Het loopt momenteel niet zo fantastisch bij de Visual Arts Group van PlayStation. Een aantal werknemers zijn daar namelijk recent op straat beland. Dit valt af te leiden uit een reeks berichten van voormalige ontwikkelaars, waarvan we het statement van senior level designer Daniel Bellemere hieronder even als voorbeeld hebben genomen.
De Visual Arts Group heeft in het verleden reeds voor ondersteuning gezorgd bij meerdere grootschalige projecten, waaronder onlangs nog The Last of Us: Part I. Een precieze reden voor de ontslagen blinkt vooralsnog uit door zijn afwezigheid. We wensen de getroffen werknemers veel succes bij hun zoektocht naar een nieuwe werkplaats.
“Unfortunately, following a wave of layoffs last week was my last at PlayStation. While this is certainly not the news I was hoping for, I’m grateful to have had a chance to work amongst extremely talented colleagues on incredible projects and I’m leaving with good memories of my time there.”
Waarschijnlijk valt the LOU multiplayer erg tegen en gaan ze het nu afraffelen en uitbrengen.
Tot nu toe lijkt het Sony GaaS-plan een grote vergissing. Ik zou willen dat ze zouden terugkomen op hun plannen en hun studio’s gewoon aan singleplayer games zouden laten werken..
Ja en een paar van deze mensen hun contract was verlopen maar dit staat hier niet vermeld.
@X_boy: stuur een open sollicitatie.
@X_boy: “Tot nu toe lijkt het Sony GaaS-plan een grote vergissing”
Hopelijk komen ze daar zelf ook snel achter. Volgens mij is echt niemand positief over GAAS games, maar ik kan me vergissen.
Wat erg dat deze mensen op het kantoor woonden waar ze werkte, en nu door het ontslag op straat moeten leven. Hopelijk vinden ze snel onderdak.
Dat is niet goed nieuws om te horen.
Toch wel merkwaardig hoe sommigen deze ontslagen minimaliseren als het over Sony gaat. Heilige Sony
@jimke1: Ale de eerste Pony die Sony weer wil verdedigen. Sony mag alles maar o wee als MS mensen ‘ontslaat’. BTW het is erg jammer voor de betrokkenen zelf.