoon lekker die oude zooi uit de budgetbak bij de lokale gameboer? “Ja, maar ik heb geen PS3 meer?” Jammer dan of slinger PlayStation Now aan.
Nu hoor ik verschillende mensen al roepen dat ik de game ook gewoon kan laten liggen: “Dan koop je het toch niet?” of “Je hoeft het niet per se te kopen hè.” Klopt. Het probleem is alleen dat anderen dit wél allemaal kopen, en dus het opnieuw maken van die meuk financieel steunen. Ben ik er dan echt fel tegen? Neen, absoluut niet. Maar de laatste tijd lijkt het erop dat we niets anders dan oude zooi krijgen voorgeschoteld op onze gloednieuwe generatie console. En jullie willen het allemaal nog hebben ook! Neem nou Final Fantasy X/X2. Ik heb de PS2 versies nog mooi in mijn kast staan. Er kwam een HD remaster uit voor de PS3 en PS Vita. Verkocht als een malle! Toen kwam de PS4 op de markt en wat denk je dat er gebeurde? “Kom, laten we deze HD remaster nóg een keer uitbrengen!” Hou toch op.
Zo is er een tijd geweest dat bijvoorbeeld Capcom iets compleet nieuws zou gaan aankondigen. Tijd ging voorbij en daar was ineens Resident Evil. Deel één! Een game die we allemaal kennen van de PlayStation. De eerste! Nu naar de PlayStation 4 met een HD-jasje en Trophy-ondersteuning. Mensen werden gek, iedereen wilde het hebben. Waarom in vredesnaam? De tijd die de makers hierin hebben gestoken, hadden zij ook in een nieuwe game kunnen steken. Iets compleet nieuws, misschien. Maar neen. Daar hebben jullie ook allemaal geen zin in. Neem een Call of Duty. Komen zij eindelijk (!) met iets compleet nieuws, dan kun je daar de remaster van Modern Warfare bij krijgen. Het internet implodeert omdat er werkelijk iets nieuws op de markt zal komen. “Maar hey, die remaster hè, als we die nu pre-orderen, krijgen we gewoon even Infinite Warfare er gratis bij! Dat is mooi, toch?” Ga toch weg jongens…
Toen de PlayStation 4 op de markt kwam, kocht ik deze voor nieuwe games. Sommige games wilde ik – toen ik de PS3 nog had – nog graag spelen en ik kreeg al snel lucht dat deze ook naar de nieuwe generatie zouden komen. Voor mij waren die titels op één hand te tellen. The Last of Us, Tomb Raider, GTA V en Darksiders II. Dus wat deed ik? Ik verkocht mijn PS3 en heb deze titels voor mijn nieuwe console gekocht. Heb ik hier de volle mep voor betaald? Absoluut niet! Dat weiger ik pertinent! Maar goed, ik heb de games wel in mijn bezit. Zoals ik al zei, ik ben er niet compleet op tegen, maar het lijkt inmiddels uit de hand te lopen. Ik heb totaal geen behoefte om PSOne titels opnieuw te spelen, of de volle mep neer te leggen voor een oude PS2 game. Het liefste zie ik ook eigenlijk dat elke remake gewoon keihard wordt afgebrand door alle gamers, puur om een statement te maken dat wij nieuwe games willen zien.
De laatste tijd wordt ik er ook echt een beetje moe van om eerlijk te zijn. “BioShock: The Collection komt naar de PS4”. Echt waar? Wéér oude meuk? “Mogelijk Red Dead Redemption als Remaster naar de huidige consoles!” Nee! F*** op met die zooi en kom gewoon met een nieuw deel! “Skyrim komt naar de PS4! OMGWTFBBQ!” NOU EN? Ik begin heel erg het idee te krijgen dat jullie helemaal geen nieuwe games willen hebben. Geen vernieuwing. Gewoon oude, vertrouwde meuk terughalen, zoals we deze jaren geleden hebben kunnen spelen.
@psxsense Wat een onzin. Waarom zou je sommige games die je anders toch wel nog een keer zou spelen niet in betere kwaliteit en met nwe functies willen spelen?
daarbij krijg je van sommige game makers de gepimpte versie ook nog eens gratis als je de oude al hebt.
En er zijn genoeg mensen die een aantal van die game nog nooit hebben gespeeld. ipv ze uit een budget bak te halen kun je ze dan op een current gen systeem spelen met alle extra’s included.
het is geen oude meuk het zijn top games waar je het over hebt die je over 10 jaar nog steeds voor de zoveelste keer kunt spelen.
Er verschijnen daarnaast genoeg nieuwe games.
Zoals je zegt: “En jullie willen het allemaal nog hebben ook! Neem nou Final Fantasy X/X2. Ik heb de PS2 versies nog mooi in mijn kast staan. Er kwam een HD remaster uit voor de PS3 en PS Vita. Verkocht als een malle! Toen kwam de PS4 op de markt en wat denk je dat er gebeurde? “Kom, laten we deze HD remaster nóg een keer uitbrengen!” ”
Vind ik idd wel een beetje overkill. Maar dat gebeurt gelukkig niet zo veel.
daar ben ik het wel mee eens. ik koop alleen remasters die ik leuk vond om te spelen op mijn ps3. bioshock zijn goede games en die wilde ik altijd nog eens spelen. nu kan dat op ps4 , met beter beeld, alle extras, trophy’s, betere framerate ect. zo heb ik nog maals intens genoten van dead island.
