Er zijn grote veranderingen op komst bij Square Enix: nog niet zo heel lang geleden sprak CEO Takashi Kiryu over een nieuwe filosofie omdat het bedrijf de voorbije jaren niet de verkoopcijfers wist neer te zetten waarop werd gehoopt. Meer kwaliteit en minder kwantiteit, dat is het algemene idee achter de filosofie.
Diezelfde man heeft laatst tijdens een conferentie gesproken over de drastische veranderingen die het bedrijf zal moeten ondergaan (aldus Bloomberg en Google Translate).
`We are reviewing from scratch what the organizational structure is to materialize the contents of the pipeline, and what is best.’
As for the specifics of the new system, he said, `We will announce it at least this spring.’
Wat dit precies betekent voor Square Enix, werd nu nog niet gezegd. We zullen ten laatste deze lente meer info hierover krijgen (volgens analisten in april), dus stay tuned. Het bedrijf heeft nu al meegegeven dat men meer kordaat de kwaliteit van de games zal checken en dat hier meer middelen voor gegeven zullen worden.
Dit betekent – volgens analisten – onder andere dat Square Enix meer in eigen huis zal gaan maken. Dit zorgt voor betere controle, maar ook lagere kosten. Ook zou Square Enix nieuwe mechanismen willen implementeren waardoor er eerder belangrijke beslissingen over ontwikkelingen genomen kunnen worden.
Zodra het concrete plan wordt gedeeld, zullen we het natuurlijk laten weten.
Mag wel na zo veel flops de laatste tijd.
Foamstars is n goed begin!… Nou, toch niet haha
@Anoniem-5300: Final Fantasy 16 vond ik een succes. FF7 rebirth wordt ook vet.
@Anoniem-19: jij vind final fantasy 16 een succes. Google maar final fantasy 16 sales dan krijg je niet zo goed bericht van Square Enix
@Anoniem-846:
“Final Fantasy 16 reportedly sold well, but not enough to patch a hole in Square Enix’s overall revenue.” … “Earlier this year in June, early figures indicated Final Fantasy 16 had sold well. It became the fastest-selling PS5 game in Japan, overtaking Gran Turismo 7, and also became the fastest-selling true PS5 exclusive ever, beating out both Returnal and Ratchet and Clank: Rift Apart.”
@Anoniem-846:
Ter vergelijk, Final Fantasy verkopen in de US:
FFXII – 17th in 2006
(bron: https://vgsales.fandom.com/wiki/NPD_2006_sales_figures)
FFXIII – 20th in 2010
(bron: https://vgsales.fandom.com/wiki/NPD_2010_sales_figures)
FFXV – 12th in 2016
(bron: https://vgsales.fandom.com/wiki/NPD_2016_sales_figures)
FFVII Remake – 10th in 2020
(bron: https://vgsales.fandom.com/wiki/NPD_2020_sales_figures)
FFXVI: 16th in 2023
(bron: https://twitter.com/Genki_JPN/status/1747984746301567164)
Foamstars en Forspoken zijn inderdaad kwantiteit flops.
De final fantasy 7 t/m 10 was magistraal des tijds. Daarna zijn ze gaan experimenteren met de gameplay en in mijn opinie veel teveel afgeweken van waar ze goed in waren. Nu is het tactisch button bashen.