Dat de ontwikkeling van de Xbox-exclusive Everwild niet geheel feiloos verliep wisten we al. Zo liet Microsoft zelf al in oktober weten dat de ontwikkeling wat uitdagingen ervoer. De ontwikkeling van Everwild lijkt echter niet een klein beetje moeite te hebben, maar is zelfs een puinhoop, zo rapporteert journalist Jeff Grubb van VentureBeat in zijn podcast.
De ontwikkeling herstarten of stoppen lijkt nog niet aan de orde, maar diverse ontwikkelaars bij Rare weten blijkbaar zelf niet heel goed wat de plannen en huidige status rondom het spel zijn. Laten we hopen dat Microsoft en Rare de interne problemen kunnen oplossen en Everwild alsnog in de toekomst kunnen uitbrengen.
“Everwild is a real mess. They try to talk diplomatically about it when they’re in public, like ‘people hear things about the creative director leaving and things getting rebooted and that’s overstated’ — it’s not that overstated. They’ve rebooted that thing and they don’t know exactly what the state of it… they are still figuring that out, and it’s a mess.”
“This is not me just using colourful descriptions — the people working on that game don’t really know what’s going on with that game. That’s how much of a mess it is right now.”
Werken voor een xbox console is sws een mess. Een console die elke generatie een andere variant verkoopt met andere hardware gaat op een gegeven moment tegen je werken. Wie verzint er nu om een next gen console 2 verschillende soorten hardware te geven en zo je eigen exclusives steeds niet tot het volle benutten van je krachtigste console omdat je nog 5 andere zwakkere broers hebt
Gaat dus ook wel weer 4 a 5 jaar duren…………als de game uitkomt tenminste.
Ohw Rare…. Zo jammer. Zo geliefd in het Nintendo tijdperk. Zo gehaat in het Microsoft tijdperk
@Anoniem-7679: MS natuurlijk 🙂 Sony heeft tenminste 2 consoles met dezelfde hardware, alleen heeft er één geen disc-lezer.
Ik wacht nog steeds op scalebound.
Binnen Microsoft gamestudios is het al vreselijk lang een puinhoop. Hun interne development tools en Libraries zijn een wirwar van niet werkende en half werkende code.
Dit is de reden waarom halo in eerste instantie zo vertraagde. Microsoft ziet echter geen reden om die ellende te verhelpen.
En dat werkt het moraal enorm tegen binnen de studio’s
MS kan alleen gears, halo en forza de laatste 10 jaar. Heel af en toe iets anders zoals Aoe4 en flight simulator maar ook dat zijn bestaande franchises.
lmao 2021 beste games waren bijna allemaal gemaakt door MS of waren day 1 op gamepass ik kan wel w8 op dit soort games komt op pc en xbox game pass uit zo zit wel goed