Prachtig artikel. Helemaal de spijker op zijn kop. Achteraf denk ik wel eens dat het oorspronkelijke idee voor de Xbox one met cloud gaming toch een goede ontwikkeling is en een stap voorwaarts was vpor het gamen tov de huidige gang van zaken. Die vele remasters zijn een zwakte bod van de huidige console generatie. Heb ook nog steeds geen onbedwingbare behoefte om een ps4 te halen. Het voegt te weinig toe tov de ps3. Gameplay is gewoon vergelijkbaar en de betere graphics van de ps4 is ook nog geen reden.
Wat een frustratie om iets waar veel mensen veel plezier aan beleven. Die nieuwe spellen komen er ook! Concentreer je dan daarop ipv frustreren om iets wat er toch wel komt.
@86.84.143..xxx:
Het is net op de domheid van mensen zoals jou dat Sony rekent om nog eens extra geld uit te schudden.
Zelf heb ik geen probleem met het heruitbrengen van games.
Je moet maar zo stupide niet zijn om het maar te willen kopen zeg ik maar. 🙂
Wat wel spijtig is dat nieuwe games achteruit geschoven worden omdat een heruitgave lucratiever is…
Deels eens en deels ook weer niet.
Voor mij persoonlijk heb ik geen probleem met hd-remasters en zeker niet met remakes.
Final Fantasy X HD remaster zeg je? Oke, maar Final Fantasy XV komt toch ook binnenkort uit? Het is toch niet alsof er alleen maar naar de oude games word gekeken?
Dat hij 4-5 maanden na de PS3 versie ook op de PS4 werd uitgebracht lijkt me niet zo gek omdat ondanks hij goed verkocht nog genoeg mensen waren die zich volledig op de PS4 wilde richten en de PS3 al verkochten of opborgen (heb hem zelf voor de eerste keer op de PS4 gespeeld trouwens).
De Resident Evil 0/1 HD remaster heeft er mede voor gezorgd dat Capcom weer de horror richting in gaat met Resident Evil 7, dus dat was zeker geen nutteloze toevoeging.
Verder zijn er genoeg mensen die bepaalde games nog niet op de PS1 of PS2 hadden gespeeld, maar nu wel blij zijn dat ze die alsnog kunnen spelen.
Het is inderdaad makkelijk geld verdienen zo, maar het is zeker niet zo dat er geen nieuwe games meer worden gemaakt.
Het hoeft geen PS3 2.0 te worden, maar ik zie het probleem momenteel nog niet.
Voor mij hoeft het ook niet al die remasters, ik heb de meeste al een keer betaald en uitgespeeld.
Als er al een remaster uitkomt vind ik dat diegene die de game al in het bezit hebben zeker een flinke korting moet krijgen, want de volle mep betalen voor bijv. Skyrim en dan de savefiles van de PS3 ook nog niet over kunnen zetten gaat nergens over.
Maar goed, er zullen vast genoeg mensen zijn die deze opgepoetste games nog een keer willen spelen met betere graphics, maar ikzelf vind dat je met een half uurtje spelen het verschil al niet meer ziet en dat je in een soort van deja-vu beland waar je dan de volle mep voor hebt betaald.
Ik koop dus ook geen remasters, als ik de game nog een keer wil spelen start ik mijn PS3 of 2 wel op.
Psxsense heeft eindelijk een keer gelijk idem met microtransacties
@86.84.143..xxx:
Welke gepimte versie kun je dan gratis krijgen?
Ik ken ze niet.
@82.74.138..xxx: Skyrim binnenkort
wat een zeikzak ben je dit is mijn eerste console en ik ben blij met remasters en red dead redemption kom maar op en de helft van ps 4 gebruikers hadden eerst pc en xbox dus dan zijn er nog genoeg titels fie leuk voor ons zijn ga zo door met remasters ik geniet en ga zeker geen psnow aanschaffen dat is pas geldverspilling!
“wordt ik”
man man man.
@212.127.239..xxx:
https://abracadabrasite.files.wordpress.com/2014/11/wpid-images-3-jpg.jpeg
HELEMAAL MEE EENS!!!!!! Een nieuwe console verdiend nieuwe games! Ik heb toch geen geld neergelegd om alleen mijn games die ik al heb er beter uit te laten zien? En dan ook nog die backwards compatibiliteit. Best leuk hoor, als het werkt. Een heel raar fenomeen is dat nu zelfs beweerd word dat de backwards compatibiliteit van Red Dead Redemption een reden is om een Xbox one te kopen? Hahahaha, een rete geweldige game hoor, maar nu gaan we te ver met z’n allen!
Meuk? toe die games toen der tijd uitkwamen hoorde ik je niet klagen. Het zijn oude games.
Voor sommige remake’s wil ik best véél voor betalen. Maar voor een HD versie 50 a 60 euro neerleggen voor de pc versie van een paar jaar terug nee. Ze moeten er moeite voor hebben gedaan.
Wat een onzinartikel. Schrijf eena wat nuttigs
Deels mee eens! Maar mijn ps3 maakt een lawaai als een stofzuiger, kan er een lenen van verschillende vrienden……maar ik wil toch een PS4K Halen dus ja dan wacht ik maar even om straks last of us en gta te spelen. Dan maar gelijk in betere ‘kwaliteit!! Maar ben met je eens dan ze soms de tijd beter hadden kunnen besteden aan iets nieuws……
Skyrim is de enige remaster die ik weer wil spelen .
Ik vind de aanbod aan goede ps4 games maar magertjes.
De enigste die voor mij een ps4 waard vind zijn bloodborne dark souls 3 en battlefield 4.
De rest is voor mijn smaak maar meeeh.
@212.127.239..xxx:
Haha wilde exact hetzelfde zeggen.
Je ongezouten mening is heerlijk naar mijn mening. Je slaat de plank echter finaal mis door in de eerste zin gelijk met een grove taalfout te beginnen, die niet kan in de wereld van de journalistiek.
