Sinds de release van de PlayStation 3 in 2007 heeft de console van Sony iedere keer laten zien dat het mogelijk is om fantastische games te maken met geweldige graphics. In het najaar komt Team ICO met The Last Guardian, een game waar ook dit keer de graphics geweldig zullen zijn. Tijdens een interview met Playstation Magazine vertelt de designer van Team ICO, Fumito Ueda, echter dat de Playstation 3 nu echt op de limiet zit.
Volgens Fumito Ueda is de Playstation 3 zo erg op z’n limiet dat het de vraag is of The Last Guardian ook in 3D verkrijgbaar wordt. Blijkbaar is het moeilijk om de grafische schoonheid van The Last Guardian onder controle te houden. Fumito Ueda zegt wel dat er een versie is van The Last Guardian in 3D, dus er is toch een kans dat The Last Guardian in 3D uitkomt.
Waarschijnlijk is dit ook de reden dat The Last Guardian zo vaak is vertraagd van releasedatum. Eigenlijk zou The Last Guardian uitkomen in het najaar van 2009. Daarna werd het verplaatst naar het voorjaar en najaar van 2010. Op dit moment wordt The Last Guardian verwacht in het najaar van 2011, een exacte releasedatum is nog niet bekend.
Tijd voor de ps4 ^^ ff 800 lappen bij release:(
ico en shadow of the colossus trokken ook meer dan dat de ps2 aankon, lijkt wel of die gasten steeds iets te ver willen gaan hehe
@7th-son: ico en shadow of the colossus trokken ook meer dan dat de ps2 aankon:
Hoe kom je daar nu bij dat ICO alles uit de ps2 haalde, deze game is heel erg blokkerig.
@ps3dennis: Dat zegt toch totaal niets, NDS spellen zijn ook blokkerig en halen alles eruit.
Die jappaners kunnen echt niet coderen/programeren.. ff serieus
@Kilo
En toch won Shadow of the Colossus tijdens GDC 2007 de award voor beste technische prestaties… 😉
waarschijnlijk omdat de ps2 geen HD kent?
alle ps2 games zijn ‘blokkerig’ in vergelijking met ps3 games
@7th-Son
Gelukkig komt de ICo/SotC collectie in HD… 😀
@Myx:
Hoe kan je een nintendo ds nu vergelijken met een ps2 ‘domme opmerking 😉
Bij ICO zijn de blokjes 4x zo groot dan bij God.of.War I
@ps3dennis: hoe kom je nou weer op dat idee?
je vergelijkt tevens ook appels met peren
Ico/shadow of the colossus is een gigantische wereld en god of war is lineair, een vaste route.
maar goed, je geeft jou mening, en ik ben het daar niet mee eens, ieder z’n ding lijkt mij zo