In 2007 overleed Colin McRae in een tragisch helikopterongeluk, de rally-legende leende daarvoor al jaren zijn naam aan talloze rally games, waarvan Colin McRae Rally uit 2013 de laatste was. Ontwikkelaar Codemasters is de Schotse coureur echter nog niet vergeten, want er komt voor DiRT Rally 2.0 een nieuw pakket aan, die geheel in het teken staat van Colin McRae. Dit heeft de Britse studio laten weten op hun website.
In het pakket – wat niks kost mits je de Deluxe Edition of het laatste seizoenspakket hebt aangeschaft – zitten onder andere de nieuwe locaties Perth en Kinross, die goed zijn voor 12 routes. Natuurlijk mogen de iconische Subaru Impreza S4 Rally en Subaru Legacy RS niet ontbreken én zijn er veertig scenario’s, waarin je de carrière van Colin McRae stap voor stap volgt.
Ten slotte was Codemasters nog zo tof om ook een trailer in elkaar te knutselen, die hieronder voor je klaarstaat. Het Colin McRae: Flat out pakket is vanaf 24 maart beschikbaar.
Ik zit erg te twijfelen deze game aan te schaffen, is dit wat? Of dan beter voor WRC 8 gaan? Race met een stuur van Logitech de g29
@Anoniem-6440: De stages in WRC 8 zijn echt fenomenaal, vooral Duitsland Argentinië en Turkije. Zitten wel zogoed als alleen moderne rally wagens in puur de rally discipline, geen rallycross of hillclimb of andere zaken
Ik heb beide games, WRC 8 en dirt 2.0. Ik speel met een G29 stuur
Met Dirt 2.0 heb ik een haat-liefde verhouding, het kost heel veel tijd en geduld om die game onder de knie te krijgen. In het begin is alles makkelijk (carrière begin in het “open” segment), daarna begint de uitdaging. Het probleem met Dirt 2.0 is dat de Ai niet constant is, vanaf moeilijkheid pro is het verschil veel te groot, oftewel de Ai maakt geen enkele fout, de Ai heeft geen last van nacht-modus, geen last van regen, geen last van een ondergrond die minder stabiel is. Als je op hoog niveau wilt rijden is het een grote frustratie. Zonde, want dirt 1 had hier geen last van. Verder is de carrière beperkt (met name als je na “clubman” al klaar bent omdat pro te moeilijk is). Tevens heb je het hele pakket nodig (alle DLC’s) want de interessante parcours zijn monte carlo, finland, greece, wales. Het spel is grafisch echt super mooi!! het is voor de ps4 1080p op 60 fps. Smooth dus. De ritten zijn wel lineair, een lange rechte baan, weinig bochten. Bij Dirt kun je de auto in de bochten gooien, het lijkt soms een hovercraft. Dirt is één grote nostalgie-trip: oude rallybakken uit het verleden (met groep B 4wd, die totaal onbestuurbaar zijn). Co-driver is prettig en goed verstaanbaar. Geluid van de autos is gemiddeld
WRC 8: het spel is gemaakt voor een stuur en dat merk je. Controls zijn ongekend. WRC licentie, dus alle moderne auto’s aanwezig (maar wel van seizoen 2019). De ritten zijn gevarieerd, veel bochten en heuvels etc. Grafisch anders dan Dirt 2.0, met nadruk op anders, meer kleuren, er gebeurd meer in de omgeving. Op de PS4 4K op 30 fps (maar van dat laatste merk je niks van). WRC 8 heeft een diepgaande carrière, met veel management. Je kunt ook zonder management spelen. Hij WRC 8 moet je de auto netjes door de bochten halen, je kunt niet gooien met de auto. Co-pilot klinkt vreemd (engels- engels), het geluid van de auto’s is top (soms als een stofzuiger, maar zo klinken de rally auto van tegenwoordig.. helaas)
en zo kan ik nog wel even doorgaan. Kortom: beide games zijn de moeite waard… ik kan niet kiezen tussen beide games. Qua toegankelijkheid zou ik voor WRC 8 gaan. Dirt 2.0 kies je voor de uitdaging.. het kan je zenuwen slopen.
mag ook wel een een keertje dat codemasters iets gratis aanbiedt… 4 betaalde seizoenen. Maar aan de andere kant had ik voor deze content zelfs willen betalen. Nieuwe content blijft altijd leuk. Ik hoop alleen dat ze ook eens de AI aanpakken, zoals ze dat ook hadden gedaan bij dirt 1. De AI is all over the place.
@Anoniem-2262:
thnx voor de uitgebreide reactie! ga ik denk ik voor WRC 8!
@Anoniem-6440: heb beide en rij ook met een g29.
Wrc 8 is heel erg goed. Alleen de 30 fps is vreselijk. Wel is de fun factor wat hoger, en heel veel content.
Toch zou ik als ik nu moest kiezen voor dirt 2.0 gaan. Totaaplaatje is wel een stuk beter
@Anoniem-2943: nog geen wrc8 gespeeld maar moet je wel gelijk geven met wat je zegt over dirt rally 2.0 totaalplaatje is daar echt. Hoge leercurve maar heel bevredigend als je een mooi parcour hebt afgelegd.
@rafc1880:
Hoezo totaalplaatje bij dirt ?
Maar weer eens even opstarten dan. Ik heb me eigenlijk meer vermaakt met WRC 8. Dit komt vooral door de career.
@Anoniem-2262: bedankt, heb zelf een stuur en twijfel al lang over 1 van deze 2. jou verhaal is erg verhelderend !
@Anoniem-1306: sorry voor de latere reactie.
Gewoon hoe elke auto anders aanvoelt en reageert. Ook op dingen zoals tuning merk je echt dat je iets hebt aangepast en rijd de wagen net iets anders. Beter of slechter in bochten als je met de uitlijning aan het tunen bent bv.
Ik speel meer rallycross timetrail en daar merk ik echt belachelijk veel verschil.
En de content die je krijgt is ook zeer netjes als je deluxe edition koopt.