Je hoeft het niet te kopen hoor….. Ik ga in ieder geval in het najaar lekker genieten van Bioshock en misschien ook wel van Skyrim
@178.117.163..xxx:
Dat is dan de eerste……
@178.117.163..xxx:
ff gezocht, maar de PS4 versie van Skyrim zal niet gratis zijn, de pc versie wel, maar aangezien ik de PS4 versie heb, schiet ik daar weinig mee op.
Dit is een PS4 site…..geen pc site…….
Dus blijf ik bij mijn stelling dat ik niet zit te wachten op een remaster.
Inderdaad een lekker zure en ongezouten (ongenuanceerde) mening 😉
Remasters zijn naar mijn mening niet helemaal verkeerd, maar… wel een beetje makkelijk en vooral veilig en snel verdiend voor de ontwikkelaar/uitgever. Ik zie zelf liever een remake (een oud concept vanaf de grond af opnieuw opgebouwd, met hedendaagse ontwikkelingen en in een gloednieuw jasje) zoals de nieuwe Ratchet & Clank.
En het belangrijkst blijft dat je lol beleeft aan een game, ookal is ie heel oud of heb je m al 100x gespeeld. En niet alle nieuwe IP’s zijn geweldig toch, en de meeste sequels op de ps4 zijn nou ook niet echt vernieuwend 😉
@86.84.143..xxx: Hahaha echt he, lol! Volgens mij is ie ongesteld. Wat een gezeur om niets! Ik ben juist BLIJ dat ze al die remastered versies uitbrengen. Call of duty 4, Skyrim en Bioshock waren allemaal een onderdeel van m’n jeugd. Heb ze kapot gespeeld en kijk ernaar uit om ze op de nieuwe consoles te spelen. En ik ga ze wéér uitspelen en d’r van genieten. Als jij loopt te janken om de remastered versies moet je lekker futuristische shooters gaan spelen waar je 10 km de lucht in kan en rent via de muren. Dit is werkelijk waar de grootste onzin wat ik tot nu heb gelezen op PSXSENSE. Ik had juist verwacht dat jullie het zouden toejuichen..
hhaha er worden feiten geconstateerd in dit artikel, respect daarvoor, en allemaal fanboys die erop haten.
ben blij dat ik geen ps4 heb gekocht, sony fanboys zijn de ergste, no joke. heel goed artikel met alleen maar feiten. je koopt geen nieuwe console om remasters te spelen. simpele feit, simpel.
@83.81.253..xxx: jij en iedereen die het met jou eens is, zijn de reden waarom er voorlopig te veel remasters zijn. als de community gezamelijk zou eisen dat er nieuwe games moeten komen ipv die sukkelige remasters, dan zouden sony en alle devs wel moeten luisteren.
maar blijf er vooral niet tegen klagen, dan komen er nog meer remasters en is de ps4 dus zeker een nutteloze aankoop. good job man
@83.81.253..xxx:
Ik snap niet dat sommige lui überhaupt een PS4 hebben gekocht, als dit soort commentaar de boventoon gaat voeren kan Sony beter een remake maken van de de PS1, 2, of 3, want ik zit niet te wachten op een PS4 omdat ik de games van jaren terug nog een keer wil spelen met wat opgepoetste graphics.
En ik game al vanaf de Nintendo 8 bit, Atari e.d., mooie tijd was dat, maar deze tijd en games zijn toch een stuk beter.
Zo, nu mijn mening gegeven te hebben gaan we weer verder met The Witcher 3……..fijn weekend allen.
Ik was heel blij met de remastered versie van The Last of Us, ik had mijn ps3 al verpatst en kon dus fluiten naar de normale versie.. tot de remastered 😀
Lekker boeiend ik vind het heerlijk FF 10 die klassieker wil ik nogmaals spelen. Resident Evil 1 ziet er gewoon fantastisch uit helemaal top. Ik heb mijn mening lekker boeiend zo kan ik ook praten. Wil je het niet koop je het niet. Alleen remasters als Dishonored die gewoon slecht geoptimaliseerd zijn daar word ik triest van. En nu kan ik Valkyria Chronicles nogmaals spelen met alle DLC fantastisch.
@J-NL-B: Dat bedoel ik nou je hebt zoveel coole remasters die er voor zorgen dat je nog oude coole games opnieuw kan spelen. En ik wil de oude games niet meer op een 480p spelen. Ik had liever een Dark Cloud remaster voor €40 dan een zo een PS2 port. En nu nog de FF7 de remaster. 😀
Helemaal eens met de auteur!! Het lijkt wel of er op dit moment een gebrek is aan creativiteit. Geen ideeën voor een nieuwe game, dan maar een remaster… Slecht.
Ik koop die remaster meuk in ieder geval niet. Ook al zou het een game zijn die ik gemist heb op de PS3 en toch nog wel graag zou willen spelen. Zodra er de stempel remaster op staat, dan koop ik het niet!!!
Wow, wat een compleet zinloos stukje tekst! Eerst roep je iedereen op om “die ouwe meuk” met een grote boog te omlopen om vervolgens toch gta, the last of us en nog een paar te kopen op de ps4. Wat is je punt dan in godsnaam? Remakes zijn verboden tenzij je 1 van mijn favo game in een mooi sausje uitbrengt! Sterk argument.
Ik heb skyrim nooit gespeeld omdat ik alleen ps3 had en hoorde dat die versie niet echt goed was, kom maar op met een remake want ik wil m graag checken! Bioshock 2 nooit gespeeld, vet dat ik nu de kans krijg!
