Heb je een Ubisoft account waar games aan gelinkt zijn en heb je dat account al even niet meer gebruikt? Wees dan even gewaarschuwd: @PC_enjoyer postte op Twitter dat hij/zij een mail heeft gekregen van Ubisoft waarin te lezen staat dat Ubisoft het desbetreffende account tijdelijk heeft geblokkeerd door inactiviteit. Dit kan rechtgezet worden door je account opnieuw te activeren middels een link, maar na 30 dagen ben je je account onherroepelijk kwijt (inclusief eventuele games of andere content).
Het officiële account van Ubisoft Support gaf inmiddels ook al reactie op Twitter hierover:
‘Hey there. We just wanted to chime in that you can avoid the account closure by logging into your account within the 30 days (since receiving the email pictured) and selecting the Cancel Account Closure link contained in the email. We certainly do not want you to lose access to your games or account so if you have any difficulties logging in then please create a support case with us.’
Best even je Ubisoft account checken en inloggen dus indien dit op jou van toepassing zou zijn.
Thja niet echt fijn aan de andere kant effe een keer inloggen om zoveel tijd kost ook geen tijd dus thja als je niet inlogt zijn dit de consequenties.
Juist mooi dat ze die data base clean willen houden
@coola: Dan moeten ze maar weer eens goede games uitbrengen zodat ik een goede rede heb om in te loggen…
@Anoniem-7216:
Die maken ze imho ook. de laatste AC game was erg goed en de laatste FC ook. En de beta van the crew 3 is ook veelbelovend.
Oei, daar gaat één derde van hun hele playerbase
@Anoniem-676:
Wat een onzin. Als je ziet hoeveel mensen er nog dagelijks the division 2 en the crew spelen zal het aantal inactieve accounts heel erg klein zijn.
En dit laat precies zien waarom digitale games ruk zijn. Je hebt niets in eigen bezit, en door dit soort achterlijke praktijken ben je gewoon je aangekochte games kwijt als ik het goed begrijp…
Ben wel benieuwd hoe lang je inactief moet zijn voor je de mail krijgt en je nog 30 dagen hebt om in te loggen.
@coola: Ben jij wel goed bij je hoofd? Zover ik weet is het verwijderen van accounts waar legitieme aankopen op zijn gedaan gewoon niet ethisch. Misschien zelfs juridisch onverantwoord? Je zou maar degene zijn waarvan de waarschuwingsmail van Ubisoft je per ongeluk is ontgaan. Nou, daar gaat al je zuurverdiende geld. Ze zouden dit alleen bij gebruikers moeten doen die minstens 1 jaar geen online activiteit hebben vertoond. Het zal me niet verbazen als we hier nog meer over te horen gaan krijgen. Maar ja, er zal hoogstwaarschijnlijk ergens in kleine lettertjes bij elke digitale Ubisoft aankoop staan dat dit naar zeggen ‘legaal’ is. Maar ‘eerlijk’ is het zekers niet…
@Anoniem-8865:
Inactieve bans deactiveren is wel degelijk legaal en imho ook nodig om de database Clean te houden.
Om de zoveel tijd inloggen is maar een kleine moeite. Als je dat niet doet is het imho eigen schuld.
@coola: Dit gaat niet alleen maar over het deactiveren van inactieve bans, lees mijn comment nogmaals alsjeblieft. Je kunt hier genoeg YouTube video’s met goede uitleg over vinden als het niet begrijpt. Database cleanen is één ding, maar het verwijderen van actieve accounts die toevallig een Ubisoft waarschuwingsmail hebben gemist is iets heel anders.
Wow
@coola: lieve Coola, ik ben het bijna altijd met je eens. Ik krijg ook een minder zachtje pipi van Ubisoft Games en vermaak me dan ook vaak bij het lezen van je comments. Maar ditmaal verlies je alle rationaliteit. Een licentie aanschaffen van een spel en die beheren op een account die later gesloten kan worden waarbij je je aankopen kan verliezen, is niet de bedoeling en tevens juridisch niet te verantwoorden. Volgens de wet zijn alle aankopen hetzelfde, fysiek of digitaal maakt niet uit. Hierdoor kan je het wettelijk dus vergelijken met een shirt kopen, die in je kast hangen en als je hem lang genoeg niet draagt mag de winkel je de toegang tot je kamer en kast weigeren.
