Sony liet twee maanden geleden weten dat er 915.000 exemplaren van PlayStation VR waren verkocht. Dat is natuurlijk een mooi getal, maar het Japanse bedrijf wil het stukje hardware nog meer onder de aandacht brengen. Om dit te doen wil Sony de consument op nog meer manieren bereiken en dat gaan ze doen door de VR-headset in de Japanse arcades te stallen.

Dit lijkt misschien een raar plan, omdat arcades al lang niet meer van deze tijd zijn. Bovendien zijn ze zeer schaars, maar dat is een heel ander verhaal in Japan. Daar zijn arcadehallen nog steeds aanwezig. Dit is tevens de ideale plek om mensen te ontmoeten die daadwerkelijk gamers zijn. De kans is dan groter dat er eventueel over wordt gegaan tot aanschaf van PlayStation VR nadat ze deze ervaring hebben meegemaakt.

Voor Sony is de primaire inzet het slijten van de VR-headset, maar het kan ook de arcadehallen een goede impuls geven. Sterker nog, als dit een enorm succes blijkt te zijn, dan is het niet eens een gek idee om dat ook in Europa of Amerika te proberen.