Arkham games waren 2 van mn favo games op de ps3, ik heb wel zin om die nog s te doen, met mooiere graphics. Last of us had ik verkocht, maar wilde em graag opnieuw doen, thanks for the ps4 remake!
Vergeet ook niet dat in sommige gevallen een andere studio de remake doet, bluepoint bijvoorbeeld heeft de uncharted collection en metal gear collection gedaan.
Helemaal mooi hoe je het idee begint te krijgen dat iedereen, behalve jij, alleen maar ouwe shit wil terwijl je een paar zinnen ervoor zegt 4 remakes gekocht te hebben. Applaus man, applaus.
DANK JE WEL PSX ! Ik word er ook schijtziek van, ja er zijn wat remasters die ik wil hebben maar nu komt er letterlijk elke week een “nieuwe” remaster game uit en heel internet word gek. Ookal wat je zegt. Mensen hebben genoeg tijd gehad om die games te spelen.. Wat.het probleem is met games ze willen nieuwe games, maar kopen telkens remasters. En dan worden ze boos dat nieuwe games worden uitgesteld. Nou als ik een ontwikkelaar was en mensen bleven mij remasters kopen dan stop ik er geen moeite in om nieuwe games te maken.
Geweldig helemaal mee eens geen woord aan toe te voegen
Ja, je bent een oude zuurpruim!
Wat maakt het nou uit wat andere gamers kopen en dat wij uitgevers geld laten verdienen? Blijkbaar willen we het hebben en spelen, daarom wordt het ook uitgebracht!
Moeten wij dan nu massaal, omdat jij en sommige anderen er iets op tegen hebben voor totaal niet relevante redenen, remasters gaan boycotten terwijl we ze toch stiekem wel willen hebben?
En ja, niet relevante redenen, want de remasters worden veelal gemaakt door hele kleine developer studios die speciaal daarvoor ingehuurd worden terwijl de normale dev. studio gewoon door gaat met het maken van de nieuwe game(s).
Games worden steeds uitgebreider en het duurt steeds langer om ze te maken dus terwijl je normale dev. team bezig is met een nieuw spel kan je dan zo’n klein studiootje inhuren om een remaster te maken en wat geld te verdienen.
Totaal niets mis mee. Kortom: mocht je ze niet willen, negeer ze gewoon!
———–
Ongeloveloos dat mensen denken dat het uitbrengen van remasters er voor zorgt dat er minder nieuwe games komen. Dat is absoluut niet waar want de remasters worden niet door de normale studios gedaan! En dat zijn te kleine studios om zelf iets compleet van scratch te maken, ja ok, misschien een kleinere game en we weten wat veel mensen hier van Indie games vinden, pfft!
Daarnaast, mensen missen door diverse redenen wel eens games van vorige generatie en die vinden het uitstekend dat er dan remasters worden gemaakt van de greatest hits die ze gemist hebben. Zo heb ik Skyrim nooit op mijn PS3 gespeeld, ook nooit de Batman games, ook niet Last of Us, Bioshock ook nooit, etc. ,etc. De enige games die ik al gespeeld had en waar ik alsnog een remaster van heb gekocht waren GTA V en Uncharted collection…
Ik vind dit best wel een dom artikel. Ooit nagedacht dat er ook nieuwe generatie gamers zijn en denken van, He die zou ik ook wel eens willen spelen was die maar op ps4! Gamers van pc naar ps4 nieuw gamers waarom zouden die ze niet kopen? Waarom zou je als nieuwe gamer een oude console kopen als de nieuwe er is in een nieuw jasje? Anders dien je zelf toch idee aan de game makers of ga zelf wat nieuws verzinnen
Helemaal mee eens, het is denk ik een gebrek aan beter. Beetje dezelfde situatie als bij films, waar de release van de blu-Ray ervoor zorgde dat veel dvd films werden ‘germasterd’ beetje een soortgelijke situatie hier. Ik ben absoluut eens met de volgende typering: ‘Nee! F*** op met die zooi en kom gewoon met een nieuw deel!’
Als site zijnde vind ik di toch wel hard hoor..
Ja ik kijk uit naar cod4 remaster. Prima remaster bij een NIEUW spel.
Remaster games zijn wel vaak de echte goede games, that everyone likes to play once more.
Skyrim, onwijs zin in met verbeterde graphics al kijk ik zeker uit naar deel twee.
Ik vind deze topic toch wel un peu aan de harde kant maar dat is mijn bescheiden mening.
Ach Ja als dat je enige ergenis is heb je een mooi leven
Wat een gezeur allemaal. Kan niet wachten op skyrim en wat een instant buy zou zijn is de mass effect trilogy!
Bioshock nog nooit gespeeld dus de remaster is zeker interessant.
Voor de rest : bedrijven moeten geld verdienen. Dus als er animo voor remasters is gewoon blijven doen. Wil je het niet hebben koop je het niet.
geen probleem met remasters en HD collecties. Ik speel met plezier mooiere en betere versies van oude favorieten.
ieder zn mening en ja, ik vind echt: als je het niet interessant vindt dan koop je het gewoon niet. Er komt genoeg nieuw en next gen spul uit naast deze remasters dus wat mij betreft is er niets aan de hand. Ik heb mn oude ps3 ook nog gewoon, maar toch koop ik remasters omdat ik dat zelf graag wil.
@Kuroda: Mooi gesproken Goos, dat is voor mij ook de reden om het weer opnieuw te spelen. Heb namelijk ook een aantal titels gemist..