@Anoniem-373: “Een licentie aanschaffen van een spel en die beheren op een account die later gesloten kan worden waarbij je je aankopen kan verliezen, is niet de bedoeling en tevens juridisch niet te verantwoorden”
Is gewoon diefstal.
@Anoniem-373:
https://binaryfork.com/games-software-ownership-4023/
https://binaryfork.com/games-software-ownership-4023/
“When you buy software, games, and music online today you don’t own anything. You buy the rights for temporary access. Temporary could mean a few months or a few years, but it’s never forever.”
@coola: You own nothing, but will be happy?
@Anoniem-373: Dit is nu eens een voorbeeld van een duidelijke vergelijking. 🙂
@coola: Is dit juridisch van toepassing inzake de Europese wetgeving of haal je dit van één of andere Amerikaanse site om Ubisoft te kunnen blijven verdedigen?
@coola: “When you buy software, games, and music online today you don’t own anything. You buy the rights for temporary access. Temporary could mean a few months or a few years, but it’s never forever.”
Dit staat zo in de wet ?
Leuke hé all digital.
Je own letterlijk fk niks. Eula en de tos is alleen gemaakt voor bedrijven en niet consumenten.
Ze moeten net als Australië doen burgers beschermen van zulke praktijken
@Anoniem-3603: welke wet? Europese wet, Nederlandse wet,Belgische wet?
@Anoniem-8303:
Dit geldt global
@coola: Bron ?
@coola: Globale wetten?? Dat is onbestaand. Misschien eens wat betere research doen en niet lukraak maar iets te posten om Ubisoft te verdedigen.
Dit is gewoon fout van Ubisoft om deze accounts te verwijderen. Het zal beslist wel in hun algemene voorwaarden staan. Algemene voorwaarden die niemand leest. Maar opgenomen in de algemene voorwaarden of niet. Dit is gewoon een gebrek aan respect voor hun klanten. Punt uit
@Anoniem-2708: dat is het niet. Je bezit het product namelijk niet, maar een licentie om het te spelen. Ubisoft is dus altijd de rechtmatige eigenaar, daarom geen diefstal
@Anoniem-3398: Ik geloof je. Maar dat is toch eigenlijk te gek voor woorden.
Als ze je digitale games ‘afpakken’ dan koopt toch niemand meer digitale games ?
@Anoniem-4483: Zolang men maar geen onderdeel wordt van een human centipad zoals in South Park als je de algemene voorwaarden niet leest. 😉
Wat er ook van is, het is inderdaad niet bepaald klantvriendelijk van Ubisoft. Maar dat is uiteraard een eigenschap van grote bedrijven.
@coola: Ubisoft en goede games in één zin…. Hahahahahahahaaaaa
@Anoniem-4740:
Effe kleine greep uit de games Assassin’s Creed origins, Odyssey, Valhalla. Imortals fenyix Rising, The Crew 1 en 2. , Watch Dogs 2 en Legion, The division 1 en 2.. allemaal games die goed tot subliem zijn imho.
For added context, Ubisoft can be required under certain data protection laws, such as the GDPR, to close inactive accounts if they deem the data no longer necessary for collection.
Ubisoft has claimed they don’t close accounts that are inactive for less than 4 years.
@coola: beide troep
@Anoniem-204:
Voor jou misschien.
@coola: https://gamer.nl/nieuws/overig/archief/ubisoft-ziet-activision-blizzard-overname-als-positieve-bevestiging/
@coola: hoe denk jij daar over
CDPR is inmiddels groter dan Ubisoft, wordt volgend jaar opgekocht door Microsoft
@Anoniem-9426: ik denk dat Microsoft nu effe klaar is
@Anoniem-9426:
CD projekt Red blijft gewoon zelfstandig bedoel je
@coola: ja precies
@coola: dachten we van activision ook
@Anoniem-6171:
Mja Activision zat in zwaar weer. CD Projekt Red niet.
@coola: https://gamer.nl/nieuws/overig/archief/ubisoft-ziet-activision-blizzard-overname-als-positieve-bevestiging/
@Anoniem-1238:
Ja en ? Dit betekent niet dat hij wil dat Ubisoft over genomen moet worden.
