Terwijl we nog vurig blijven hopen op een eventueel vervolg op de fantastische Jak and Daxter games van vroeger, zijn een aantal fans met een heel ander project bezig. De groep is namelijk bezig met een heuse remaster van het eerste deel in de geliefde reeks: Jak and Daxter: The Precursor Legacy.
Hier komt aardig wat werk om de hoek kijken, want het team heeft het voornemen om de originele code van Naughty Dog – een custom Lisp taal die GOAL heet – om te zetten naar code die makkelijker leesbaar is en deze in een geheel nieuwe compiler te smijten. Hierbij moet zoveel mogelijk van de originele game intact blijven.
Op dit moment heeft de groep ongeveer 400.000 van de geschatte 500.000 regels aan code omgezet en werkend gekregen. Inmiddels is de game zelfs volledig speelbaar en is het behalen van een 100% completion rate mogelijk. De groep besloot daarom om de onderstaande trailer vrij te geven, die de eerste cutscene in al zijn glorie toont.
Wanneer de remaster beschikbaar is, durft de groep nog niet te zeggen. Via GitHub kun je eventueel je bijdrage leveren aan het project.
Prachtig spel, geweldige PS1 tijd
@Anoniem-801: Ik denk dat je PS2 bedoelt. 🙂
Ik zei het gister nog, maar hier mijn copy/paste verhaal nog eventjes. Nu blijkt het alleen vaker dan 1x per week te gebeuren!:
“zo zou een remake er uit kunnen zien van…”
Word een beetje een wekelijks iets langzamerhand. Allemaal van die zelfgemaakte dingetjes met UE5, prachtig, maar het is zinloze informatie waar je niets aan hebt.
@7th-son: hahaha viel me al op!
ach mensen houden er van jij reageert er op
ik op jou houdt ons van de straat toch?
@7th-son: Jammer dat je dergelijke items niet leuk vindt, maar je hoeft er niet op te klikken, toch? Daarnaast gaat dit stuk nergens over UE5. Sterker nog, deze groep harde werkers heeft met de hand een compleet nieuwe compiler geschreven en gaat regel voor regel door Naughty Dogs originele code heen, dat is geen weekje klikken-en-schuiven in een Unity of UE.
Dat gezegd hebbende, ik vind het persoonlijk wel een toffe ontwikkeling dat mensen met bijv. een Unreal de gereedschappen krijgen om de games te maken die zij zelf zouden willen spelen en aan de vraag kunnen/willen voldoen waar Sony/MS/Nintendo/etc. dat niet willen doen. Of het allemaal realiteit wordt of niet, dat moeten we nog maar zien, het kan soms gek lopen.
@Magnolia: het gaat mij om het idee. Prima, dit is dan geen onzin, maar de andere 2 berichten van de afgelopen dagen zijn gewoon spam in mijn ogen. Het zijn totaal nutteloze berichten, je kan beter je tijd verdoen met berichten op tijd plaatsen die wel nuttig zijn, of niet?