@Kuroda:
Leer nou eens lezen man!!!! Je leest toch WAAROM hij die eerste drie remasters heeft gekocht? Nu komen er veel teveel uit en is creativiteit langzamerhand aan het uitsterven. Gaan jullie maar lekker COD infinite warfare, Battlefield 1, The Division, Watchdogs 2 allemaal geremastered op de PS5 spelen! Echt hè……. Ga maar lekker mee met de meute!
@84.105.193..xxx:
Als er een nieuwe generatie gamers zal zijn dan zit je met nieuwe games toch helemaal goed? Voor allemaal een game die tevreden stelt? Dan snijd het mes toch aan twee kanten?
Het titel master is naughty dogg en rockstar waard alle andere is gewoon reripoff
Voor mij is deze generatie tot nu toe een teleurstelling. Weinig nieuwe ips. Voor mij is het remasterstation 4. Uncharted 4 de grootste teleurstelling van het jaar.
@84.105.147.xxx: ik koop games die ik vet vind, nieuw of geremasterd, dat maakt me geen zak uit. En inderdaad komen er heel erg veel van, maar ik ben niet zo krom om andere mensen op hun aankopen aan te spreken terwijl ik het zelf ook doe.
Als er geen games als the witcher 3, mgs 5, fallout 4, dark souls 3, the witness enzo meer gemaakt worden hoef ik geen nieuwe console meer want dan heb ik alles al. Maar er komen nog steeds nieuwe games, en daarbij heb ik de optie om ouwe meuk opnieuw en mooier te herbeleven.
Vervelend hoor die luxe.
Remasters is van alle tijden. Kijk eens na de muziek en film industrie. Er worden nu nog steeds jaren 70 muziek geremixed en een nieuwe film in de bios genaamd tarzan. Zelfs dit artikel is remastered 😉
Die mensen die nu roepen het maakt mij niet uit, realiseren zich niet dat ze over tien of twintig jaar nog steeds de zelfde titels spelen. Remasters is niet alleen van nu maar dit proces gaat door till the end of time.
In de film industrie durven ze ook niet veel risico meer te nemen, en komen ze vaak met het oude recept. En zoals je weet herhaald de geschiedenis zich keer op keer. En is de kans groot dat de gaming industrie het zelfde pad volgt.
@80.56.138.xxx: Er komen tig andere games uit wat loop je te janken.
@91.182.35.xxx: Een geremasterde zeikerd die zieke hier veel. 😛
Ik heb zat nieuwe games te spelen geen idee waar je over zeurt.
Dit artikel is het zoveelste punt van stemmingmakerij bij deze site. Gewoon om de menigte een plezier te doen triest……
Ik mag deze redacteur wel! Kijk al uit naar de volgende column 🙂
Who the FUCK ben jij dan om te vertellen dat we geen remasters meer mogen kopen?? Pfff wordt steeds gekker hier. Ik geniet er wel van hoor, dat jij er problemen mee hebt is jouw probleem. Maar ga anderen niet vertellen wat ze wel of niet moeten doen alsjeblieft zeg!
Hartstikke leuk natuurlijk om je zure en ongezouten mening te geven, maar verdiep je dan in hemelsnaam wat meer in je onderwerp voordat je zo’n ongenuanceerde mening online gooit 🙂
Je stelling klopt: er komen inderdaad veel meer HD-remakes op de markt dan gebruikelijk. Tevens zijn lang niet alle games het HD/remaster predikaat waard. Zo is The Last Of Us fantastisch opgepoetst, maar stellen bv Darksiders 2 en Dishonored wat teleur.
De realiteit is echter: de industrie heeft de heruitgaves tegenwoordig nodig om goed te kunnen blijven draaien, om geld te verdienen zodat ze kunnen investeren in nieuwe IP’s. Games waren ten tijde van de PS3 en 360 al duur, maar tegenwoordig hoor en lees je overal dat de productiekosten de pan uit knallen. Hoeveel moet FFXV bijvoorbeeld verkopen om überhaupt gelijk te spelen? Hoeveel heeft Tomb Raider wel niet verkocht en wordt vervolgens nog steeds intern beschouwd als flop(je)? Staat bij jullie op de site 😉
Nu zouden de remakes wel een probleem vormen als er weinig nieuwe IP’s worden gemaakt, maar ik denk dat als je naar de E3 kijkt je ziet er dat genoeg nieuw spul van AAA-niveau wordt gemaakt. Dus hoef je niet te klagen: de mensen die de oude games nog missen in hun collectie of simpelweg een game op een betere FPS willen spelen, die kopen lekker de remasters. Dat geld kan de publisher weer besteden aan het maken van een God of War IV, Spider-Man, Days Gone, Last Guardian, Halo Wars 2, GoW 4 etc. Op die manier blijft iedereen happy 😀
Verder prima stukje, al kan het geen kwaad een wat eigen smoel te ontwikkelen. Simpelweg wat dingen schreeuwen in PU-stijl is tegenwoordig wel erg gemakkelijk en getuigt nog niet echt van talent. Volgens mij kan je veel beter! 😀
@94.209.159..xxx:
Volgens mij heeft de auteur nooit gezegd dat ie tegen een remake is, de kern van zijn betoog is volgens mij dat er onevenredig veel remakes uitkomen.
De game industrie is altijd een innovatieve sector geweest, maar als er nu een VR-bril uitkomt, is de kritiek niet meer te volgen zoveel, terwijl 20 jaar terug iedereen het wilde hebben.
Nu heeft een auteur kritiek op de hoeveelheid aan remakes en wordt hij afgebrand door een groot aantal mensen, de game wereld is echt 180 graden veranderd.
