Koch Media is een behoorlijk groot bedrijf dat vooral veel verschillende onderliggende bedrijven kent, die ook allemaal weer een eigen naam hebben. Om meer één gezamenlijke partij te worden richting de buitenwereld, heeft het bedrijf aangekondigd verder te gaan onder de naam PLAION.
Dit gaat gepaard met een nieuwe stijl en een nieuw logo, waarbij de P links (of erboven) een interactieve speelknop moet vertegenwoordigen. Hieronder hetgeen de CEO van PLAION, Klemens Kundratitz, te zeggen heeft over de naamsverandering en rebranding:
“De afgelopen 28 jaar hebben we een bijzonder sterke business opgebouwd, in samenwerking met enkele van de beroemdste namen in de industrie. Sinds we ons in 2018 aansloten bij de Embracer Group zijn we sneller gegroeid en is ons aanbod gevarieerder geworden. Om de evoluerende aard van onze handel te reflecteren, niet alleen qua content maar ook geografisch, met het oog op onze wereldwijde uitbreidingen, hebben we een nieuwe naam gekozen die beter vertegenwoordigt wie we zijn en welke reis we maken.
Onze nieuwe naam biedt ons de kans om voort te bouwen op onze rijke geschiedenis als uitgeefpartner en ons uitzonderlijke, constant groeiende netwerk van wereldklasse-ontwikkelstudios en creatieve mensen. Onder onze nieuwe naam blijven we onze partners bedienen met onze premiumdiensten en onderstrepen we onze ambitie om een wereldwijde speler te worden in de entertainmentindustrie, maar ook onszelf opnieuw uit te vinden. Het is onze visie om onze wereldwijde teams en partner te ondersteunen en te inspireren om hun volledige potentieel te ontgrendelen.
Onze industrie is waanzinnig dynamisch, waarbij we moeten erkennen dat de verwachtingen van onze klanten en partners constant evolueren. We moeten vertrouwen op onze sterke basis maar ook veranderingen omarmen die ons helpen nieuwe en betere producten te bieden. Als PLAION bouwen we voort op onze succesvolle jaren terwijl we streven naar meer, veel meer. PLAION is een belofte om meer geweldig entertainment aan onze klanten te leveren. Ik ben blij en trots dat we onze reis voortzetten als PLAION.
Niet echt een origineel logo
Ik ken ze niet. Veel andere lezers ook niet. Wat is de journalistieke waarde van een dergelijk artikel waar de auteur de aanname doet dat iedereen ze kent?
@Anoniem-3270: euhhh, waar wordt in het bericht dan gezegd dat iedereen Koch media kent??????
Het logo heeft veel weg van de voormalige cloud gaming service Onlive.
@Anoniem-3270:
Onder andere Deep Silver en Flying Wild Hog vallen eronder, dus ze brengen spellen uit als Shadow Warrior, Dead Island, Saints Row en Metro.
@Anoniem-3998: Ik denk dat hij dat zegt omdat er niet aangegeven word waar we Koch van zouden moeten kennen. Ze geven aan dat het een groot bedrijf is met meerdere onderliggende bedrijven, maar zonder voorbeelden. Zelf kende ik de naam wel, maar had ik geen idee waar van.
Is dat Klingon?
@Anoniem-4579:
Qapla’!
Koch Media is onderdeel van de Embracer group. Misschien klinkt dat bekender in de oren van sommige? Zou inderdaad sieren om iets meer informatie te geven over een bedrijf dan simpelweg klikjes verzamelen. Waar veel websites tegenwoordig gek op zijn.
@TommyNL:
En daar: AdBlock
@rainking:
Mijn favoriet is, Brak’lul !
@TommyNL: Koch Media is toch echt een veel bekendere naam dan Embracer. En als ze alles in een bericht moeten gaan uitleggen, dan blijf je natuurlijk aan de gang. Moeten ze ook alle games in een bericht gaan uitleggen wat voor soort game het is en voor welk platform en elk bedrijf die je aanhaalt helemaal uitleggen wie het zijn wat ze doen. Dan krijg je dat elk bericht ellenlang is omdat alles moet worden uitgelegd, omdat er mogelijk enkele lezers zijn die iets niet weten. Ik heb soms ook wel eens dat ik in een bericht een bedrijf of game niet kan thuisbrengen, even googelen en klaar is kees.
@Anoniem-3270: Misschien zegt het wel veel over jou, Koch media is toch niet bepaald een onbekende…. Maar….. in de tijd van je reactie posten, had je ook even uit nieuwsgierigheid kunnen googelen….
@Anoniem-1010:
Hahaha, meteen even opgezocht wat het betekent.
@Anoniem-6819: dit is denk het beste maar tegenwoordig moet alles voor gekauwd worden in hapklare brokjes ……
Ik kende bedrijf niet maar even lezen en heb in IEDER geval een idee.
heb gegoogled en voila!