We zijn allemaal nu alweer zo’n drie weken lekker aan het knallen op Killzone 3. Bij de meeste heeft deze game zijn verwachtingen waar gemaakt en op grafisch gebied is deze game tot nu toe koploper, maar de game kampte nog wel met wat kleine probleempjes.
Het grootste gedeelte van deze probleempjes wordt vandaag dan eindelijk verholpen met patch 1.04. Vorige week is deze update al aangekondigd en vandaag hebben we dan ook eindelijk de details. Het beloofd een grote update te worden:
Killzone 3 – Patch 1.04 Changes and New functionality:
Network
- Lag fixes and fixes for network errors 10002, 8001 and 8013
Gameplay
- Players now have more stamina by default. Sprint length is increased but the recharge timer has been adjusted to compensate
- Mortally wounded players no longer have collision. Alive players should now be able to traverse the levels without getting stuck on mortally wounded players
- Medic’s revive cool-down reduced from 25 to 10 seconds
- Increased range from where friendly players can be revived – player can be revived from 20 meters now
- Guerrilla Warfare games now last 15 minutes and it takes 100 kills instead of 50 to win
Performance
- Improvements to party creation server load
Menu
- Show envelope icon to indicate that player has received message
- Rewards panel in post game screen now auto-scrolls
- Botzone is now paused when player goes to start menu
- Single click squad invite
- Enhanced idle detection code in menu, the player isn’t spawned if he’s still pressing buttons
Security
- Several security, anti hack and cheat fixes
Killzone 3 – Patch 1.04 Bug Fixes
Stability
- Fix for an occasional crash bug when in the Credits screen and transitioning straight into Multiplayer via a Invite
- Fix for potential hang when players migrate between maps
Gameplay
- Player can retain crouched collision after deploying jetpack
- The Assassination Executioner medals only count Deadly Assassin kills, not Executioner kills
- Cloak kills with weapons that break cloak now count towards medal for Cloak levels 1 and 2.
- Global – Medic’s Triage droids now disappear when player quits out of game
- Cloak/Disguise cannot be removed manually by accident anymore
- Fix for rumble in Exo being over-powered and out of sync
- Fix for Silent Footsteps remaining active after choosing other skill and removed from the personal stats menu
- Exploit – Akmir Snowdrift – Player can reach the boat by using an ammo box to exit the intended boundaries
Functionality
- Disc eject now handled more gracefully
- Clan– Fix for player quitting and re-joining a tournament, they may re-enter a tournament alone
Trophies
- DLC 1 ‘Little Big Weapons’ Trophy does now counts rocket launcher and StA2
Menu
- Find game – Operations – Mode description – Spelling issue fixed
- Friends: Fix for Clan tags being displayed for a max of nine players despite the number of player that are in the clan
- Fix for incorrect message given when attempting to join a Clan Game that an online friend is taking place in
- Spawn-screen – Fix for when the extra Primary Weapon skill is equipped, the weapon description goes out of sync
- Accolades do now show subsequently
- When receiving a squad invite from a player in another match, there is now a warning that the player will leave his current game.
- Scramble detailed range and in-game range now match properly
- The Spot and Mark description in the unlock menu is now correct
- Fix for when the player presses the SQUARE button when a player that is in their game is highlighted in the squad lobby menu they receive the message ‘You cannot join a play that is not in a game.’
- Turn off animations for the squad list to avoid it becoming unreadable every time a rebuild occurs when voice chat is activated
- Fix for when trying to join a friend without the required DLC pack, the message will tell the player they are part of a squad.
- Fix for the message informing the player they are attempting to join a DLC game without the required DLC content installed reading better
- Increased Accuracy & Faster Reload Ribbons now update in the personal statistics screen.
Dat is pas een grote patch in vergelijking met black ops.
Hopelijk lossen ze het op.
nou nou werd ook wel is tijd voor die patch
waar ik het meest hekel aan had is als je een kill maakt en je blijft hangen
dammmn
Ik vind het eigenlijk tegenvallen. De grafics zijn echt niet beter dan killzone 2. De kleuren zijn niet goed, maar het spelen is wel ok. Ik zie er echt geen verbetering in, nochtans vond ik kz2 zeker niet slecht. En de multiplayer valt ook weer zwaar tegen, veel te weing maps en de details in de omgeving valt ook tegen. Uncharted 2 , dat zijn pas mooie grafics.
@put:
lol,
zet killzone 2 en 3 naast elkaar en je ziet duidelijk een verschil en inplaats van afkraken kan je ook prezen dat iets zo goed van Nl bodem afkomt.
en voor de duidelijkheid uncarted 2 en killzone 3 is een wereld van verschil in gameing
@Patr!ck: in mijn wereld is het nog steeds niet mogelijk dat z’n grote patch in 5 min even word uitgepoept.. daar zit toch zeker wel wat werk in…
Ik vind het wel een vette game, maar de multiplayer van kz2 had wel wat meer voordelen dan die van kz3. Zo mis ik de optie van je eigen map opzetten, waar je b.v. kon aanvinken dat er alleen met pistolen geschoten kan worden. En tegen een vriend spelen online in een eigen map is ook niet meer mogelijk. Ook zitten we nu echt gebonden aan een europese server, waar s’nachts dus niet zoveel aktie is. Je kunt wel op de amerikaanse server overstappen, maar dan moet je opnieuw een aparte score neerzetten. Bij KZ2 was het juist cool dat je ook tegen amerikanen en japanners kon spelen met je eigen score. Hopelijk komt dat in een volgende patch, maar ik geloof niet dat ze dat nog gaan doen.
Bij mijn loop de ps3 vast!! Bij mulitplayer!!!!! Ik hoop tot dat weg gewerkt is^^ ::
Flinke update!
@kaas: Jawel. Ze hadden gewoon meer tijd nodig maar aangezien er homefront en crysis op de planning stonden moesten ze de release vroeg doen tenkoste van enkele functies. Er komen nog squads (alpha, beta…) en custom servers. Dan is de game compleet naast de gratis of goedkope DLC
@elazzja:
Goedkoop wil ik de DLC ook niet noemen. Ik wacht wel tot ze een keer in de aanbieding zijn.
Ik wil deze vergelijking liever niet maken, maar ik doe t toch even.
Black ops, 5 maps, 15 euro. 3 euro per map.
Killzone 3, 2 maps, 6 euro, 2.5 euro per map.
Niet veel verschil.. : Als je kijkt bijvoorbeeld naar Battlefiel (niet mijn game, speel t niet), maar daar krijg je zowat haast een nieuwe game (vietnam) als DLC voor dat geld. (Of zelfs minder?)
Ik heb nog steeds geld in mijn PSN portomonnee, ik wil er een keer vanaf zijn 😛 Maar niet op de manier door t uit te geven aan duure DLC 🙁 Dan liever DLC voor Borderland, daar krijg je pas waar voor je geld 😀
Anyway, Killzone 3 is naar mijn mening een topgame. De multiplayer heeft wel wat ruwe kantjes, maar 1.04 zou er al wat weg moeten halen 🙂
@elazzja: Wow serieus? Dat is goed nieuws. Waar heb je die info eigenlijk vandaan?
moet je dit kopen?