*edit*
Als ik ontwikkelaar zou zijn, ga ik geen miljoenen meer uitgeven aan RenD, maar het aan de beleggers geven, want je kunt beter een een game uit de 5euro bak pakken oppoetsen en als nieuw verkopen, daar wordt de belegger vrolijk van, maar de gamer die niet zit te wachten op de zoveelste remake zeker niet.
– The last guardian
– God of war
– No Mans sky
– Overwatch
– DOOM
– Battlefield one
– Detroid
– Horizon: Zero Dawn
– Days Gone
– Nieuwe Kojima game (Death stranding)
– Nieuwe spiderman game
– Destiny 2
En dit ligt bij mij alleen top of mind.
Er komen ZAT nieuwe games aan. En het is gewoon tof om oudere games in een nieuw jasje te zien.
Je artikel slaat kant nog wal. Je vergeet je mening volledig te spiegelen aan de werkelijkheid. Heb je bijvoorbeeld nagedacht over:
– Het feit dat development studios deze games gebruiken om (nieuwe) programmeurs nieuwe technieken te laten leren, als testcase voor een groter (miljoenen) project?
– Dat er een nieuwe generatie gamers is die de hoogtijddagen van de PSX en PS2 niet heeft meegemaakt?
– Dat het financieel succes van deze games bijdraagd aan het budget van nieuwe games?
– Dat vroegere exclusieve games nu beschikbaar kunnen worden gesteld op meerdere platforms?
Als je een Zure, ongezouten mening geeft, spiegrl hem dan wel eerst aan de realiteit. Anders is een artikel als dit niets anders dan het verspillen van de tijd van de gebruiker van de site. Wat de site reputatie kost.
-Q
@80.56.224..xxx:
Op No man’s sky na, is het meer van hetzelfde, wel mooie games om er over een jaar of 5 weer een remake van te maken, de release lineup van de PS5 is al bekend, zie het lijstje hierboven.
Uitmelkerij
En zo is het. Allemaal geld klopperij. Ik heb de ps1,2 en 3 hier staan met zeker 500 games. Maar ze zijn met elke release van een console nooit meer aan geweest. Cod mw? Kunnen ze niet gewoon een gave ww2 shooter uitbrengen? Ik wil ook alleen maar nieuwe ervaringen. Dus nieuwe games! En er staat al wat op de rol om te worden uitgebracht.. Dus ik laat die hd en remaster meuk lekker liggen.
En weer iemand die er niets van snapt, wat een graf-artikel. Beste schrijver, je bent zeker ook niet tevreden over je Plus-abonnement?
@82.74.138..xxx:
Horizon is een nieuwe ip, death stranding is een nieuwe ip, Detroid is een nieuwe ip.. Days gone is een nieuwe ip, en alle andere games nemen of een nieuwe richting in of hebben dat al gedaan.
“meer van hetzelfde”… wat een onzin.
Als jullie allemaal hierboven bedoelen dat gameontwerpers maar een nieuw “genre” moeten bedenken, is dat een onmogelijk verzoek. Alsof ik aan jou ga vragen “bedenk even een nieuwe iphone”. Alles is hoe dan ook een bouw op iets bestaands tegenwoordig. Bijna elk mogelijk concept is wel eens bedacht of op een bepaalde manier uitgevoerd.
Bovendien, ga eens in op de andere punten die ik noem. Remakes zijn in de huidige tijd nodig. Games maken kost ongelooflijk veel geld. Mensen die dit onderschatten zijn echt focking dom.
-Q
@199.30.26..xxx:
Je hoeft niet beledigend te worden, een remake maken zal best bijdragen aan de winstgevendheid, maar ik vind dat er te veel remakes worden gemaakt en uiteindelijk zal dat de game kwaliteit en innovatie niet ten goede komen is mijn mening.
@82.74.138..xxx: Dat mag uiteraard jouw mening zijn, maar het is een goed (onder ander door mij) onderbouwd feit dat die mening kortzichtig is. Geef dan tegenargumenten op mijn eerder genoemde onderbouwing en laat aan mij zien dat jouw mening weloverwogen en niet kortzichtig is. Wellicht kan er dan een constructieve discussie ontstaan.
Zoals je kan lezen in mijn eerdere onderbouwing doen remakes namelijk juist wel de kwaliteit en innovatie ten goede komen.
-Q
@94.214.142.xxx:
Ik heb nog geen cijfers gezien of bedrijven uitspraken horen doen dat ze zonder remakes het niet redden.
Op de PS3 kwam het ook maar weinig voor en de meeste ontwikkelaars zijn er nog steeds.
CD project Red heeft bijv. een dijk van een game neergezet The Witcher3 en toch komen ze niet met allerlei remakes van vorige uitgaven, innovatief zijn zonder remakes is dus zeker wel mogelijk.
Ik ben van mening dat het gros van de ontwikkelaars het zien als een makkelijke manier van geld verdienen en aandeelhouders dit liever zien, dan het uitgeven aan R&D.
De discussies rond dit onderwerp hebben niet echt veel nut…
Je bent voor, of tegen remasters…
Is het niet aan jou besteedt? Prima, maar ga hier niet negatief zitten doen!
Ik vind Indies maar niks, heb er nooit eentje gekocht. Maar ik ga de Indies niet zitten afkraken… Een heleboel gamers hebben er plezier mee, al snap ik niet waarom.
Hetzelfde geldt voor remasters. Ik heb er een paar… The Last of Us, Heavy Rain met Beyond: Two Souls en de Uncharted Trilogy. Heb er ontzettend van genoten.
Niks mis mee… vrijheid blijheid.
@gamexl:
Jij hebt geen problemen met remakes en dat mag een ander is er wat minder enthousiast met al die remakes en dat mag ook.