Enige wat hij bedoelt is dat het een bevestiging is dat inzetten in de mobiele markt een goede keuze is.
“Microsoft gaf al aan dat het mobiele gedeelte van de Activision-deal belangrijk is, en wij maken ook allerlei investeringen in de mobiele markt, dus dat helpt mee met de waarde van het bedrijf.”
Ging dit nu over het feit dat Ubisoft accounts gaat verwijderen of moet Coola hier een uitleg geven waarom Ubisoft de overname van ABK door MS een goede ontwikkeling vindt ?
@Anoniem-3499: Het is nog maar de vraag of Ubisoft daadwerkelijk juridisch verbonden is aan de vereiste termijn van minstens 4 jaar inactiviteit. In hun terms of service staat namelijk dat ze al na ‘6 MAANDEN’ kunnen besluiten om een gebruikersaccount als inactief te bestempelen en daarna te verwijderen. Dit is echt een hele bizarre situatie, maar tegelijkertijd ook een wake-up call voor mensen die veel digitale media aanschaffen. Één ding is zeker, ik koop mijn media dus zoveel als mogelijk niet meer digitaal (althans tot overheden nieuwe en betere beschermingswetten voor consumenten hebben ingevoerd).
@Anoniem-9969: Welcome to gamepass! Dat is precies de route die Microsoft aan het invoeren is. Maar hoera! CoD op gamepass maakt een hoop goed.
@Sensicalgamer: De toekomst ziet er niet rooskleurig uit voor gaming. Straks met gamepass en playstation plus lekker reclame dwars door de game heen. Wil je dat niet ? Dan hebben we een duurder abonnement voor je klaar staan.
@Anoniem-4768: Wanneer de meeste gamedevelopers spellen gaan volpompen met reclames en alle spellen niet meer fysiek op de disc worden verkocht, dat is het moment waarop ik besluit om geen nieuwe games meer te kopen. Voor mij is dat een makkelijk gemaakte keuze. Gamen is maar een hobby, en die moet simpel en vermakelijk blijven. Zelf heb ik gelukkig nog een erg grote backlog aan games die ik nog kan spelen.
@coola: assassins creed valhalla was juist 1 van de slechtste en heeft niks met de serie te maken. De verkoop cijfer van Mirage zullen wel genoeg zeggen
@Destiny Begins:
Aangezien de Assassin’s Creed serie om de Isu draait heeft Valhalla alles te maken met Assassin’s Creed
@coola: Daar was dus wat aangeven wordt je hebt een verslaving aan reageren. Want dit heb je al meerdere keren gezegd. Je zou het ook kunnen laten en kunnen denken hij vindt dit nou eenmaal. Volgens mij heb jij een vast verblijf op deze website. Want je doet niets anders meer dan je alom bekende mening te roepen. Die trouwens weinig mensen echt interessant vinden. Heb je geen leven buiten deze website?
Maar accepteren dat mensen Ac games niet tof vinden dat lijk je niet te kunnen.
@Anoniem-8680:
Als er iemand op mij reageert heb ik het recht om er op te reageren
@Anoniem-8680: Hebben mensen überhaupt een leven buiten de game wereld wauw! Ik heb medelijden (;
@coola:
“Thja niet echt fijn aan de andere kant effe een keer inloggen om zoveel tijd kost ook geen tijd dus thja als je niet inlogt zijn dit de consequenties.
Juist mooi dat ze die data base clean willen houden”
Dat zeg je alleen maar omdat het om Ubisoft gaat. Anders had ook jij moord en brand geroepen. Maar goed dit ga je toch weer ontkennen maar iedereen weet wel beter hier.
@Anoniem-9462:
Stop met denken dat je mij kent. Bol als Microsoft, Sony, square enix, EA, Rockstar dit zou doen dan zou ik nog steeds zeggen wat ik nu heb gezegd. Ik bekijk de wereld niet door een gekleurde bril.
@coola:
Ohja? En stel je eens voor dat je een ongeluk hebt gehad en in het ziekenhuis ligt? Om een voorbeeld te noemen
@Anoniem-8047: Dit trek ik dus ook niet van digitale content. Net zoals het vaulten van gekochte(!) dlc in destiny 2. Hoe komen ze erbij gvd