Sinds de release van het Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket zijn verschillende Nintendo 64, alsook SEGA Mega Drive games speelbaar op de hybride console. Er zijn echter sinds de lancering klachten over input lag bij de emulatie van de games en we hebben even op verbetering moeten wachten.

Met de release van Banjo-Kazooie vorige week op de service, is ook update 1.2 voor de N64 emulator applicatie uitgebracht. Het blijkt dat de input lag is teruggedrongen en ook de grafische issues die spelers opmerkten in bijvoorbeeld The Legend of Zelda: Ocarina of Time behoren tot de verleden tijd.

Met name het terugdringen van de input lag is voor sommige games echt een forse vooruitgang, merkt YouTube-kanaal Vintage Gamer op. Het is nog niet helemaal weg, maar het is absoluut een stap in de goede richting.

“The input lag has had some work. It’s certainly not fixed, but it is better than the original release and it does show me that Nintendo is listening, or at least reading the feedback and trying to address these things.

Previously on the original version on Nintendo Switch Online, I was calculating between 5-6 frames of input lag, and while still present once again in the updated 1.2 version […] input lag is reduced by about 1-2 frames.

Again, this is not perfect, and due to the nature of emulation it may never be, [but] it’s clear that Nintendo has reduced lag here and overall the game does feel much better to play so this is quite a good result.”