Mensen zijn niet negatief, maar zijn bang dat er straks minder tijd besteed zal worden aan nieuwe games en innovatie, dat is niet negatief, dat is een mening en daar zijn deze topics toch voor om die te uiten?
Als we alleen maar een hosanna verhaal gaan vertellen zijn we snel klaar met dit soort sites.
@82.74.138..xxx: Met negatief doen bedoel ik ook hoe mensen er op aan gesproken worden wanneer ze remasters kopen. Zinnen als ‘door jullie worden er minder nieuwe games ontwikkeld’ is volgens mij pure onzin…
De industrie heeft net zoals allerlei andere sectoren gewoon last van de crisisjaren gehad.
Wanneer mensen stoppen met het kopen van remasters zullen ze ook niet meer gemaakt worden… Er is er dus een markt voor. En meestal worden daar derden (niet de hoofdontwikkelaars) of aparte teams op gezet. Daarnaast is het minder arbeidsintensief om ze te maken omdat een grote deel van de code al geschreven is.
Neem daarbij ook aan dat het geld dat verdiend wordt met remasters hoogstwaarschijnlijk geïnvesteerd wordt in die nieuwe games waar sommigen bang voor zijn dat die niet meer genoeg verschijnen…
En zeker wanneer je je PS3 de deur uit gedaan hebt en alleen nog een PS4 hebt is het prettig om een remaster te kunnen kopen.
Tel daarbij dat er nog genoeg gamers zijn die nog steeds niet houden van digitaal kopen maar liever een game fysiek bezitten dan ben ik er alleen maar blij mee.
@Aenea:
jij hebt klaarblijkelijk geen overzicht. ik zal t ff voor je uitleggen hopelijk snap je het dan wel: mensen die remasters blijven kopen stimuleren dit gedrag van developpers, als dit gedrag wordt gestimuleerd (wat er duidelijk ookg ebeurt aangezien iedereen maar remasters blijven kopen) dan gaan devs hier gigantisch op kapitaliseren, wat resulteert in 75 procent remasters.
dus dit wil je blijkbaar? een nieuwe console kopen om grotendeels remasters te spelen? geen wonder dat de gaming industrie is afgegleden naar remasters. jullie kopen het toch wel xD.
bedankt voor het naar de klote helpen van gaming. hopelijk snap je het nu en boycot je gewoon remasters, zodat we uit kunnen kijken naar KWALITATIEF NIEUWE GAMES, ipv 20 duizend remasters en 5 nieuwe games , waarbij de nieuwe games ook nog voornamelijk indies zijn.
wordt wakker, de fanboyism is real. jesus christ
@gamexl:
wat zou er gebeuren als mensen GEEN remasters zouden kopen? dan zouden de devs inzien dat men hier niet op zit te wachten maar op nieuwe games. echt is de ps community zo dom of?
@94.210.161..xxx: Je maakt dus hier een verschrikkelijke inschattingsfout! Ik zit wel op remasters te wachten! Van kwalitatieve goede games die ik opnieuw wil beleven op mijn PS4!
Ik vind Indies helemaal niks, dat wil niet gelijk zeggen dat er niemand op Indies zit te wachten…
@94.208.189.xxx:
Bwahahahahaha, altijd fijn van die mensen die je beledigen als ze het niet eens zijn met jouw MENING en FEITEN!
FEIT is dat remasters niet gemaakt worden door de main developer studios, het is extra, worden ze niet gemaakt komen er GEEN extra games ineens.
FEIT is dat niet iedereen alle spellen van elk gen gespeeld heeft en kan dan best leuk zijn om games die je gemist hebt om wat voor reden dan ook op je nieuwste console te spelen
Ik ga helemaal niets boycotten, vooral niet iets wat ik leuk vind en al helemaal niet omdat 1 of ander irritant ventje op internet mij dat verteld omdat hij denkt dat het slecht is voor alle gamers.
En dan nog zeg, over een tijdje 75% remasters, lol, kan helemaal niet want op een gegeven moment valt er niets meer te remasteren 😉
Je bent een doom denker! Ik verwacht dat de PS5 en PS6, etc. allemaal op x86 hardware zullen draaien en dat Sony redelijk eenvoudig er voor kan zorgen dat alle spellen vanaf nu ook gewoon daarop kunnen draaien, is er gelijk al een gedeelte qua redenen voor remasters weg. Daarnaast zullen er nog steeds wel enkele gemaakt worden met verbeterde graphics, als ze dat niet om het jaar doen zie ik totaal geen enkel probleem hier in.
En dan nog, wat heeft dit allemaal met fan zijn te maken? Op elk platform komen remasters uit…
Kortom: jij kan volgens mij het niet aan dat anderen een andere mening hebben dan jij en je kan verdomde slecht in de toekomst kijken…
@94.210.161..xxx:
Hahaha, nog meer onzin!
Als mensen massaal geen consoles of chocolade eitjes meer kopen zouden de makers in zien dat we er niet op zitten te wachten!
Dat is wat jij zegt. De reden dat ze wel gemaakt worden is omdat mensen ze inderdaad kopen, mensen kopen ze omdat ze dat blijkbaar willen, mensen die dat willen gaan niet ineens massaal ze niet kopen.
Als mensen ze echt zat zijn op een gegeven moment dalen de verkopen vanzelf en gaan ze er geen geld meer in steken, wat jij roept of zegt of wat de redacteur hier van vind gaat toch echt niet ineens de mening van anderen veranderen hoor.
Hele vreemde logica hou jij er op na.
PS. Waarom wordt je niet een beetje volwassen en leer je je netjes te gedragen tegen andere mensen op het internet? Misschien ook een idee om je te proberen te verplaatsen in andere mensen, je afvragen waarom mensen ze wel willen kopen, etc. dan zou je weten dat reageren zoals je doet niet gaat helpen.
