Het ziet er naar uit dat Ubisoft goed bezig is met het promoten van Assassin’s Creed 2. Eerder deze week kondigden ze al de online functie van de game aan. De producer van Assassin’s Creed 2 Sebastien Puel heeft vandaag weer wat leuke nieuwtjes voor ons. Dit keer spreekt Puel over de variatie in de gameplay van de game. Waar veel mensen de eerste Assassin’s Creed op afrekende was de herhalende gameplay. Er was volgens hun niet veel variatie en dat ging voor sommige op den duur vervelen. Daar komt met het tweede deel volgens Puel dus verandering in.

Het tweede deel in de serie zal een hoop variatie gaan brengen in de gameplay. Om te beginnen zullen er meerdere opdrachtgevers zijn. Waar Assassin’s Creed maar één hoofd opdrachtgever had zal het tweede deel een heel arsenaal aan opdrachtgevers hebben. Ook de missies zullen dit keer variëren van elkaar. Het vechtsysteem zal wel grotendeels hetzelfde blijven als in het eerste deel. Dit keer zal je echter wel meer mogelijkheden hebben dan in de eerste game waardoor het vechten steeds anders moet voelen. Vanaf 17 november zullen we kunnen zien of deze beloftes allemaal waar zijn!

“We are now telling a story in a way that is intended to be very unpredictable. There are no more ‘x assassinations’ to perform but a story that develops through a great amount of mission givers.”

“Some will give you an assassination mission, others an intimidation or information-gathering mission. There is no limit now to the types of challenges we can give to players. We are very careful to create a lot of variation in the types of gameplay and pace we are proposing.”

“The combat system is based on the first game, but with much more possibilities and strategy behind every encounter. Players won’t be able to simply button mash, killing guard after guard. There will be more thinking involved due to the new different guard archetypes and weapons; you will have to strategically plan your every move.”