Als je een beetje thuis bent in gaming, dan ben je vast bekend met de Frostbite Engine van Electronic Arts, en het daarbij horende, bekende logo van de versplinterde hand. Het Amerikaanse bedrijf vond het tijd voor een rebranding en heeft zowel het logo van als de visie op de engine aangepast.
Electronic Arts wil meer gaan luisteren naar hun teams, zodat de Frostbite Engine door al hun studio’s effectiever gebruikt kan worden. EA wil alleen niet verplichten dat hun eigen games gemaakt worden met de in-house engine. Als een ontwikkelaar een andere engine wil gebruiken, dan is dat ook goed.
Het is echter wel de bedoeling om Frostbite zo goed te maken dat niemand (binnen EA) meer naar een andere engine omkijkt. Het logo is ook aangepast en het is nog steeds een hand. Deze is nu alleen niet meer versplintert, maar een ‘normale’ handafdruk geworden. Dit is gedaan omdat alle scherpe kantjes van de Frostbite Engine glad zijn gestreken.
Dus geen unreal engine 5 dat weet genoeg fc 25 word net zo slecht
I love Frostbite Engine is really beautiful GRAPHICS.
Mooie engine maar ook jammer dat EA deze engine volledig ontarmt om het maken van mods tegen te gaan.
Nu moeten veel games het op pc zonder mods doen terwijl deze de speelduur van de games alleen maar verlengen. Gemiste kans voor EA.
@Anoniem-9877:
dit dus wordt gewoon FC25 op de old gen spelen,
FC24 speel ik ook liever op de old gen dan new gen
@Anoniem-9877: LOL die 5 draait voor geen meter op consoles.
Oude logo was stukken beter. Vooral de font.
Frostbite engine was toch van Dice :p
En zo gaat EA door met het slopen 🙂
Deze frosbite engin is oud ik speel fifaa game play echt slecht oud motore moet nieuwe moderne frosbite maken want ik ga niet mier jullie spel kopen Im mij stresse te maken Voor mensen die niks aan doen aan Hun spel Heel slecht
Deze frosbite engin is oud ik speel fifaa game play echt slecht
@Anoniem-7887: Klopt helemaal! Het eerste Logo design is creatief doordacht, de tweede lijkt wel een 5 minuten hobby project van een fan, gemaakt met paint.
“EA wil alleen niet verplichten dat hun eigen games gemaakt worden met de in-house engine”
Wonderen zijn de wereld nog niet uit. EA’s reputatie kennende zou je het andersom verwachten..