Iedereen moet maar genieten van wat hij of zij wil… Als ik me de persconferentie van E3 goed voor de geest kan halen komen er zat nieuwe games uit!
@gamexl:
Daarom.
Mensen moeten zich gewoon realiseren dat remasters veelal gedaan worden door de kleinere studios die niet veel anders doen dan remasters maar waar de werknemers daar wel ervaring op doen die ze later weer in andere teams kunnen gebruiken voor nieuwe games.
Kleine studios die geld verdienen, ontwikkelaars die ervaring opdoen, uitgevers die extra inkomsten hebben om meer geld in nieuwe titels te steken, consument die ze willen kopen weer blij. Win-win-win!
En als ze je niet interesseren gewoon negeren!
@94.214.142.xxx:
Hahaha typisch iets voor iemand die er ECHT geen verstand van heeft. De remasters worden hoofdzakelijk gedaan door andere teams. Deze hoeven zich alleen met de omzetting bezig te houden. Dit is best een flinke klus maar het is lang niet zo complex dan een game vanuit het niets te ontwikkelen! Ga ons echt niet beweren dat het remasteren grote invloed zou hebben op de innoviteit en creativiteit bij ontwikkelaars……
@62.131.31..xxx: je hebt gelijk op veel punten maar je snapt niet dat ze de tijd die een remaster kost beter kunnen gebruiken om een beter, uitgebreider, groter en mooier vervolg te maken op de game die ze remasteren. en alleen maar omdat iemand zijn mening anders is dan de jouwe en je ergert aan zijn mening maakt diegene nog geen zeikzak. je kan trouwens gewoon niet voor de eerste keer een console kopen en dan vinden (omdat het je eerste is en je veel exclusives heb gemist) dat je de games van de vorige consoles moet kunnen spelen. je kan gewoon niet ineens de consolemarkt betreden en uberarrogant gaan zeggen dat dit, dit en dat spel op je console uit moet komen zodat je die kan spelen.
@144.76.14.xxx: innovativiteit etc. zal het geen invloed op hebben, maar jij kan mij niet overtuigen dat de tijd van die teams niet beter gebruikt kan worden om mee te helpen aan een vervolg ipv een remake.
@Peter01:
En jij snapt niet, ondanks dat ik en enkele anderen dat al paar keer gezegd hebben, dat remasters niet door dezelfde ontwikkelaars gedaan worden dan degene die aan nieuwe games werken. Dus nee, remasters beroven je niet van nieuwe of mooiere games, ze zijn extra en sterker ik ben van mening dat het juist andersom is, door de extra inkomsten van remasters kan een uitgever meer tijd en geld steken in nieuwe en mooiere games. Dus je hebt er juist profijt van dat dit gebeurd!
Daarnaast geef ik je gelijk dat je geen eisen kan stellen, maar zo’n iemand die spellen gemist heeft kan dan wel blij zijn met remasters, en dat mag ook ondanks dat enkele alhier van mening zijn dat we remasters met zijn allen moeten boycotten wat net zo arrogant is.
Het is echt heel simpel allemaal: remasters beroven je niet van nieuwe en mooiere games, het tegendeel zou zelfs waar kunnen zijn, dus waarom zou je je druk maken dat er remasters uitkomen? Het is niet dat je verplicht bent om ze te kopen.
@Aenea:
De toekomst zal het leren.
Als de populariteit van remakes toeneemt zoals het nu doet ben ik bang dat het ontwikkelen van nieuwe games zal verminderen.
Waarom zou je als ontwikkelaar iedere keer wat nieuws ontwikkelen als je de 5 euro bak games een beetje oppoetst en als nieuw kunt verkopen?
Een ontwikkelaar gaat niet 2 games ontwikkelen maar 1, kan het personeelsbestand met de helft terugschroeven en de winstgevendheid blijft overeind en zal zelfs hoger uitkomen.
Zo werkt het bedrijfsleven.
@94.208.189.xxx: Dom en totaal niet onderbouwd ik heb zat nieuwe games meer dan remasters in mijn kast staan.
Ach op PC heb je daar eig geen last van, die games zien er mooier uit en remasters zijn vaker gratis.
@82.74.138..xxx:
Gaat niet gebeuren want verschillende development teams!
Bedrijfsleven denkt ook aan de toekomst, eeuwig oude versies mooier maken is niet wat je kan doen als vervanging van nieuwe games.
Ben er totaal niet bang voor!
@Flaming_Kaiser:
Daarom, mensen maken zich druk om niets!
En alleen omdat zij het niet leuk vinden!
Ik ben geen fan van al die EA sport games, misschien moet ik nu iedereen oproepen om die ’troep’ niet meer te gaan kopen zodat ze aldaar bij EA leren dat we niet zitten te springen om sport games! Mooie is nog ook dat dat wel compleet echte dev. teams zijn, die kunnen wel echt iets anders en nieuws maken ipv. een sport game! Boycotten die ‘meuk’! 🙂
Zolang remasters niet voor de volle pond verkocht worden, vind ik het prima dat deze worden uitgegeven. De Bioshock remaster set wordt voor €50 verkocht, dat is gewoon pure oplichterij naar de consument toe.
@Aenea: Drukte over extra games wat een drama. Ach ik heb er nog een paar kunnen remasters kunnen kopen. Alleen zijn sommige remasters wel erg slecht gedaan Dishonored en Darksiders 2.
@54.88.178..xxx: Valt wel mee 3 games voor die prijs dat zeker meer dan 40 uur gameplay minimaal. 😉