Kaz Hirai, de CEO van Sony, gaf onlangs een interview aan Financial Review, waarin hij sprak over de toekomst van PlayStation VR en wat dit betekent voor Sony. In dit interview vertelde hij dat het voor Sony belangrijk is om PlayStation VR als een groots en goed entertainment platform neer te zetten. Dit zal men eerst gaan doen met het uitbrengen van gaming content, om vervolgens de potentie van non-gaming content te gaan benutten.

In de PlayStation Store zijn hier al genoeg voorbeelden van te vinden, zoals bijvoorbeeld Virry VR, welke een virtuele safari-tour voor de gebruiker biedt. Kaz Hirai zegt dat Sony op het gebied van VR een streepje voor heeft, omdat je enkel en alleen een PS4 met PS VR nodig hebt. Dit in tegenstelling tot de concurrenten en waar zij zich op richten, namelijk krachtige PC’s en dure headsets.

Ook zal Sony als bedrijf mee kunnen liften op het succes van VR, aangezien ze ook camera’s en dergelijke maken. Hirai vertelt dat Sony op veel gebieden interesse heeft in het slagen van VR, omdat dit Sony als bedrijf helpt om verder te kunnen groeien. Zo werkt men momenteel aan professionele camera’s voor VR content creatie, waarbij ook Sony Pictures en Sony Music betrokken zijn.

Het gehele interview kun je hier teruglezen.

Once we’re able to establish VR as a great entertainment platform, first with game content, then the potential for other non-game content is obviously there. The fact that for ours, all you need is the PS4 and the PlayStation VR is a massive advantage for us, because we already have such a big install base.

So as a company it’s important that VR is successful, not just because it helps the video game business but in fact the tide actually lifts all the Sony boats. We stand probably to benefit more than some of the other companies that are pursuing VR, because we are involved in so many different aspects that touch the VR experience and the content creation.